Laihdutus, Nutrilett
Ajattelin aloittaa uuden keskustelun laihdutuksesta ja varsinkin Nutrilett-tuotteilla laihduttamisen. Olen kyllä lukenut noita vanhempia keskusteluita. Olisi mukava keskustella avoimesti ja asiallisesti aiheesta. Jos toisia samassa tilanteessa olevia on, jotka haluavat jakaa kokemuksia ja onnistumisia, olisi mukava lukea myös teidän kommentteja.
Itse aloitin laihdutuksen 1.2.2021, käytän pelkästään Nutrilettin pusseja (5 pss / vrk), pyrin juomaan tuon 3 litraa vettä. Lisänä juon noin 3 kuppia kahvia (laitan aivan vähän maitoa) ja saatan juoda yhden kupin teetä.
Se miksi aloitin laihduttamisen, on että olen syönyt holtittomasti, epäterveellisesti ja aivan liikaa. Tilanne josta lähden liikenteeseen, on aivan järkyttävä. Pituuteni 164 cm / 102,3 kg. Olen sairaanloisen lihava ja syy on pelkästään itsessäni ja huonoissa elintavoissa.
Tarkoitukseni on pitää pussikuuria päällä 3-4 viikkoa, jonka jälkeen aloitan syömään vihanneksia, juureksia, hedelmiä ja hieman kanaa tai kalaa kerran päivässä ja loput korvaisin taas pusseilla. Tätä jatkaisin 1-2 viikkoa, jonka jälkeen palaisin tähän tiukkaan 5 pussia päivässä kuuriin takaisin.
Syy miksi olen ajatellut toimia, on se, että en voi laihtua 3-4 viikossa, niin paljon, että olisin lähellä normaalipainoa.
Pelkkien pussien käyttö, on minulla sitä, että saan pudotettua painoa hallitusti ja opin samalla oikeanlaisen ruokarytmin. Ruokarytmiä hyödynnän sitten kun lopetan Nutrilettin käyttämisen. Olen jo alustavasti etsinyt tietoa hyvistä välipaloista ja samalla olen katsonut tulevia terveellisiä ruokia. Tämän laihdutuksen avulla toivon myös, että vatsalaukkuni koko pienenee joka taas vaikuttaa normaalin ruuan syömiseen.
Tällä hetkellä en ole vielä pystynyt lisäämään liikuntaa, koska ylipainoa on liikaa. Yritän lisätä liikuntaa ensimmäisen pussikuuri viikon jälkeen, että alan kävellä lenkkejä ja tarkoitus olisi lisätä vielä kuntopyöräilyä. Liikunnan ilon löytäminen olisi myös oleellista, aikaisemmin olin normaalipainoinen ja silloin harrastin liikuntaa paljon. Sairaanloinen ylipaino on vienyt liikunnan ilon kokonaan ja vaikeuttanut muutenkin elämistä.
Kommentit (33)
Päivä 5 paino 94.1kg ,
eli -2.8kg/5päivässä.
Nyt taidan olla ketoosissa. Eilen lenkkeilin ja tein raskaita töitä ja silti en nälkää tuntenut. Päivälliseksi söin tonnikalapurkin+Kaalilaatikkoa.
Mulla toimii tämä osanutraus! Toki voisi joku päivä jos ei tule fyysisesti liikuttua niin kokeilla korvata päivällinenkin Nutrilet juomalla.
Suositellaanko noiden pussien kanssa juotavaksi kolmea litraa vettä? Mietin vaan kun runsas juominen voi "huuhtoa" elimistöstä ravintoaineita pois että onko se järkevää silloin kun ravinteita saa muutenkin niukasti. Ja ilmeisesti pirtelöistä saatava neste tulee vielä tuohon päälle?
Vierailija kirjoitti:
Suositellaanko noiden pussien kanssa juotavaksi kolmea litraa vettä? Mietin vaan kun runsas juominen voi "huuhtoa" elimistöstä ravintoaineita pois että onko se järkevää silloin kun ravinteita saa muutenkin niukasti. Ja ilmeisesti pirtelöistä saatava neste tulee vielä tuohon päälle?
Mä en ainakaan juo 3litraa lisäksi vaan noin 1.5l vettä plus vielä kahvit päivässä. Koen että ihan liikaa joku 3 litraa vetää vielä lisäksi.
Päivä 6. Paino 93.8kg
Eli - 3.1kg/6 päivässä
Huomista mielenkiinnolla odottaen että tippuuko vielä vähän. Tyytyväinen olen ekaan viikkoon joka huomenna sitten taputeltu. Ens viikolle heitän hurjan tavoitteen että alkaisi luku lopulta 8:lla. Ei ehkä ihan siihen mene mutta ei kyllä täysin mahdotonkaan.
Mites muilla on mennyt?
Hei ap, miten menee? Alku oli loistava ja sullaoli hy tunnelma ja energia! Miten on edennyt? Itse aloin yöllä viikolla.
Ei ole hyvä tehdä mitään äkkilaihdutuksia vaan mieluummin ihan vähän kerrallaan tekee ihan pieniä muutoksia, sillä tyylillä ihan varmasti tulee pysyviä tuloksia. Nutrilett, Fitfarm ym ovat huonoja vaihtoehtoja jos pysyviä tuloksia haluaa.
Paljonko noi pirtelöt maksaa ja saako niitä kaupasta? Maistuuko ne kaikki hyvältä? Mietin tuota osanutraamista ja mitat 165cm/88kg.
Kokeilin nutrilettiä mutta ei maha kestä. Se oli joku sellainen viikon start-paketti. Kauheesti ilmaa mahassa ja mätänevän hajuisia pieruja. Hyhhyh kun muistelenkin sitä.
Olin 160 cm / 57 kg ja lopetin sen nutriletin ihan alkuunsa. Jätin sitten viljat ja sokerit pois ja nyt 5 vuoden jälkeen paino on 52 kg.
Luulisin että kannattaa jättää liiat hiilihydraatit pois, lisätä veden juontia ja katsoa annoskokoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä tehdä mitään äkkilaihdutuksia vaan mieluummin ihan vähän kerrallaan tekee ihan pieniä muutoksia, sillä tyylillä ihan varmasti tulee pysyviä tuloksia. Nutrilett, Fitfarm ym ovat huonoja vaihtoehtoja jos pysyviä tuloksia haluaa.
Kyllä se nopeasti pudotettu paino motivoi enemmän kuin hitaasti tippuva.
Itse olen laihduttanut sillä hitaalla tyylillä jo monta vuotta.
Reilu 20 kiloa lähtenyt.
Hitaassa on se että paino herkästi jää junnaamaan.
Vähän on löysempi viikko niin ne muutamassa viikossa pudonneet ovat tulleet takaisin. Sitten taas laihdutetaan.
Motivaatio ei meinää pysyä yllä yhtään.
Nyt laihdutan nopealla tyylillä ja paljon motivoivampaa tämä on.
15 kiloa vielä tavoitepainoon eli normipainon yläpäähän.
Osanutraan eli korvaan välillä ateriat nutreilla. Ne pussit on ihan kauheita. Juon 150 kalorin tetroja. Cocoa&oat on lemppari.
Muös naturdietin suklaan makuisia olen ostanut.
Välillä voi olla päiviä etten korvaa mitään ateriaa.
Tosin en syö viittä kertaa päivässä.
Sillä hitaalla tyylillä olen palannut luontaiseen rytmiini syödä eli vain kun on nälkä eikä minulla ole nälkää viittä kertaa päivässä. Usein syön vain kolme kertaa.
Myös osapaastoan eli illalla en syö kasin jälkeen mitään. Monesti suön vikan aterian jo kuudelta illalla.
Aamupalan syön aikaisintaan kymmeneltä. Ei ole aamuisin nälkä heti herättyä. Ei edes silloin vaikka olen syönyt illalla kuudelta vikan aterian.
Aamupalan korvaankin usein nutrilla.
Syön kaikkea kohtuudella.
Myös karkkia/sukkaata.
Miten Nutraus onnistui ap:lla tai ehkä muillakin viime vuonna Nutranneilla?
Itse ajattelin vetää 3 viikon dieetin kun ei hirveästi ole ylipainoa ja jatkaa sen jälkeen mahd.järkevällä terveellisellä ruokavaliolla, jossa myös muutama herkku suodaan per viikko. Näin olen itse asiassa syönyt viimeset puoli vuotta, mutta haluan tähän kohtaan pienen buustauksen painon pudotukseen ja jatkan sitten taas samalla kuin viime vudoden puolella.
Laihtua voit ola syömättä ja lisäämällä liikuntaa.
Päivä 4, paino 94.3kg. Eli joku -2.6kg nyt tippunut. Hyvä fiilis ja vihdoinkin keli parani niin pääsee lenkkeilemään.