Mikä on sinun sloganisi? Läpi elämäsi kulkeva ajatus tai sananlasku tai sanonta?
Itselläni on:
"Aika parantaa".
Sopii niin moniin tilanteisiin mun elämässä.
Kommentit (1007)
Älä vittuile mulle tai mä vittuilen takas.
Ei varsinaisesti mikään. Aina välillä vastaan ”mikä sun motto on”-kysymykseen, että mua on turha yrittää ymmärtää kun en itsekkään siihen pysty.
Asioilla on taipumus järjestyä.
Mä pystyn siihen. Mä pystyn tähän.
Ollut aika paljon haasteita ja rankkoja asioita elämässä, mutta sitkeänä sissinä olen vieläkin elämässä kiinni ja mm opiskelen yliopistossa ja sain oman perheen, lähinnä kai juuri periksiantamattomuuden ansiosta. Vakavia mt-ongelmia ollut lapsesta asti eikä vieläkään voi terveeksi sanoa, mutta eteenpäin mennään. Jos muutkin pystyy niin miksen mäkin!
Samapa tuo!
Kaikki jotenkin järjestyy!
Kuolen mieluummin seisoen
kuin elän ryömien!
"Asioilla on tapana järjestyä. Tavalla tai toisella."
Tätini laittoi puuseemme seinälle jonkun lehtileikkeen: 'Menneisyyden vaunuissa ei pääse mihinkään'.
Uskon, että se sopi hänen elämäänsä - hänen koko sukupolvensa elämään... joka syntynyt ja kasvanut sodan jaloissa.
Mutta meille sodan jälkeiselle sukupolvelle asia on toisin... meille ei ole edes kerrottu keitä oikein olemme... Näin ollen omalla kohdallani tuo lause on aivan päinvastainen eli TUNNE KOKO SUKUSI MENNEISYYS JA OMAT JUURESI, jotta voit mennä elämässäsi eteenpäin...
02/2022
"Menneet ovat menneitä ja katse valoisempaan tulevaisuuteen. "
Tätä mä hoen itselleni niin en tule katkeraksi.
Vierailija kirjoitti:
Häntä pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä
Mulla melkein sama: leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Myös "pessimisti ei pety - mutta joskus yllättyy iloisesti kun ei mennytkään ihan niin perseelleen jokin asia" Sanon myös usein"en ole pessimisti vaan realisti" koska kanssa ihmiset eivät hirveästi ole antaneet syytä uskoa että asiat joskus menisivät hyvinkin.
Elämä on lyhyt.
Liian lyhyt katkeruuteen ja vertaamiseen, että toi sai enemmän tai paremman lähdön elämälle. Pitää käyttää niitä eväitä mitä on, eikä miettiä onko naapurilla paremmat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on seurannut läpi elämän, lohduttaa sekä antaa rohkeutta:
Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa. Sillä Herra on minun kanssani, ei minulta mitään puutu.
Sairastaessani rintasyövän, tuo oli ydinlause joka kantoi! (Nyt olen terve).
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Eteenpäin, sanoi akka lumessa.
”Jos olet viisain ihminen huoneessa, olet väärässä huoneessa”.
Eikä se tarkoita sitä, että jos olet viisain ihminen huoneessa, että et saisi olla siellä. Vaan oman itsensä kehittämistä.