Onko Suomessa jokaisella varaa asua ja syödä?
Ei puhuta nyt mistään viihteistä tietnekään, mutta voiko pitää käytännössä varmana että asuinpaikka ja an ravinto on aina taattu?
Kommentit (29)
Kyllä.
Ja nyt en tarkoita niitä metsissä asuvia tenuja tai nistejä, joille ON kunta hankkinut asunnon mutta ihan itse ovat omalla toiminnallaan sen menettäneet.
Jos on on surkeassa jamassa mutta osaa elää ihmisiksi toisten omaisuutta tuhoamatta ja ilman väkivaltaa niin takuuvarmasti löytyy ruokaa ja asunto.
Miten kaikille voisi löytyä asunto? Varmaa on, että asuntoja on aina vähemmän kuin (halukkaita) asukkaita.
Suomi elättää tosi huonosti. Jos mietit, niin satokausi on tosi lyhyt ja kaikki ei edes kasva täällä. Suomi ei säilyisi omavaraisena isolla asukasmäärällä, se jäisi ruoantuotannosta kiinni. Nälänhätää ja katovuosia on ollut ennenkin.
Asunto kyllä mutta välillä voi mennä viikko puuron kanssa... tosin siitäkin voi syyttää itseään mutta itsekritiikissäkin on rajansa joten välillä voi mennä viikko puuron kanssa ja se ei aina välttämättä ole omaa syytä.
Vierailija kirjoitti:
Miten kaikille voisi löytyä asunto? Varmaa on, että asuntoja on aina vähemmän kuin (halukkaita) asukkaita.
Vähänpä tiedät. Suomi on pullollaan tyhjiä asuntoja maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisten omaisuutta ei niin vaan asuteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja varmaan kaikki kiltisti marssii sinne maaseudulle, jos käsketään (ei käsketä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten kuntien. Toisaalta, tampion kanssa on näemmä turha lähteä väittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja varmaan kaikki kiltisti marssii sinne maaseudulle, jos käsketään (ei käsketä).
Kysymyshän ei koskenut vastaustasi. Lue kysymys uudelleen ja yritä ymmärtää.
Helsingissäkin on paljon vapaita asuntoja tyhjillään.
Mun vanhemmilla on yksiö Korkeavuorenkadulla.
Heillä on oikeus käyttää omistamaansa asuntoa esimerkiksi ulkomaanmatkojen yhteydessä toipuakseen aikaerosta tmv.
Nythän tätä vaaraa ei ole, joten, kuten aina, käyn pari kertaa katsomassa kaiken olevan ok.
Minkä vuoksi pitäis vuokrata omistamansa??????????????????????????!!!!!!!!
Ei tarvitse.
Aivan varmasti on. Suomessa ei kukaan nälkään kuole ellei itse sellaista valintaa tee.
Vierailija kirjoitti:
Heillä on oikeus käyttää omistamaansa asuntoa esimerkiksi ulkomaanmatkojen yhteydessä toipuakseen aikaerosta tmv.
Nythän tätä vaaraa ei ole, joten, kuten aina, käyn pari kertaa katsomassa kaiken olevan ok.
Ei tarvitse.
Hä.
Suomessa on noin miljoona koditonta. Aina kun menee ulos siellä on paljon ihmisiä, vaikka olisi kylmä. Keitä he ovat? He ovat kodittomia.
Pitää osata vaatia rokaa ja asunto.
Vastaus: kyllä, Suomessa on varaa asua ja syödä.
On omassa hallinnassa MITÄ syö ja MISSÄ asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa kunnissa on tyhjiä asuntoja. Uskon kyllä, että monta perikuntien omistamaa asuntoa menisi vuokramarkkinoilla, kun jälkeläiset itse asuvat jossain toisaalla eivätkä halua syystä tai toisesta myydä peirmäänsä asuntoa, jonka olisi kuitenkin hyvä olla asuttu mieluummin kuin tyhjillään hiirien syömänä lahoamassa. Vuokrakin voisi olla melko nimellinen, kunhan asukas maksaisi itse veden ja sähkön ja hoitaisi taloa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on noin miljoona koditonta. Aina kun menee ulos siellä on paljon ihmisiä, vaikka olisi kylmä. Keitä he ovat? He ovat kodittomia.
Miljoona koditonta 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse.
Hä.
Mitä hä?
Suomalaisille kyllä, mutta onhan täällä paljon esimerkiksi romanikerjäläisiä. Heistä en mene takuuseen.