Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kallis ostos, mitä et ikinä kehtaisi myöntää muille

Vierailija
03.02.2021 |

Oletteko joskus tulleet hankkineeksi jotakin ei niin tarpeellista tai hömppää, mikä on ollut suhteellisen kallis ostos? Sellaista, mitä ette uskoisi muiden ymmärtävän ja nolottaisi kertoa siitä muille.
Vähän vastaavia olisi mahdollisesti löytynyt halvemmalla, mutta pitänyt saada juuri se tietty tuote.

Itse olen ostanut esimerkiksi yhden törkeän hintaisen pellavalakanan. Samalla hinnalla olisin saanut varmasti neljä edullisempaa pellavalakanaa, mutta tämä oli juuri oikean sävyinen. En ikinä kehtaisi tunnustaa esim. kaverille, paljonko se maksoi.
Onneksi näitä "överiostoksia" ei ole ollut montaa ja normaalisti kulutan järkevästi ja kannatan kierrätystä.

Mutta kait teillä muillakin on joskus ollut vastaavia hairahduksia? Kehtaatko paljastaa anonyymisti, mikä on ollut tällainen ostos, että olet itsekin nikotellut hintaa, mutta tullut kuitenkin hankkineeksi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan niin äärestä harvoin mitään niin voin rehellisesti myöntää, että ostin esim 1500e takin tai puhelimen. Ja 65000€ auton, jossa ei ollut mitään järkeä. Ja eihän noita edes pysty salaamaan :D

Vierailija
2/12 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän talviurheilussa merinovillaisia alushousuja, jotka maksaa 40 euroa kpl. Mulla on niitä kolmet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro, millä summilla ostelen osakkeita. Huolimatta siitä, että ostan niitä 30-200 eurolla eli moni ostaa niitä suuremmilla summilla kuin minä.

Vierailija
4/12 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin taulun, joka maksoi 15.000€. Kyllähän sen kaikki meillä käyvät näkevät, mutta tuskin ymmärtävät taulun arvoa. Eikä se ole hömppäostos, koska se tuottaa minulle joka päivä, vaikka ilmankin tietysti olisin pärjännyt.

Vierailija
5/12 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Butt Punisher 3000, maksoi sikana eikä edes mahtunut :(

Vierailija
6/12 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapaa keskustella ostoksieni hinnasta kenenkään kanssa. Jos joku rehellisesti ja suoraan kysyy, kerron kyllä hinnan. Jos kysyjä siitä järkyttyy, se on hänen ongelmansa. Mitäs kysyi.

Vierailija
7/12 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Mielestäni siinä ei ole vikaa, että ostit kerrankin kalliin pellavalakanan. Ymmärrän että olet mahdollisesti pienituloinen ja rahan kanssa on hyväkin olla tarkka, mutta harva tuomitsisi tuollaisen kuitenkin käytännöllisen "ylellisyyden" takia.

Vierailija
8/12 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuhlannut kerralla isoja summia kampaajalla. Maksoin värjäyksestä ja pidennyksistä monta sataa, samana vuonna menin vielä uudelleenkin pidennysten kiinnitykseen. Kukaan ei ole näistä kysellyt, mutta en kyllä kertoisi vaikka olisi kysynytkin.

Olen joutunut tuomituksi joskus nimenomaan kampaaja-asioiden vuoksi. Kaveri ihmetteli suuresti sitä, kun olin hiljattain käynyt kampaajalla värjäämässä hiukset ja sitten menin vielä uudelleen toiselle kampaajalle eri asian vuoksi, en muista oliko se leikkaus vai joku muu. Hiukset on kuitenkin minulle tärkeä asia, joten koen, että välillä voin maksaakin ja tingin muusta.

Vierailija
9/12 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelen että design-huonekalut ovat IKEAsta jos joku kysyy mistä ostit. Joskus hävettää niiden hinta

Vierailija
10/12 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän talviurheilussa merinovillaisia alushousuja, jotka maksaa 40 euroa kpl. Mulla on niitä kolmet.

Sama. Menin suosittelemaan kaverillekin joka kommentoi niitä sairaan kalliiksi eikä hänellä ole sellaisiin varaa ja hyvähän se on toisten ostella.... otin vähän hajurakoa kaveriinkin sen jälkeen, jos noin paljon ahdistaa toisten kerrastot.

Vierailija
11/12 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nämä ole edes kalliita? Ja kyllä minä kehtaan sanoa, että käytin 200€ kunnon kerrastoon. Ne 5€ markettiversiot ovat ihan karmeita.

Vierailija
12/12 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ainoastaan järkevää, hyvä sijoitus, jos yhtään enempää liikkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä