Olen ollut väkivaltaisten ihmisten kanssa paljon tekemisissä ja tässä havaintoni
Varmaan 90 prosenttia väkivaltaisista ihmisistä etsii heikomman uhrin, jota voi piestä ottamatta itse riskiä. Harva lähtee kokeilemaan jos tarjolla on tasapuolinen saatika ihan selvästi kovempi vastus. Tämä on itseasiassa ihan ällistyttävän selvä ja toistuva käytösmalli, mikä kertoo siitä että väkivaltainen ihminen on pohjimmiltaan hyvin laskelmoiva. Väkivalta ei siis "leimahda", vaan väkivaltainen tyyppi harkitsee ensin uhrinsa mahdollisuudet vastarintaan. Kun väkivaltainen ihminen joutuu itse voimakkaamman kohteeksi, saattaa se pelkuruus olla ihan ällistyttävän selvää. Oma lukunsa on sitten se porukka, joka ei välitä vaikka vastassa olisi tyyppi aseen kanssa. Nämä ovat kuitenkin harvinaisia.
Kommentit (45)
Oma isäpuoleni erikoistui pieksämään minua ja äitiäni. Kun enoni sai tietää asiasta, hän tuli kovistelemaan isäpuoltani asiasta. Enoni oli isokokoinen ja vahva mies, ei mikään väkivaltainen, mutta osasi kyllä olla pelottava. Ja niin tämä meidän tyrannimme mielisteli ja mateli, ei uskaltanut sanoa mitään ja oli mielin kielin. Kun tilanne oli ohi, me saimme tuntea tämän hänen nöyryytyksensä nahoissamme. Onneksi äitini erosi pian tämän jälkeen. Enolle emme sanoneet mitään tästä jälkinäytöksestä, olisi varmaan pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Oma isäpuoleni erikoistui pieksämään minua ja äitiäni. Kun enoni sai tietää asiasta, hän tuli kovistelemaan isäpuoltani asiasta. Enoni oli isokokoinen ja vahva mies, ei mikään väkivaltainen, mutta osasi kyllä olla pelottava. Ja niin tämä meidän tyrannimme mielisteli ja mateli, ei uskaltanut sanoa mitään ja oli mielin kielin. Kun tilanne oli ohi, me saimme tuntea tämän hänen nöyryytyksensä nahoissamme. Onneksi äitini erosi pian tämän jälkeen. Enolle emme sanoneet mitään tästä jälkinäytöksestä, olisi varmaan pitänyt.
Todellakin olisi pitänyt. Tämä ihmeellinen naisten nöösiys ja ikuinen halu ottaa turpaan jaksaa hämmästyttää.
Olen siis itsekin nainen, ja aika pienikokoinen, mutta aika moni väkivaltainen mies on ihan häntä koipien välissä mun kanssa, koska ne tietää, että jos lyövät, niin saavat seuraavassa hetkessä pesismailasta päähän tms. Mua EI kukaan lyö kahta kertaa. Ja sen ekan kerrankin kun lyö, niin aivan varmasti saa samalla mitalla takaisin.
Kyllä näin on, se on todettu tutkimuksissakin. Väkivaltainen ihminen on tottunut siihen, että uhri ei vastusta ja valitsee uhrinsa sen perusteella. Tuo pätee myös raiskaajiin eli hakevat helpoksi ajattelemaansa kohdetta. Kannattaa varustautua ja opetella itsepuolustustaitoja. Suurin hyöty tulee siitä, että ei lamaannu hyökkäyksestä, vaan osaa toimia järkevästi. Itselläni on myös koulutettu koira eli ei tarvitse kyllä pelätä, vaan voi lenkkeillä rauhassa vaikka öisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin olisi pitänyt. Tämä ihmeellinen naisten nöösiys ja ikuinen halu ottaa turpaan jaksaa hämmästyttää.
Olen siis itsekin nainen, ja aika pienikokoinen, mutta aika moni väkivaltainen mies on ihan häntä koipien välissä mun kanssa, koska ne tietää, että jos lyövät, niin saavat seuraavassa hetkessä pesismailasta päähän tms. Mua EI kukaan lyö kahta kertaa. Ja sen ekan kerrankin kun lyö, niin aivan varmasti saa samalla mitalla takaisin.
Minä olen ihan samanlainen nainen , 157 cm , miehelle sanoin "kerran jos lyöt , sen jälkeen et minua näe" , ei ikinä lyönyt. Pystyn ja olen puolustanut itseäni isoja miehiä vastaan , väkivaltaisella miehellä loppuu keinot riita tilanteessa ja nyrkit puhuu. Suun pitää puhua , ei nyrkkien. Nämä miehet ei osaa puhua tunteistaan , ehkä ei ole opetettu , mutta itsekin voi tietoa hakea ja apua on saatavilla. Mulle on kans ihmetyksen aihe miten lammas nainen voi olla kun sietää mitä vaan , missä on itsekunnioitus?
miksi ap on pelkästään väkivaltaisten ihmisten kanssa tekemisissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihan samanlainen nainen , 157 cm , miehelle sanoin "kerran jos lyöt , sen jälkeen et minua näe" , ei ikinä lyönyt. Pystyn ja olen puolustanut itseäni isoja miehiä vastaan , väkivaltaisella miehellä loppuu keinot riita tilanteessa ja nyrkit puhuu. Suun pitää puhua , ei nyrkkien. Nämä miehet ei osaa puhua tunteistaan , ehkä ei ole opetettu , mutta itsekin voi tietoa hakea ja apua on saatavilla. Mulle on kans ihmetyksen aihe miten lammas nainen voi olla kun sietää mitä vaan , missä on itsekunnioitus?
