Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut väkivaltaisten ihmisten kanssa paljon tekemisissä ja tässä havaintoni

Vierailija
04.02.2021 |

Varmaan 90 prosenttia väkivaltaisista ihmisistä etsii heikomman uhrin, jota voi piestä ottamatta itse riskiä. Harva lähtee kokeilemaan jos tarjolla on tasapuolinen saatika ihan selvästi kovempi vastus. Tämä on itseasiassa ihan ällistyttävän selvä ja toistuva käytösmalli, mikä kertoo siitä että väkivaltainen ihminen on pohjimmiltaan hyvin laskelmoiva. Väkivalta ei siis "leimahda", vaan väkivaltainen tyyppi harkitsee ensin uhrinsa mahdollisuudet vastarintaan. Kun väkivaltainen ihminen joutuu itse voimakkaamman kohteeksi, saattaa se pelkuruus olla ihan ällistyttävän selvää. Oma lukunsa on sitten se porukka, joka ei välitä vaikka vastassa olisi tyyppi aseen kanssa. Nämä ovat kuitenkin harvinaisia.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut minkäänlaista väkivaltaa elämäni aikana. 70-luvulla yläasteella jotkut tyypit yritti kiusata minua, mutta mun hyvät ystävät tuli väliin. Olen siis hieman nörtti. Viihdyn hyvin mukavien ihmisten seurassa ja suurin osa ihmisistä on mukavia.  Väkivaltaisilla miehillä ja naisilla on selkeästi mielenterveysongelmia, eihän väkivallalla saavuteta mitään nyky-yhteiskunnassa, pelkkiä hankaluuksia.

Vierailija
42/45 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin kyllä kertoa, että vaikka olet kuinka riski ja räväkkä nainen ja uskot olevasi valmis puolustamaan itseäsi, mutta kun ensimmäisen kerran tulee nyrkki tauluun niin että taju meinaa lähteä ja otetaan pilleistä kiinni, niin valtaosa lamaantuu ja yrittää vain pysyä hengissä.

Niin varmasti, mutta missasit pointin. Kun väkivaltainen ihminen etsii uhria, hän etsii jo alkujaan helpommin. Ei sellaista, josta tietää saavansa vastusta.

Olen kasvanut väkivaltaisessa perheessä. Ja tarvittaessa annan itsestäni kuvan ihan ilmein ja elein, että mua ei kannata edes yrittää uhkailla. Opin tämän jo lapsena. Onneksi en ole monesti tätä taitoa tarvinnut, lähinnä jossain ihan satunnaisissa tilanteissa tuntemattomien ihmisten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma isäpuoleni erikoistui pieksämään minua ja äitiäni. Kun enoni sai tietää asiasta, hän tuli kovistelemaan isäpuoltani asiasta. Enoni oli isokokoinen ja vahva mies, ei mikään väkivaltainen, mutta osasi kyllä olla pelottava. Ja niin tämä meidän tyrannimme mielisteli ja mateli, ei uskaltanut sanoa mitään ja oli mielin kielin. Kun tilanne oli ohi, me saimme tuntea tämän hänen nöyryytyksensä nahoissamme. Onneksi äitini erosi pian tämän jälkeen. Enolle emme sanoneet mitään tästä jälkinäytöksestä, olisi varmaan pitänyt.

Todellakin olisi pitänyt. Tämä ihmeellinen naisten nöösiys ja ikuinen halu ottaa turpaan jaksaa hämmästyttää.

Olen siis itsekin nainen, ja aika pienikokoinen, mutta aika moni väkivaltainen mies on ihan häntä koipien välissä mun kanssa, koska ne tietää, että jos lyövät, niin saavat seuraavassa hetkessä pesismailasta päähän tms. Mua EI kukaan lyö kahta kertaa. Ja sen ekan kerrankin kun lyö, niin aivan varmasti saa samalla mitalla takaisin.

Minä olen ihan samanlainen nainen , 157 cm , miehelle sanoin "kerran jos lyöt , sen jälkeen et minua näe" , ei ikinä lyönyt. Pystyn ja olen puolustanut itseäni isoja miehiä vastaan , väkivaltaisella miehellä loppuu keinot riita tilanteessa ja nyrkit puhuu. Suun pitää puhua , ei nyrkkien. Nämä miehet ei osaa puhua tunteistaan , ehkä ei ole opetettu , mutta itsekin voi tietoa hakea ja apua on saatavilla. Mulle on kans ihmetyksen aihe miten lammas nainen voi olla kun sietää mitä vaan , missä on itsekunnioitus?

Ööö...aika heikosti menee jos miehelle pitää erikseen sanoa että jos lyöt niin sitä ja tätä.

Vierailija
44/45 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltainen ihminen on henkisesti heikko.

Vierailija
45/45 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno tarina, mutta kun kerran sua oikeasti vahva ja väkivaltainen mies lyö, niin siinä et kyllä pysty mitään pesäpallomailaa hakemaan. Ja jos menet häntä hakkaamaan jälkeenpäin sen pesäpallomailan kanssa, niin saat itse syytteet pahoinpitelystä.

Joten en ainakaan syyttäisi ketään naista siitä, etteivät tehneet tilanteessa mitään. Moni nainen pääsee hengestään, koska tekevät vastarintaa. Yleisemmin tälläisiä "minä tekisin sitä ja tätä ja he pelkäisivät minua!" on kirjoittanut henkilö, jota ei ole koskaan edes kunnolla lyöty.

On hän silti oikeassa. Poliisinkin kehotus naisille jotka joutuu ns. puskaraiskausyrityksen uhriksi on se että taistele kynsin ja hampain vastaan viimeiseen asti. Ja nainen joka turvautuu kättä pidempään on aivan yhtä vaarallinen kuin iso mieskin, vaarallisempikin. Ota vaikka keittiöveitsi käteen niin siinä isoinkin kaappi mieheksi perääntyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi