Tykkäätkö nyky"laulajattarien" laulutyylistä?
Näistä Eloveenoista ja Elleistä jotka känisevät, naukuvat, voihkivat ja painottavat tavuja suomen kielen vastaisesti? Vertaapa esimerkiksi Carolaan tai Seija Simolaan, niin huomaat eron.
Kun ei osaa laulaa, niin pitää paikata kaikenlaisella tehostamisella.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Mun on ollut muutenkin vaikea löytää naisartisteja, joilla olisi omaa korvaa miellyttävä ääni. Tykkään niin tummista ja täyteläistä, myös säröisistä äänistä. On siis sanomattakin selvää, että kierrän kaukaa nämä nykypäivän extraärsyttävät kimittäjät ja inisijät. Voi kun tulisi joku uusi Amy Winehouse, siinä vasta ääni...
Samaa mieltä noista äänistä ja vieläpä, kun ääniä ei erota toisista. Ihan saa arvata milloin soi Anna Abreu, Viivi, Jannika B tai joku vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota nyt kantaa noihin käninöihin, mutta sen olen huomannut, että mitään selvää en saa enää sanoista. Olen sitten ajatellut vain, että ei ilmeisesti ole tarkoituskaan saada selvää, tahallaan mumistaan ja "taiteellisesti" rytmitetään.
Juu, väärän tavun painotus, en tykkää. Sen synnin muuten aloitti aikoinaan Kaija K.
Kitti näin. Siksi Kaija K oli pitkään inhokkilistallani. Hän on muuttanut tyyliä ja nyt tykkään.
Haloo Helsinki ja radio menee välittömästi mutelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syynä miesten seksuaalinen miellyttäminen. Pitää kuulostaa alaikäiseltä teiniltä, joka on samalla seksuaalinen ja viettelee aikuisia keski-ikäisiä miehiä.
Jos miestä on miellyttäminen niin sen sitten pitäisi olla kunnon voihkimista, josta välittyy että saa nautintoa siitä laulamisesta. Sillein: "Aaaaahh!"
Noi nykypäivän voihkijat eivät välitä mitään ainaskaan minulle kakskyt jotain vuotiaalle miehelle.
Ja näiden hymisijöiden kohdeyleisöä taitaa kuitenkin olla pääasiassa muut nuoret naiset, joten tuskin on tarkoitus kuulostaa niinkään viettelevältä, lähinnä ehkä taiteelliselta ja eteeriseltä.
Mun mielestä noiden kohdeyleisö on lapset. Eihän lapset tiedä paremmasta, kun kuulevat aina samanlaista musiikkia kaikkine äänen vingutuksineen ja autotuneineen ja konemusiikkeineen. Hyvin suppeasti tehdään massamusiikkia.
Mutta onneksi on youtube niin sieltä voi hakea mieluista musiikkia. Tietääkö lapset edes muita genrejä kuin popin, rockin ja räpin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota nyt kantaa noihin käninöihin, mutta sen olen huomannut, että mitään selvää en saa enää sanoista. Olen sitten ajatellut vain, että ei ilmeisesti ole tarkoituskaan saada selvää, tahallaan mumistaan ja "taiteellisesti" rytmitetään.
Juu, väärän tavun painotus, en tykkää. Sen synnin muuten aloitti aikoinaan Kaija K.
Kitti näin. Siksi Kaija K oli pitkään inhokkilistallani. Hän on muuttanut tyyliä ja nyt tykkään.
Makuja on monia, kun mä en tykkää Kaija K:n nyky musiikista, mutta vanha kuulostaa hyvältä korvaani.
28v
Eini on ihana. Osaa laulaa ja näytti ihanalta, nuorelta siinä itsenäisyyspäivän juhlassa. Hyvä ääni ja tyyli
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä noiden kohdeyleisö on lapset. Eihän lapset tiedä paremmasta, kun kuulevat aina samanlaista musiikkia kaikkine äänen vingutuksineen ja autotuneineen ja konemusiikkeineen. Hyvin suppeasti tehdään massamusiikkia.
Mutta onneksi on youtube niin sieltä voi hakea mieluista musiikkia. Tietääkö lapset edes muita genrejä kuin popin, rockin ja räpin?
Musiikkibisnes on....bisnestä. Tarkoitus on tehdä rahaa. Tottakai, kun huomataan, että joku tietynlainen musiikki myy, niin moni muukin hyppää kelkkaan ja yrittää itsekin lyödä läpi samalla tyylillä. Nimikin sen sanoo, massamusiikki = samanlaista massaa.
Ja mitä lasten musiikkitietämykseen tulee, niin kai se on tapauskohtaista ja tietenkin esim. vanhempien omalla musiikkimaulla on paljon vaikutusta. Meillä äiti oli kiinnostunut eri kulttuureista, niin kotona raikasi sen peruspopin ja iskelmän ohella leveä kattaus monenlaista maailmanmusiikkia.
Hieman ohiksena että mielestäni gospeltyyppinen ulvonta ja jazzmutkastelu on suorastaan -unkkausta. Kaikkien pitäisi jaksaa kuunnella kuinka joku kiekuu ja kailottaa loputtomiin?
Laula se laulu äläkä ulise.
Makuasioista ei sovi kiistellä... Jokaiselle jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musiikkibisnes on....bisnestä. Tarkoitus on tehdä rahaa. Tottakai, kun huomataan, että joku tietynlainen musiikki myy, niin moni muukin hyppää kelkkaan ja yrittää itsekin lyödä läpi samalla tyylillä. Nimikin sen sanoo, massamusiikki = samanlaista massaa.
Ja mitä lasten musiikkitietämykseen tulee, niin kai se on tapauskohtaista ja tietenkin esim. vanhempien omalla musiikkimaulla on paljon vaikutusta. Meillä äiti oli kiinnostunut eri kulttuureista, niin kotona raikasi sen peruspopin ja iskelmän ohella leveä kattaus monenlaista maailmanmusiikkia.
Mun musiikillista näkemystä mun iskä avarsi ja kertoi oman ajan musiikistansa. Näin avartui minun rock maailmani kaikkine rockin ala-lajineen. Taitavia ja mahtava äänisiä laulajia mielelläni haluaisin kuulla radiosta ja ihan tahansa muusta genrestä kuin koneellisesta popista. Kaikissa paikoissa missä kulkee niin aina kuuluu saman kaltaista koneellista musiikkia.
Mä kaipaisin vivahteikkaampaa musiikkia, mutta sitä ei näytä muualta saavan kuin hakemalla netistä. Tässä on syy miksi en omalla ajallani tykkää kuunnella radiota. Omat yksityiseni soittolistat vaan soimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tosiaan oppia ensin laulamaan kunnolla. Sitten kun se on hallussa voisi maltillisesti käyttää tehokeinoja.
Eihän tartte koska autotune. Autotunettamatonta musaa ei julkaise enää kukaan.
Juu. Se autotune tuo sen vähän kummallisen kuuloisen soundin siihen. Se menee tehokeinona maltillisesti käytettynä, mutta en tykkää kun se on jokaisella kaiken aikaa.
Assburger kirjoitti:
Nenään naukuminen on hirveintä.
Is-Kel-MÄÄÄhhh...
Mulla on vihdoin ja viimein onneksi työpaikka, jossa mikään mölytoosa ei ole auki. Tuo ”iskelmäh” on tuli aiemmin kuultua aivan liian monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Nenään naukuminen on hirveintä.
Is-Kel-MÄÄÄhhh...
Mulla on vihdoin ja viimein onneksi työpaikka, jossa mikään mölytoosa ei ole auki. Tuo ”iskelmäh” on tuli aiemmin kuultua aivan liian monta kertaa.
Jää korvamadoksi toi iskelmän tunnari. Tekee tehtävänsä siis. Miksiköhän se on niin, että ärsyttävät jutut jää päähän soimaan?
Vierailija kirjoitti:
Boomerit taas vauhdissa ;^D
Pääsitpä sanoon. Tuliko hyvä mieli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkien pitää nykypäivänä päästä laulamaan ja esiintymään ja levyttämään? Miksi huonoja laulajia pääsee esiin? Miksi huonoja kappaleita tehdään pilvin pimein? Ei mitään tolkkua.
Miksi sinun pitää tulla vinkuen ulisemaan asiasta, kun mikään pakko ei ole kuunnella huonoja kappalaita? Se on ihan täysin oma valinta ja siitä on poskettoman tyhjää ulista.
He esiintyvät ja levyttävät siksi, että heillä on kuuntelijoita. Aika yksinkertaista ja jos sinä et siitä pidä niin voi voi.
Morjens, Genoveeva!
Vierailija kirjoitti:
Haloo Helsinki ja radio menee välittömästi mutelle.
Mulle tulee tämän laulajan äänestä mieleen joku pubiruusu. Muutoin laulaa kyllä nuotilleen, mutta äänen sävy on jotenkin juopuneen oloinen. Mietin aina, että miksi pitää laulaa "känniäänellä", kun ei juopottelussa mielestäni ole mitään ihailtavaa. Muuttaakohan hän tahallaan ääntään sammaltavaksi vai onko luonnostaan sellainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun musiikillista näkemystä mun iskä avarsi ja kertoi oman ajan musiikistansa. Näin avartui minun rock maailmani kaikkine rockin ala-lajineen. Taitavia ja mahtava äänisiä laulajia mielelläni haluaisin kuulla radiosta ja ihan tahansa muusta genrestä kuin koneellisesta popista. Kaikissa paikoissa missä kulkee niin aina kuuluu saman kaltaista koneellista musiikkia.
Mä kaipaisin vivahteikkaampaa musiikkia, mutta sitä ei näytä muualta saavan kuin hakemalla netistä. Tässä on syy miksi en omalla ajallani tykkää kuunnella radiota. Omat yksityiseni soittolistat vaan soimaan.
Jep. Rakastan mies- ja naispuolisia rock-laulajia. Todella omaperäisiä ja sykähdyttäviä lauluääniä. Ovat mielestäni aivan eri tasolla kuin nykyiset konemuokatut äänet, jotka lähinnä tylsistyttävät. Ei mitään särmää niissä.
Mitä ihmettä tarkoittaa "heeroksii"?
Ja näiden hymisijöiden kohdeyleisöä taitaa kuitenkin olla pääasiassa muut nuoret naiset, joten tuskin on tarkoitus kuulostaa niinkään viettelevältä, lähinnä ehkä taiteelliselta ja eteeriseltä.