Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu että räkä on keltaista vaikka ei ole flunssaa?

Vierailija
05.02.2021 |

Mulla vuotaa etenkin talvella tosi herkästi nenä ulkona ollessa tai ulkoa sisälle tullessa. Lisäksi aamulla herätessä usein voi olla nenä tukossa ja limaa valuu kurkkuun. Etenkin aamulla tuo kurkkuun valuva lima voi olla kellertävää ja samoin nenästä niistetty räkä voi olla kellertävää. Mistä tämä johtuu, kun kuitenkaan ei ole flunssaa? Yleensä aamun jälkeen ei juurikaan enää keltaista räkää tule vaan muuttuu kirkkaaksi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on koroa nyt?

Vierailija
2/8 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla allergioita? Mulla krooninen nuha ja astma ja nimenomaan talvella (ja aamuisin) tulee keltaista räkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina. Välillä läpinäkyvää, sitten keltaista ja veristä. Kuivettuu ja on myös sitkeää ja venyvää. Välillä on pakko kaivaa pumpulipuikolla syvemmältä joku kunnon jumittunut sitkeä klimppi. En tiedä, onko liian kuiva sisäilma vai mikä?

Vierailija
4/8 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietääkseni ole allergioita, mutta nenän limakalvot ovat ajoittain tosi kuivat. Käytän töissä maskia koko ajan ja mietin, että altistaako sekin tälle oireilulle. Ainakin kurkku kuivaa ja karheutuu maskin käytöstä. Toisaalta tätä samaa räkä hommaa on ollut mulla aina, jo ennen maskeja.

Ap

Vierailija
5/8 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuota samaa ja varsinkin talvella pakkasilla. Kesällä on usein aamuisin nenän tukkoisuutta. Mulla on myös kurkkurefluksia, joka käsittääkseni voi aiheuttaa myös nenän tukkoisuutta yms jopa poskiontelotulehduksen.

Vierailija
6/8 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla talvisin aika yleistä tuo.

Vierailija
7/8 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että keltainen räkä on merkki kuolleista soluista, eli ne tappelevat siellä kehossasi jotain virusta/bakteeria vastaan, josta syystä räkä on kellertävää.

En muista mistä tämän oikein kuulin.

Vierailija
8/8 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limakalvot ärtyvät helposti talvella ja voi olla vähän tulehtuneetkin. Voisiko kellertävä lima johtua siitä, vaikka mitään flunssaa ei ole päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi