Suomessa naiset eivät enää käytä käsilaukkua
Ovatko naiset nykyään niin miesmäisiä, että käsilaukkukin on käynyt tarpeettomaksi? Havaintojen mukaan juuri kukaan nainen ei enää käytä käsilaukkuja. Ulkomaalaisen näköisillä naisilla sen sijaan usein on käsilaukku.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän kyllä. Ja rakastan muutenkin kaikkea "naisellista", kuten pitkiä hiuksia, hameita, mekkoja ja laukkuja. Olen esim. meidän työyhteisöstämme ( n. 110 naista) ainut joka käyttää aina hameita tai mekkoja.
Ja siis, vaikka itse tätä rakastanin niin olisi todella ahdistavaa jos olisi joku pakko tällaiseen pukeutumiseen.
Mutta tämä olikin ihan mielenkiintoinen huomio noista laukuista ja ihan journalistisessa mielessä asiaa onkin kiva tutkia.
Täällä toinen jolla on aina mekko tai hame. Lisäksi rakastan korkokenkiä, kynsilakkoja, punaista huulipunaa, korvakoruja jne. Erona, omistan tasan yhden käsilaukun. Käytän sitä joskus harvakseltaan kesäisin, muuten joko reppu selässä tai tavarat taskuissa. Ikäväkseni mekkoja taskuilla on hitokseen vaikea löytää, itselläni on tasan kaksi.
Reppu on yksinkertaisesti kätevämpi; mahtuu lompakko, avaimet, puhelin, kenties meikit ym. ja ostokset. Eli kaupassa jos käyn niin harvemmin ostan muovikassia. Mukavampi kantaakin.
Voi kun naisellisuuteni nyt rapiseekin käsilaukuttomuuteni johdosta koska ap niin sanoo. Mitäs väliä käytännöllisyydellä :D
Hmm.. näytänköhän ulkomaalaiselta? Pari kertaa on kyllä kysytty puhunko Suomea.
Minulla käsilaukut vääntävät olkapäät vinoon sillä tavaramäärällä mitä kannan :D hihnaa voisi joo käyttää mutta reppu on mukavampi eikä tule kamalaa ryhtiä.
Mä en oo ikinä käyttänytkään. Käsilaukku on naurettavan invalidisoiva keksintö. Se sitoo yhden käden hyödyttömäksi. On olemassa muita nättejä ratkaisuja, kuten crossbody-laukut ja nätit minireput.
Käsilaukku tai sen puute ei mua miksikään muuta. Rasittava raahattava se vaan on.
Ei ole tarvetta käsilaukulle. Avaimet ja puhelin korttikotelossaan menevät taskuun, muuta en ulos yleensä tarvitse. Jos pitää läppäriä raahata, reppu selkään.
Huvittava ketju. Huomaan olevani ajantasalla. Kun menen kauppaan otan taskuun kännykän ja avaimet. Halpislaukku jää autoon ja siellä on vain kasvomaskeja.
Hyvä me!!! Jää enemmän laukkuja niille ketkä sellaisia käyttää
Miehet ovat alkaneet käyttää laukkuja ja meikkejä. Ja miehistä on tullut mäkättäjiä, kun naisten ei tarvi kaikkea hoitaa miesten mieliksi. Elämme mielenkiintoisia aikoja <3 Ja joskus ei ollut edes äänioikeutta, oltiin vaan miehen omaisuutta. Eli jos laukku ei huvita, tajua ettei se huvita!
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä naiset ovat melkein pu mmin näköisiä. Pelkkää kuluneita ällöjä puuvillapussukoita tai reppuja. Näytän melkein oudolta kun itselläni on käsilaukku.
Noohh olen tottunut siihen että olen aina ulkopuolinen. Näytän aina erilaiselta kuin muut. Varsinkin nyt kun kaikilla on pussukoita ja nilkkatakit.
Tuntuu ettei nykyään saa yhtään nauttia omasta naiseudesta.
Saa nauttia (materialistisesta) naiseudesta. Kukaan ei estä sua sitä käyttämästä enkä usko kenenkään haukkuvan sun käsilaukkua. Mua ei kiinnosta, käyttääkö muut käsilaukkua vai ei. Minä en halua käyttää. Miksi se saa sinut tuntemaan olosi siltä, ettet sinä saisi käyttää?
Kun ostaa miesten takkeja niin niissä on taskut ja käsilaukulle ei tule tarvetta.
En ota käsilaukkua sosialisiin tilanteisiin, joissa on miehiä paikalla, jos ei ole ihan pakko. Miksi? Koska aina sinne yrittää joku ujuttaa jotain minun kannettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisellani on.Ihan suomalainen.175cm kurvikas blondi,loistava keittiössa,fantastinen sängyssä.Muuta kysyttävää?
Miksi olet ottanut niin pitkän naisen? Kauniin naisen maksimipituus on 173cm. Sen pidempi ei enää ole viehättävä.
Aika alamittainen on vielä 173cm nainenkin. Vain pitkät naiset on kauniita. Joten älä ole naurettava. Pituusvammaisuus ei ole ikinä ollut kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan tohkeissani kun vyölaukut ovat tulleet takaisin! Niitä voi heittää olalle repuksikin, kätevää. Vai onko ihan vuotta 2018? Ihan sama, vyölaukut ovat jees.
Öööh vuotta 2018..? Eikös pikemminkin näitä ollut ysärillä ja kasarilla käytössä? Silti, käteviä ovat!
Itse käytän olkalaukkua, sillä sinne juurikin mahtuu pieni omaisuus. On mukavaa, että on vesipullo ja vaikka särkylääkkeet mukana avainten sekä lompakon lisäksi. Kukin tavallaan. :)
Käsilaukku tai ei niin nainen olen. Naisellisuuden mittarina käsilaukku?
Minulla on käsilaukkuja kaapissa muutamia, mutta ovat kamalan epäkäytännöllisiä.
Käyttämättä ovat jääneet kaappiin.
Parhaiten henkilökohtaiset mukana kuljetettavat tavarani kulkevat repussa.
Mä rakastan käsilaukkuja. Omistan monta erilaista :D eri kokoisia ja värisiä. Joissakin on olkahihna joissakin ei.
Kauniita käsilaukkuja Guccilla ja Vuittonilla. I love it. Olen muutenkin tyylilyyli
Minulla on erilaisia käsilaukkuja, osa on semmoisia pieniä ja epäkäytännöllisiä, osa niin isoja että mahtuu yhden yön yöpymistarvikkeet mukaan (en tarvitse isoa kosmetiikka-arsenaalia). Lempparini on keskikokoinen, mahtuu hyvin eväät, pari kännykkää (työ ja oma), lompakko, huulirasvaa ym. tarpeellista. Siinä on myös pitkä olkahihna eli saa olalle tarvittaessa, sitä käytän usein. En ymmärrä mikä siitä tekee epäkäytännöllisen, taskuihin ei mahdu nykyajan isot puhelimet hyvin ja tuossa saa tarvittaessa kuskattua pienet ostoksetkin (usein siellä on varalla myös kangaskassi isompia ostoksia varten).
Ap on käsilaukku salapoliisi!!