Voiko sairaalaan (osastolle) tilata pizzan?
Jos ei yhtään tykkää sairaalan ruoasta, onko osastolla olevan potilaan luvallista tilata sairaalaan esim. pizzan tai kiinalaista ruokaa? Jos itse (tai läheinen) menee käytävään noutamaan ruoan eli lähetin ei tarvitsisi tuoda sitä osastolle.
Kommentit (27)
Meillä tilattiin pitsaa aikoinaan jopa suljetulle osastolle! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän sairaala mikää vankila ole.
Saako sinne sitten toimittaa viinaa ja kukkaa?
Minä vein kaverille kuoharia kerran.
Ei saa korona-aikaan! Edes omaiset ei pääse katsoon, kuinkas sitten pizzalähetti?
Sairaalan päivämaksuun kuuluu kaikki ruoat, ja saa erikoisruokavalion mukaisena. Eikö näin ole kaikkialla? Miksi joku haluaisi tilata pizzaa?
Eikai nykytilanteessa ainakaan voi? Eihän kukaan pääse vierailemaan. Toki jos pääsee ulos hakemaan lähetiltä pizzan.. itse olen monisairas ja viettänyt hyvin paljon aikaa sairaaloissa ja aina tykännyt ruoista todella paljon niin sinänsä hankala ymmärtää miksi joku haluaisi pizzasta siellä maksella :D
Oon just meikus osastol ja vaikka etukäteen kyseltiin ruokavaliota kuulin just et uusi sääntö: potilaille ei saa antaa ruokaa!!!! Kyseli enkö ottanu eväitä ja sano et woltilla voin tilata (itse en saa osastolta poistua!) Nykypolitiikka alkaa purra sairaaloissakin! Ihan kipeetä!
Vuodeosastokonkarina voin sanoa, että saa! Ota kuitenkin huomioon saako osastoltasi poistua esim. kahvioon. Jos ei saa, niin sitten kannattaa keskustella hoitajan kanssa. Jos saa, niin samalla haet kahviosta kahvin :D