Minulle on usein kommentoitu siitä että minulla on ohuet hiukset
Eikä ole edes ollut mitään kiusaamistilanteita vaan ihan kesken normaalin juttelun ja yhdessäolon. Olen miettinyt, miksi hiusten ohuudesta on monen mielestä niin sopivaa mainita. Mitä jos minä kommentoisin heille myös heidän ulkonäköpiirteistään, joille he eivät voi mitään, kuten esimerkiksi isosta nenästä, ohuista huulista tai pienistä silmistä? Heille varmaan olisi ihan ok?
En muutenkaan ymmärrä miksi hiusten ohuudesta pitää mainita, mihin sillä pyritään? Olisi pitänyt varmaan kysyä että "mitähän mun pitäisi tehdä asialle?" ... ei h elvetti mitä moukkia.
Kommentit (23)
No harvat hiukset ovat rumat.
Ei voi mitään.
Tosin tietänee se kenen päässä ne on, sen sanomattakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kai sen verran pikkumainen, että rupeaisin huomauttelemaan takaisin, jos sama tyyppi kommentoisi useamman kerran. Mikä tahansa ulkonäkövirhe, niin jotain kauhistelevaa kommenttia siitä sitten. Miettisin jo etukäteen jotain kunnon näpäytystä...
"Kylläpä sä olet kalpea!" -> "No ainakaan mulla ei ole samanlaisia ryppyjä ja maksaläiskiä kuin sulla. Oletko muuten koskaan käynyt näyttämässä tuota melasmaa missään? Se saa aikaan vaikutelman, että sulla on viikset huulten yllä. Ja auringonotostahan voi tulla helposti syöpä. Luulisi, että kaikki sen jo tietää nykyään. Kannattaisi sunkin vain olla varovainen, ettei tuo luomi tuossa äidy pahanlaatuiseksi."
Jos on liian hyvinkasvatettu sanoakseen jotain, kokeilkaa tätä: katso henkilöä ylähuuleen tai vilkaise välillä hänen otsaansa tai kulmakasvaa. Ihminen rekisteröi nämä pienet harhailut ja näkee, että toinen katsoo jotain, mutta ei tiedä mitä ja se on todella, todella häiritsevää. Teen tätä joskus, jos huomaan jonkun oikein tarkastavan kasvojani leuasta korviin asti. Yleensä kaikki ovat hämmentyneet tästä ja lopettaneet oman tuijotuksensa. Parasta on se, kun henkilö "huomaamatta" pyyhkäisee ylähuultaan tai otsaansa. Tai alkaa puhua siitä, että on tullut viiksiä/ryppyjä/finnejä.
Etkä sinä ole sanonut mitään. Joillain tämä toimii myös vartalolla, niin että katsoo esim. reisiä vähän pidempään. Jokaisella on joku hankala paikka, jonka kyllä helposti tunnistaa jos vaan kehtaa olla noin "ilkeä".
Minussa on ilmeisesti jotain mikä ärsyttää ihmisiä koska kuulen tuollaisia kommentteja aika usein, jo lapsena koulussa opettajilta ja ”kavereilta”. Näin aikuisena sitten jotkut työkaverit on kunnostautuneet näissä tölväisyissä. Kerrotaan ”totuuksia” milloin mistäkin asiasta: mulla paksut hiukset (ei saisi olla näinkään päin), kalpea iho (olenko sairas, enkö käy koskaan ulkona), punastelu (miksi en vaan lopeta punastelua), pienet jalat (kun ei edes ole), ja varsinkin yläasteaikoina tuo vaatteiden sopimattomuus oli suosikkiaihe. Oletan että minussa on tosiaan jotain niin ärsyttävää että muiden pitää jotenkin noilla kommenteilla pudottaa minut maan pinnalle? Sitten ihmetellään kun en ole kovin seurallinen. Ja toiset voi tehdä ja sanoa mitä vaan, heitä vaan ihastellaan.