Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäätkö nyky"laulajattarien" laulutyylistä?

Vierailija
04.02.2021 |

Näistä Eloveenoista ja Elleistä jotka känisevät, naukuvat, voihkivat ja painottavat tavuja suomen kielen vastaisesti? Vertaapa esimerkiksi Carolaan tai Seija Simolaan, niin huomaat eron.
Kun ei osaa laulaa, niin pitää paikata kaikenlaisella tehostamisella.

Kommentit (173)

Vierailija
101/173 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös myös leijonilla oo kyynelkanavat?

Vierailija
102/173 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy miksi mieluummin kuuntelen nykyään raskaampaa musiikkia on se että sillä puolella laulutaitoa löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/173 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden takia en kuuntele Suomipoppia enää lainkaan. Ihan hirveitä masentavia itkuvirsiä soi aamusta iltaan. Väliin vielä Mambaa ja Yötä niin tulee itsellekin jo itku.

Vierailija
104/173 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista ähinää ja kiljumista kaikilla.

Vierailija
105/173 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Eihän leijonil oo kyynelkanaviiiiii”⚡️😵‍💫🥴👂💥

Sanoitukset tosiaankin säälittäviä. Ihan kuin lapsi runoillut.

Vierailija
106/173 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusin tämän lajin tulokas on Viivi. Hento ääni, takapainoiset tavupainutukset, melodialinjan yli jatkuvat tavut ja pyrähtelevät lisätyt tavut. En sano että on väärin, mutta tämä on nyt trendinä. Teen laulutekstejä itsekin, mutta tähän tyyliin en ole vielä lähtenyt.

Viivi - Lääke

Mikä tässä on edes laulumelodia? Ei jää mitään melodiasta mieleen ja sekin on pilattu autotunella luonnottomaksi. En osaisi laulumelodiasta tehdä transkriptiota. Sanoja ympätty paikkoihin minne ei mahdu. Rumaa.

t.musatieteilijä

Vierailija
107/173 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka keksi että on tosi hienoa laula ä-ä-ää.

Vierailija
108/173 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tosiaan oppia ensin laulamaan kunnolla. Sitten kun se on hallussa voisi maltillisesti käyttää tehokeinoja.

Eihän tartte koska autotune. Autotunettamatonta musaa ei julkaise enää kukaan.

Hevi on aitoa ja sen suomalaiset osaa.

Vierailija
109/173 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kaikkein sietämättömimpiä ovat ulkomaisten artistien, Beyoncen tyyliset kiekumiset. Suurin osa sanoista jotain ooOooououoouooOOohh ja yksi fraasi jota toistellaan, taustalla soiden aina samanlainen lattarityylinen jytke tai maustettu autotunella ja räppiosuuksilla. Tällainen soi lähes aina yökerhoissa ja mietin että ihanko oikeasti joku pitää sellaisesta. Oikeastiko joku kuuntelee, laittaa soimaan, tuollaisia kiekumisbiisejä joita ei toisistaan erota ja on että "just tämä kappale on mulle tosi merkittävä, uuuuouuuuoo, just get... yyyyyoooouuuuooo... oooh, I am stronggguoooong"?

Kutsutaan myös melismaksi. Enemmän itämainen kuin eurooppalainen juttu musiikissa. Yleistynyt 2000-luvulta lähtien pop-musiikissa.

Kyllä mä sanoisin että tuo on enempi afroamerikkalaista perua, tai mistä tietää, orientaalia taustaa afrikasta mutta amerikassa gospelin myötä muokkaantunut. Whitney Houston ensimmäisiä ja ainoita ennen 2000-lukua.

Vierailija
110/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykylaulajattarista Antti Tuisku vetää kyllä ihan hyvin.

Vierailija
111/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kestä sitä mouruavaa indielaulutyyliä. Laulaa kyllä popissakin jotkut noin, miehetkin. Mulla on ikävä kasarin ja ysärin kirkkaita lauluääniä ja tyylejä. Ja synnyin 89..

Vierailija
112/173 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös myös leijonilla oo kyynelkanavat?

Onhan niillä, mutta tosiasioista viis. Näiden tytteleiden yleissivistys on kyllä ohkaista. Anglismeja kyllä viljellään ahkerasti.

Vierailija
113/173 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ulkomaillakin tosiaan osataan. Muistan, kun jossain kehuttiin Billie Eilishiä, miten mahtava nuori esiintyjä, niin aito ja ilmaisuvoimainen. Sitten kuuntelin Spotifysta, ja hemmetti, sehän oli ihan tätä samaa huokailugenreä.

Huokailugenreä 🤣

No, sitähän se.

Vierailija
114/173 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Is-Kel-Määäh!

Hirveää naukumista ja narinaa.

Hyh!

Vierailija
115/173 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Eihän leijonil oo kyynelkanaviiiiii”⚡️😵‍💫🥴👂💥

Sanoitukset tosiaankin säälittäviä. Ihan kuin lapsi runoillut.

Luulin, että Arttu Wiskari on runoillut Tuntemattomat potilaansa ja Suomen muotoiset pilvensä ihan itse.

Aivan käsittämätöntä, että kuran on riimitellyt ammattisanoittaja.

Vierailija
116/173 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti ihmetellyt mihin ihmisten laulutaito on kadonnut ja miksei sävelkorva ole vaatimuksena levyttämiselle.

Vierailija
117/173 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta tykkään enemmän kuin Alanis Morissette -tyylistä.

Vierailija
118/173 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syynä miesten seksuaalinen miellyttäminen. Pitää kuulostaa alaikäiseltä teiniltä, joka on samalla seksuaalinen ja viettelee aikuisia keski-ikäisiä miehiä.

Jos miestä on miellyttäminen niin sen sitten pitäisi olla kunnon voihkimista, josta välittyy että saa nautintoa siitä laulamisesta. Sillein: "Aaaaahh!"

Noi nykypäivän voihkijat eivät välitä mitään ainaskaan minulle kakskyt jotain vuotiaalle miehelle.

Vierailija
119/173 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on ollut muutenkin vaikea löytää naisartisteja, joilla olisi omaa korvaa miellyttävä ääni. Tykkään niin tummista ja täyteläistä, myös säröisistä äänistä. On siis sanomattakin selvää, että kierrän kaukaa nämä nykypäivän extraärsyttävät kimittäjät ja inisijät. Voi kun tulisi joku uusi Amy Winehouse, siinä vasta ääni...

Vierailija
120/173 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä  minäkin tykkään, kun tuohon AP:n listaan lisätään Carolan ja Seijan lisäksi Laila Kinnjunen, ovat suosikkini siinä!  Ai niin, kysyit nykylaulajattaria, onkohan niitä? Korisevaakaan ei oikein voi nykylaulattarena kai pitää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi