Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle on usein kommentoitu siitä että minulla on ohuet hiukset

Vierailija
03.02.2021 |

Eikä ole edes ollut mitään kiusaamistilanteita vaan ihan kesken normaalin juttelun ja yhdessäolon. Olen miettinyt, miksi hiusten ohuudesta on monen mielestä niin sopivaa mainita. Mitä jos minä kommentoisin heille myös heidän ulkonäköpiirteistään, joille he eivät voi mitään, kuten esimerkiksi isosta nenästä, ohuista huulista tai pienistä silmistä? Heille varmaan olisi ihan ok?

En muutenkaan ymmärrä miksi hiusten ohuudesta pitää mainita, mihin sillä pyritään? Olisi pitänyt varmaan kysyä että "mitähän mun pitäisi tehdä asialle?" ... ei h elvetti mitä moukkia.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, tosi moukkamaista käytöstä. Sama jos joku sanoo, hei sä oot ihan punanen! Okei...kiitti tiedosta.

Vierailija
2/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ohuet hiukset, mutta kukaan ei ole koskaan mitään maininnut. Ei edes kampaajat, aina yrittävät jotain positiivista keksiä, "sulla on täällä niskassa paljon hiuksia" tai "näyttää siltä kuin olis uutta tulossa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuollaisella kommentilla yritetään saada toiselle ikävä fiilis. Jos olet nätti niin kyse voi olla kateudesta. Rumien ulkonäköä ei ruodita samalla tavoin, toki heille voidaan ilkeillä suoraan rumuudesta, mutta harvemmin kukaan kommentoi ruman ihmisen hiuksia ohuiksi.

Vierailija
4/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella moukkamaista. Näitä ihme kommentoijia kyllä riittää. Useimmille ihmisille ei onneksi tule mieleen päräyttää ääneen ekaa ajatusta, joka plumpsahtaa mieleen, vaikka se tosiaan siellä mielessä kävisikin. "Voi kauheeta toi sun uus kampaus" -tyyliin. Joillekin pitäisi saada jonkinlainen jarru suun eteen.

Vierailija
5/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, tosi moukkamaista käytöstä. Sama jos joku sanoo, hei sä oot ihan punanen! Okei...kiitti tiedosta.

Minulla oli työkaveri, jolla oli tapana sanoa myös "sä olet jotenkin ihan sairaan näköinen". Vastattuani et olen ihan kunnossa hän jatkoi "sun silmät näyttää just siltä, että olet tulossa sairaaksi". En todellakaan ollut, eikä mun silmät olleet poikkeavat - mutta voin kuvitella kuinka monta kollega tämä "ilopilleri" sai manattua kipeäksi tai ainakin surulliseksi noilla vähemmän fiksuilla kommenteillaan.

Vierailija
6/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuollaisella kommentilla yritetään saada toiselle ikävä fiilis. Jos olet nätti niin kyse voi olla kateudesta. Rumien ulkonäköä ei ruodita samalla tavoin, toki heille voidaan ilkeillä suoraan rumuudesta, mutta harvemmin kukaan kommentoi ruman ihmisen hiuksia ohuiksi.

Tämä. Itse kuulen samalaisia kommentteja ihan uskomattomissa tilanteissa. Tyyliin tapaan tutun kaupassa, jutellaan niitä näitä niin yhtäkkiä hän sanoo ”mutta ai kauhea kun sulla on yhä ohut tukka!! Ihan kalju paistaa takaa!” Juu minulla on yhä se sairaus ja lääkitys joka ohentaa tukkaa.. tai juttelen saliharrastuksestani niin toinen sanoo ”mutta et sä kyllä mitään lihaksia ole saanut.” Juu edelleen syön kortisonia, ei juurikaan lihakset kasva mutta sentään eivät kokonaan surkastu. Siis miksi pitää sanoa tuollaisia??

Vierailija
7/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkimista, sanoja haluaa olla ylempänä arvoasteikossa ja saa tilaisuuden jos kohde ei puolustaudu. 

Vierailija
8/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään tajua miksi pitää sanoa tuollaisista luontaisista piirteistä, joille ei edes voi mitään. Tai joillekin voi, mutta se tietää yleensä suurempaa rahanmenoa. Eiköhän kaikki tiedä jo itse jos on ohuet hiukset tai iso nenä, ei ole mitään tarvetta huomauttaa asiasta.

Vierailija
9/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mistä minulle on sanottu on ihoni kalpeus. Muistan hyvin, kun yläasteella opettaja katsoi minua, kun luokkakaverini jutteli hänelle, ja tokaisi "kylläpä sä olet kalpea, sun pitäisi olla ulkona enemmän". Jep jep, minkä minä sille voin, että olen luonnostaan niin vaalea, että etelänlomallakin paloin niin pahasti etten yöllä voinut kunnolla maata sängyssä!

ihoni kalpeus ja hiusten ohuus ovat siis ne kaksi asiaa, mistä minulle on vuosien ajan mainittu.

Olen nätti ja nykyään melko tyytyväinen itseeni. Harmi vain, että vielä tänäkin päivänä 3-kymppisenä kohtaan näitä, joiden pitää päästä mainitsemaan näistä kahdesta ominaisuudestani. Ehdin jo elätellä toiveita, että tuo kommentointi olisi jäänyt menneisyyteen. En todellakaan ymmärrä ihmisten tarvetta kommentoida muiden ulkonäköpiirteitä, joille ihminen ei itse voi mitään.

-ap

Vierailija
10/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on urpoja. Mulle kommentoitiin parikymppiseksi asti laihuudesta. Lisäksi olen kuullut monta kertaa kommentoitavan ihmisen lyhyttä/pituutta. Jokainen varmaan itsekin tietää minkä pituinen tai painoinen on tai millaiset hiukset on, ei tarvi niitä kommentoida.

Vierailija
11/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai sen verran pikkumainen, että rupeaisin huomauttelemaan takaisin, jos sama tyyppi kommentoisi useamman kerran. Mikä tahansa ulkonäkövirhe, niin jotain kauhistelevaa kommenttia siitä sitten. Miettisin jo etukäteen jotain kunnon näpäytystä...

"Kylläpä sä olet kalpea!" -> "No ainakaan mulla ei ole samanlaisia ryppyjä ja maksaläiskiä kuin sulla. Oletko muuten koskaan käynyt näyttämässä tuota melasmaa missään? Se saa aikaan vaikutelman, että sulla on viikset huulten yllä. Ja auringonotostahan voi tulla helposti syöpä. Luulisi, että kaikki sen jo tietää nykyään. Kannattaisi sunkin vain olla varovainen, ettei tuo luomi tuossa äidy pahanlaatuiseksi."

Vierailija
12/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen mistä minulle on sanottu on ihoni kalpeus. Muistan hyvin, kun yläasteella opettaja katsoi minua, kun luokkakaverini jutteli hänelle, ja tokaisi "kylläpä sä olet kalpea, sun pitäisi olla ulkona enemmän". Jep jep, minkä minä sille voin, että olen luonnostaan niin vaalea, että etelänlomallakin paloin niin pahasti etten yöllä voinut kunnolla maata sängyssä!

ihoni kalpeus ja hiusten ohuus ovat siis ne kaksi asiaa, mistä minulle on vuosien ajan mainittu.

Olen nätti ja nykyään melko tyytyväinen itseeni. Harmi vain, että vielä tänäkin päivänä 3-kymppisenä kohtaan näitä, joiden pitää päästä mainitsemaan näistä kahdesta ominaisuudestani. Ehdin jo elätellä toiveita, että tuo kommentointi olisi jäänyt menneisyyteen. En todellakaan ymmärrä ihmisten tarvetta kommentoida muiden ulkonäköpiirteitä, joille ihminen ei itse voi mitään.

-ap

Samaa olen aina saanut kuulla omasta kalpeasta ihostani. "Käytkö ikinä ulkona", "Oletko sairas", "Kalkkilaivan kapteeni" on ainaki yleisimmät mitä kuulee, ja ihan aikuisiällä ja aikuisilta ihmisiltä. Todella omituista että ihmiset luulee että on okei kommentoida toisen ihonväriä..

Vierailija
13/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kalpeus ja ulkonaolo edes liittyy toisiinsa?

Vierailija
14/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehiin tulee, niin en ole ikinä kuullut miesten mainitsevan naisten hiusten paksuudesta mitään keskusteluissaan. Ikinä. Että sillä rintamalla ei ainakaan ole mitään väliä hiusten paksuudella. Tämä taitaa olla enempikin näitä naisten keskisiä ja keksimiä geneettisen statuksen mittailuun liittyviä lkeilyjä toisillensa.

Ei nyt sinäänsä liity liikaa asiaan, mutta halusin vain ilmoittaa, jos joku nainen on saanut päähänsä että hiustenpaksuudella olisi väliä miesmarkkinoilla ja se vaikuttaa itseluottamukseen.

M

Vierailija
15/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaista palautetta on tullut kuultua omasta ulkonäöstä, sekä positiivista että negatiivista. Hyvä elämänohje on nauttia niistä positiivisista asioista ja sivuuttaa negatiiviset. Ei ainakaan kannata alkaa kostoa suunnitella, sitähän sortuu samalle asteelle.

Vierailija
16/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä miehiin tulee, niin en ole ikinä kuullut miesten mainitsevan naisten hiusten paksuudesta mitään keskusteluissaan. Ikinä. Että sillä rintamalla ei ainakaan ole mitään väliä hiusten paksuudella. Tämä taitaa olla enempikin näitä naisten keskisiä ja keksimiä geneettisen statuksen mittailuun liittyviä lkeilyjä toisillensa.

Ei nyt sinäänsä liity liikaa asiaan, mutta halusin vain ilmoittaa, jos joku nainen on saanut päähänsä että hiustenpaksuudella olisi väliä miesmarkkinoilla ja se vaikuttaa itseluottamukseen.

M

Miehille tuntuu hiusten pituus olevan se juttu naisessa. Ja pitkiä hiuksia on vaikea kasvattaa kovin ohuesta materiaalista. Joten kyllä ihan universaalisti naisella odotetaan olevan paljon hiuksia, ja hiusten määrä luo heti mielikuvan nuoruudesta ja terveydestä.

Itsekin painiskelen tämän ulkonäköongelman kanssa. Jos saisin yhden asian ulkonäössäni muuttaa, se olisi hiukset.

Vierailija
17/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M

Miehet eivät ehkä mainitse hiusten paksuudesta mutta miehet puhuvat kyllä hiusten pituudesta, ja hiusten ohuus vaikuttaa siihen. Jos hiukset ovat oikeasti ohuet, niin pitkinä niistä tulee se kuuluisa "hiirenhäntä" ja pahimmillaan vielä kalju loistaa hiusten välistä. Tämän vuoksi monilla ohuthiuksisilla on lyhyet hiukset.

Vierailija
18/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ehkä sanovat ihailevansa enemmän hiusten pituutta, ja naiset paksuutta/hyvää kuntoa, mutta väitänpä että jos täytyy nimetä kauneimmat kutrit, eri sukupuolten valinta on lopulta sama.

Pitkät, tuuheat, vahvalatvaiset, luonnostaan hyvän väriset tai luonnollisesti värjätyt/raidoitetut hiukset ovat useimpien mielestä kauneimmat.

Vierailija
19/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi tulee ihan nuoruus mieleen kun kaverit koko ajan kommentoi jotain et lyhytkaulaiselle ei noin isot huivit sovi, ohuthiuksiselle ei noin pitkät hiukset sovi, toi paita ei sovi noihin housuihin, tollaset rullilla laitetut kiharat on aina niin sekaiset.... Jatkuvaa nälvimistä. Enää en olisi sellaisten tyyppien kanssa. Onneksi prioriteetit on nelikymppisillä vähän toiset kuin toisen ulkonäön kyttäys.

Vierailija
20/23 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo jotain naisten välistä kateutta. Pitää etsiä toisesta ne huonot puolet. En muista että kukaan nainen olisi minua kehunut. Olen hoikka ja siitä on kyllä sanottu, mutta ei mitenkään positiivisesti. Miehet sitten kehuukin kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi