Suomessa naiset eivät enää käytä käsilaukkua
Ovatko naiset nykyään niin miesmäisiä, että käsilaukkukin on käynyt tarpeettomaksi? Havaintojen mukaan juuri kukaan nainen ei enää käytä käsilaukkuja. Ulkomaalaisen näköisillä naisilla sen sijaan usein on käsilaukku.
Kommentit (87)
Käsilaukkuko nyt on naisellisuuden merkki?
Ja mä luulin, että olen moderni nainen, kun kännykkään saa maksuvälineet, etukortit ja toiseen taskuun mahtuu huulipuna.
Mikä muumimamman varustepakkaus pitäisi olla mukana?
Mä en käytä käsilaukkua siitä yksinkertaisesta syystä, että mikäli käyttäisin, se pitäisi sisällään suurinpiirtein puolet omaisuudesta, mutta kun sitä ei ole, pärjään ihan hyvin sillä, että on pelkästään puhelin ja avaimet.
Mä käytän kankaista olkalaukkua. Sitä ei taideta laskea käsilaukuksi?
Olen aivan tohkeissani kun vyölaukut ovat tulleet takaisin! Niitä voi heittää olalle repuksikin, kätevää. Vai onko ihan vuotta 2018? Ihan sama, vyölaukut ovat jees.
Sellainen isäntäliivi miljoonilla taskuilla olis kiva. Tosinainen osaa pukea senkin hyvin, tavismuija tarvitsee kalliin käsilaukun.
Vierailija kirjoitti:
Naisellani on.Ihan suomalainen.175cm kurvikas blondi,loistava keittiössa,fantastinen sängyssä.Muuta kysyttävää?
Miksi olet ottanut niin pitkän naisen? Kauniin naisen maksimipituus on 173cm. Sen pidempi ei enää ole viehättävä.
Ei täällä uskalla käsilaukkua käyttää kun joku voi viedä sen kädestä.
Minun havaintojeni mukaan käyttää ja itsekin käytän.
Kun kuljen kävellen pitkiä matkoja niin reppu on vaan paljon kätevämpi.
Nyt muistan, että olen tehnyt näitä havaintojani täällä omassa yksiössäni, verhot kiinni. Eli ovat siis mielikuvituksen tuotetta.
Ap
Minä en ole ikinä käyttänyt käsilaukkua ja olen jo 60v.
Ei se minusta kyllä ole miesmäistä tehnyt, enkä usko, että kukaan on koskaan huomannut minussa mitään outoa ja poikkeavaa, vaikka en yhtään käsilaukkua omista.
Minä käytän kyllä. Ja rakastan muutenkin kaikkea "naisellista", kuten pitkiä hiuksia, hameita, mekkoja ja laukkuja. Olen esim. meidän työyhteisöstämme ( n. 110 naista) ainut joka käyttää aina hameita tai mekkoja.
Ja siis, vaikka itse tätä rakastanin niin olisi todella ahdistavaa jos olisi joku pakko tällaiseen pukeutumiseen.
Mutta tämä olikin ihan mielenkiintoinen huomio noista laukuista ja ihan journalistisessa mielessä asiaa onkin kiva tutkia.
No minusta käsilaukku on aika turha. Ollut aina. En kyllä ole koskaan käsilaukkua käyttänyt, enkä osaisikaan. En ole kyllä tiennyt sitäkään, että jos ei ole käsilaukkua on miesmäinen.
Mulla on iänkaiken ollut joku iso kassi roikkumassa olkapäältä. Sinne saa ostoksetkin tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Naisellani on.Ihan suomalainen.175cm kurvikas blondi,loistava keittiössa,fantastinen sängyssä.Muuta kysyttävää?
Onko myös esimerkillinen äiti ja hyvä kasvattaja?
Vierailija kirjoitti:
Kun kuljen kävellen pitkiä matkoja niin reppu on vaan paljon kätevämpi.
Ja esim. Marimekon "pussukat" ovat suosittuja nykyään.
Mä käytin käsilaukkua, kun kävin osa-aikatöissä ja opiskelin. Käsilaukkuun mahtui vihko ja penaali. Nyt käyn kokoaikatöissä ja vien kotoa eväät ja vesipullon töihin eikä ne enää mahdu sellaiseen kivaan käsilaukkuun. Muutenkin siitä tulee aika painava ja mulla on yksi vanha nahkainen käsilaukku hajonnut, kun kannoin siellä liian painavia tavaroita joka päivä.
Nyt olen kyllä ollut etätöissä, joten ehkä käsilaukkua voisi alkaa taas käyttämään.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Reppu on kätevämpi.
Reput on tarkoitettu koululaisille ja retkeilijöille, ei kaupungilla liikkuville aikuisille.
Mä en käytä kuin harvoin enää edes lompakkoa.
Korttikotelo mahtuu hyvin puhelimen kanssa taskuun.
Sitä ei enää tarvita kun ei kanniskella mukana meikkivälineitä ja pulleaa rahapussia. Lompakko ja avaimet mahtuu taskuun, ennen kun pukeuduttiin mekkoihin ei ollut taskuja.