Voiko sairaalaan (osastolle) tilata pizzan?
Jos ei yhtään tykkää sairaalan ruoasta, onko osastolla olevan potilaan luvallista tilata sairaalaan esim. pizzan tai kiinalaista ruokaa? Jos itse (tai läheinen) menee käytävään noutamaan ruoan eli lähetin ei tarvitsisi tuoda sitä osastolle.
Kommentit (27)
No eihän sairaala mikää vankila ole.
Saako lähetti tuoda pizzan huoneeseen vai sairaalan ulko-ovelle? Jos ei pääse itse liikkumaan.
Ei kai se laitonta ole. Nykyaikana kukaan hoitajakaan tms. tuskin edes kehtaisi katsoa kieroon, koska se olisi tuomitsevaa ja suvaitsematonta. Ruokavaliohan on "personal life choice".
eikö sille suomen ensimmäiselle (kiinalaiselle)koronapotilaalle haettu kiinalaista ruokaa
Normaalitilanteessa kyllä, kunhan ohjeistaa hyvin mikä osasto, rakennus jne. Tosin koronan aikaan en usko että tätä arvostetaan..
Kyllä on luvallista tilata ruokaa sairaalaan.
Jos pääsee omin voimin kanttiiniin niin tuskin voidaan estää tilaamasta esim kanttiinin kohdalle ulko-ovelle. Laittaa sen osoitteeksi ja mainitsee tuntomerkkeinä potilas puvun, tippaletkun yms. Jos sairaala yrittää estää ruoka toimituksia niin siinähän estetään parantumista. Itse söin jalkaleikkauksessa joka iltaa pitsaa mutta olinkin sopinut toimituksista jo etukäteen sekä sairaalan että suosikkipitseriani kanssa. He jopa menivät takuuseen että saan parannuttuanikin kunnon ruokaa lääkärin kysyessä asiasta!
Hoitsuthan tilaa jatkuvasti, joten tuovat osastolle kyllä.
Johonkin isoon yliopistosairaalaan voi olla haastavaa, sillä lähetin on äkkiä käveltävä kilometri erilaisia käytäviä päästäkseen potilashuoneeseen, eikä autoakaan saa parkkiin mihinkään. Varmaan siten ainakin onnistuu, jos ovelle menet lähettiä vastaan.
Riippuu varmaan miksi on siellä sairaalassa. Esim jos tehty vatsalaukun kavennus niin tuskinpa oikein saa.
Vierailija kirjoitti:
Jos pääsee omin voimin kanttiiniin niin tuskin voidaan estää tilaamasta esim kanttiinin kohdalle ulko-ovelle. Laittaa sen osoitteeksi ja mainitsee tuntomerkkeinä potilas puvun, tippaletkun yms. Jos sairaala yrittää estää ruoka toimituksia niin siinähän estetään parantumista. Itse söin jalkaleikkauksessa joka iltaa pitsaa mutta olinkin sopinut toimituksista jo etukäteen sekä sairaalan että suosikkipitseriani kanssa. He jopa menivät takuuseen että saan parannuttuanikin kunnon ruokaa lääkärin kysyessä asiasta!
Joka ilta? :D etkö kyllästy? Oliko ees eri täytteet?
Tilaa vaan. Toki pitää muistaa korona takia vierailukielto mutta ehkäpä pizzakuski sen voi osastolle pikaisesti kiikuttaa, kysy joltain henkilökuntaan kuuluvalta. Kerro hoitajalle niin osaavat odottaa pizzamiestä.
Mekin joskus tilaamme osastolle yövuoroissa pizzaa työntekijöille, joten anna mennä ja tee olosi sairaalassa vähän mukavammaksi :)
Mä tilasin just lavan olutta sairaalaan. Mene aika mukavammin.
Vierailija kirjoitti:
Avovankiloihin menee enemmän pitsaa kuin kasarmille. Vankien unelma just täyttyy kun on katto pään päällä ja saa tilata pitsaa (ja vetää huumeita)
Terveisin pitsa yrittäjä avovankilaan läheltä (eivät edes hae vaikka matkaa 500 metriä vaan joka ilta useita kuljetuksia tilataan portille)
Dr Nown potilaat tilaa pizzaa sairaalaan tuon tuostakin.
Tällä hetkellä korona-aikana ei taida onnistua, koska kaikki ulkopuolisten vierailut ovat kiellettyjä. Jos menet itse ulko-ovelta hakemaan, niin sitten ehkä. Mutta jos sinulla on tarttuva tauti ja olet eristyksessä, niin sitten olet.
Vierailija kirjoitti:
Saako sinne sitten toimittaa viinaa ja kukkaa?
No kukas sen estäis.