Riskiryhmään kuuluvien alle 70-vuotiaiden rokotusjärjestys on julkaistu
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Tästä vaan makaamaan sohvalle ja mässyttämään itsensä lihavaksi niin saa rokotteen muita ennen. Tosi reilua niille jotka pitävät huolta terveydestään. Laiskuudesta palkitaan.
Aloitin jo! Kiirettä pitää että ehdin lihomaan 60kg! Se lihavuuden painoindeksi piti olla yli 40 että pääsee rokotukseen. Just söin perhepizzan, nyt paketti jäätelöä! Mukaan talkoisiin kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä 70-
80 - vuotiaat?Tänään julkistettu koskee vain riskiryhmiin kuuluvia.
70-80 vuotiaat on siinä jo aikoja sitten julkaistussa rokotejärjestys listassa.
Ok. Luin viimeksi yli 80-v terveiden rokotuksesta. Riskiryhmäläiset 70-80v jääneet pimentoon.
KAIKKI yli 70-vuotiaat on riskiryhmäläisiä. Ja pahemmassa vaarassa kuin nuoremmat monisairaat. Siksi heidät rokotetaan ekana.
Ei-rokotekade kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nonni alanpa vetää napaan kaikkea epäterveellistä ja jään kotiin makaamaan. Näin saa nrokotteen aiemmin kuin reippaat kaverini ja naapurini.
Haluat mieluummin rokotteen, kuin olla jo valmiiksi niin terve, että vakavan covidin riskin on hyvin vähäinen?
Erikoista.
Ajattelin ihan samaa. Mä olin listan nähtyäni iloinen, koska tutkimusten mukaan en siis kuulukaan omien sarauksieni vuoksi siihen joukkoon, joka joutuu koronan vuoksi tehohoitoon. Olen ihan mielelläni ilman koko rokotetta tai vaikka viimeinen rokotettava, jos ja kun mun ei tarvitsekaan olla enää huolissani, että kuuluisin riskiryhmään. Lääkärit kun eivät ole oikein osanneet sanoa, kuulunko vai en.
Vierailija kirjoitti:
Eli kotona makaava sairaalloisen ylipainoinen sohvaperuna saa rokotteen ennen normaalipainoista, perustervettä opettajaa tai varhaiskasvattajaa. Reilukerhosta päivää.
Olisi ollut vuosi aikaa laihduttaa, ja jos ei sitä ole tehnyt niin elämänhaluisammat pitäisi päästä edelle.
Huojentavaa, että riski 1 kuuluva puoliso saanee rokotuksen jo keväällä, vähän lieventää pelkoa leskeytymisestä lähiaikoina.
Mitään se ei meillä muuta, koska itse 67v ei-virallisesti-riskiluokitteltuna mun vuoroni on ehkä hänen kakkosannoksensa aikoihin. En usko kohdallani koronan kohdallani kovin hyvää jälkeä tekevän joten eristäytyminen jatkuu, mutta jos ja kun tarttunnat myös laskevat niin voinee sen myötä vähän vapaammin hengittää.
Vierailija kirjoitti:
Miten psykoosisairaus voi vaikuttaa?
THL:n sivuilla on avattu tätä asiaa paremmin. Mm. aika yleinen psykoosilääke altistaa infektioille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten psykoosisairaus voi vaikuttaa?
THL:n sivuilla on avattu tätä asiaa paremmin. Mm. aika yleinen psykoosilääke altistaa infektioille.
Huolestuttaa. Itse en kuulu psykoosisairaisiin mutta mulle on määrätty klotsapiini... en sotke ketiapiiniin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä 70-80 - vuotiaat?
He kuuluvat siihen iäkkäiden ryhmään joka on THL:n listalla 70-74 vuotiaat ja 75-80 vuotiaat.
Heidät rokotetaan ennen noita riskiryhmäläisiä.
Seuraa rokotetiedotusta kuntasi nettisivuilta ja paikkakunnan lehdistä.
Varmaan itseasiassa rokotetaan samaan aikaan jos AZn rokotetta tulee ennen kuin P/B rokotteella ei ole vielä ehditty kaikkia +70 rokottaa.
Jep, yli 70-vuotiaita rokotetaan muilla rokotteilla sen mitä pystytään, mutta jos ne loppuu, loppuu tämän ryhmän rokotuksetkin siksi aikaa, kunnes saadaan lisää. Ainakin siis näillä näkymin. Eli heti kun astra zenecaa tulee, alkaa alele 70-vuotiaiden riskiryhmien rokotus, ihan sama, missä vaiheessa vanhempien rokotukset on (kunhan kapasiteetti rokottajissa riittää). Joidenkin arvioiden mukaan alle 70-vuotiaiden riskiryhmien rokotukset alkanevat hyvinkin pian.
No niin onneksi saan. Päivittäinen inhaloitava kortisoni käytössä astmaan. Välillä jo väläyteltiin sitä ettei astma olisi riskitekijä. Mutta hyvä näin!
Vierailija kirjoitti:
Muut astmaatikot, oletteko aikaisemmin nähneet THL:n vahvistavan, että lääkitystä vaativa astma on kohonnut riski?
Keväällä ja kesällä yritin löytää tälle vahvistusta, kun monissa muissa maissa astma mainittiin riskiryhmien yhteydessä, Suomessa vain huonossa hoitotasapainossa oleva astma.
Keväällä myös biologisten lääkkeiden käyttäjä ei kuulunut lainkaan koronariskiryhmään, minulla on siitä mustaa valkoisella lääkärin mielipide. Ihmettelin tätä kun THL:n sivuilla ei mainittu koronan yhteydessä, mutta sitten tavallisen influenssan yhteydessä luettiinkin riskiryhmään Thl:n sivuilla. Että miten se korona ei ole vaarallinen jos tavallinen influenssa on? Eli tämä on just tätä. Sekavaa, eivätkä tiedä terveydenhuollon ammattilaiset itsekään miten tulisi toimia.
Onko nämä todella lihavien rokotekadehtijat niitä samoja jotka vihreinä kateudesta raivosivat köyhien epidemiakorvauksesta ja työttömien elämän ihanuudesta?
On varmaan vielä surkeampaa elämää teillä kuin yhdelläkään köyhällä tai lihavalla tuossa loputtomassa katkeruudessa sekä vihassa.
Vierailija kirjoitti:
No niin onneksi saan. Päivittäinen inhaloitava kortisoni käytössä astmaan. Välillä jo väläyteltiin sitä ettei astma olisi riskitekijä. Mutta hyvä näin!
Et välttämättä kuulu. Muistaakseni astman pitää olla huonossa hoitotasapainossa. Eli tällä päivittäisellä lääkkeellä tarkoitetaan luultavasti tablettihoitoista kortisonia tms. vahvempaa lääkitystä.
Olisi noilla yli 40 painoindeksin henkilöillä ollut jo vuosi aikaa pudottaa painoa, kun olisi aloittanut heti epidemian tullessa.
Psykoosipotilaana näköjään saisin rokotteen, mutta en aio ottaa. Siinä asennetaan mikrosiru ja ihmistä voidaan seurata. Muutenkin koko virus on pelkkä salaliitto.
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä todella lihavien rokotekadehtijat niitä samoja jotka vihreinä kateudesta raivosivat köyhien epidemiakorvauksesta ja työttömien elämän ihanuudesta?
On varmaan vielä surkeampaa elämää teillä kuin yhdelläkään köyhällä tai lihavalla tuossa loputtomassa katkeruudessa sekä vihassa.
Vain suomalainen on kateellinen, jos joku toinen sairastuu vakavammin tai kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain suomalainen on kateellinen, jos joku toinen sairastuu vakavammin tai kuolee.
Tämä
Alkaakohan nyt monet feikata kuulevansa harhoja yms siinä toivossa, että saavat rokotteen aiemmin? Psyyken ongelmia kun on helpompi feikata kuin fyysisiä.
Sori, mulla ei ollut tietoa, mitkä sairaudet kuuluu psykoosisairauksiin. Sana psykoosi kuulostaa vaan tosi vakavalta, enkä tiedä yhtäkään, jotka sairastaa noita.