MItali tälle sankarinaiselle:::) Tietää kaikkien tilanteet, ja osaa vähätellä väkivallan uhreja, syyllistäen näitä..::))
Ihan vaan tiedoksi tälle mahtinaiselle, ettei väkivaltaa olisi maailmassa, jos sen välttäminen olisi noin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
miksi ap on pelkästään väkivaltaisten ihmisten kanssa tekemisissä?
Sanoi olleensa paljon tekemisissä, ei pelkästään. Tuollaisia voi kohdata paljon töissä kuten minun työssäni. Sen takia olen saanut koulutusta väkivaltaisten ihmisten kohtaamiseen ja muihin asiaan liittyvän infon.
Mä voin kyllä kertoa, että vaikka olet kuinka riski ja räväkkä nainen ja uskot olevasi valmis puolustamaan itseäsi, mutta kun ensimmäisen kerran tulee nyrkki tauluun niin että taju meinaa lähteä ja otetaan pilleistä kiinni, niin valtaosa lamaantuu ja yrittää vain pysyä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen, miksi olla miehen kanssa, jolle pitää sanoa, että minua et lyö?
Siltikin niin moni nainen tykkää jatkaa suhteessa aina.
Ehkä sisimmissään haluavat olla nurkkaan ajettuina.
No eihän tuohon nyt mitään kokemusta tarvita, sanoo sen järkikin. Totta kai väkivaltainen ihminen valitsee heikomman uhrin. Miksi kummassa ottaisi yhtä vahvan? Ei sodassakaan taistella reilusti vaan etsitään heikompi kohde ja isketään selkään.
Olen aina ihmetellyt naisia jotka haluavat kulkea illalla miehen seurassa kun itse ovat heikompia. Jotenkin eivät tunnu älyävän että jos joku käy kimppuun, se hyökkääjä on satavarmasti omaa miestä vahvempi ja hyökkää yllättäen. Ei siellä sinkoile puskista väkivaltaisia ihmisiä, vaan ne etsivät uhrin tarkoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno tarina, mutta kun kerran sua oikeasti vahva ja väkivaltainen mies lyö, niin siinä et kyllä pysty mitään pesäpallomailaa hakemaan. Ja jos menet häntä hakkaamaan jälkeenpäin sen pesäpallomailan kanssa, niin saat itse syytteet pahoinpitelystä.
Joten en ainakaan syyttäisi ketään naista siitä, etteivät tehneet tilanteessa mitään. Moni nainen pääsee hengestään, koska tekevät vastarintaa. Yleisemmin tälläisiä "minä tekisin sitä ja tätä ja he pelkäisivät minua!" on kirjoittanut henkilö, jota ei ole koskaan edes kunnolla lyöty.
Naulan kantaan. Lisäksi käytös muuttuu kuin katkaisijasta, kun joku ulkopuolinen astuu huoneeseen. Jopa alkoholistit pystyvät tähän. Samat rikkovat vihapäissään uhriensa tavaroita, eivät omiaan. Lisäksi osaavat l*ödä sellaisiin paikkoihin, joista jäljet eivät näy. Rangaistuslaitoksissa jopa luonnehäiriöisimmät alkavat kuin ihmeen kaupalla käyttäytyä. Kaikki tämä osoittaa, että v*kivalta on valinta.
Väkivaltaisel ihmiset valikoivat uhrinsa. Minua jaksaa ihmetyttää miksi niin moni asettuu nyrkkeilysäkiksi. Luulisi ensimmäisen kerran riittävän. Pitäisi osata arvostaa itseään enemmän kuin sääliä pieksäjää. Kuka haluaa elää hakkaamisen pelossa?
Lapset ei ole syy, pikemminkin pitäisi osata lähteä lasten takia heti. Määrätietoisuus ja päättäväisyys tuntuu uupuvan näiltä uhreilta. Syypää on aina se joka lyö, mutta on typerää ja vaarallista asettua uhriksi.
"Varmaan 90 prosenttia väkivaltaisista ihmisistä etsii heikomman uhrin, jota voi piestä ottamatta itse riskiä. Harva lähtee kokeilemaan jos tarjolla on tasapuolinen saatika ihan selvästi kovempi vastus. Tämä on itseasiassa ihan ällistyttävän selvä ja toistuva käytösmalli, mikä kertoo siitä että väkivaltainen ihminen on pohjimmiltaan hyvin laskelmoiva."
Tämä pätee kiusaamiseen vieläkin korkeammalla prosentilla.
Homma on siis alusta pitäen laskelmoitua...
"Väkivaltainen tyyppi harkitsee ensin uhrinsa mahdollisuudet vastarintaan."
Näinpä.
Harva haluaa vamamutua loppuiäkseen vakavasti, esim. joutua pilliruokintaan kuolemaansa asti. Pitää siis katsoa, kenen kimppuun käy.
"No eihän tuohon nyt mitään kokemusta tarvita, sanoo sen järkikin. Totta kai väkivaltainen ihminen valitsee heikomman uhrin. Miksi kummassa ottaisi yhtä vahvan? Ei sodassakaan taistella reilusti vaan etsitään heikompi kohde."
Näin Neuvostoliittokin ajatteli pienestä Suomesta vuonna 1939.
Esim. kiusaamisen yhteydessä aika harvoin tämä näkökulma otetaan esille, halutaan ottaa... Vaikka usein se on ihan ilmeistä. Se jo itsessään kertoo/kertoisi touhun tarkoituksellisuudesta...
Noin se menee. Ei minunkaan väkivaltainen ex hakannut miehiä vaikka löikin minua. Kerran kun oli taas väkivaltaisella tuulella niin kysyin että miksi et mene kadulle tappelemaan. Vastasi siihen että niin x kin aina sanoi. Tarkoittaen siis entistä naisystäväänsä jota oli siis kai myöskin hakannut.