Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläiset änkeävät töihin!! Raivostuttavaa

Vierailija
03.02.2021 |

Miksi siis eläkeläisten täytyy ängetä töihin ja miksi ikääntyneet papparaiset pitää kynsin hampain työpaikastaan kiinni? Se on törkeää itsekkyyttä sillä jokainen eläkepappa ja -mummeli vie työpaikan joko nuorelta tai joltain muulta, joka sen tarvitsee kipeämmin!
Eläkeläisille eläke tulee aina varmuudella ja on varma kuukausitulo. Miksi ahneiden eläkeläisten pitää saada vielä palkkakin siihen lisäksi? Hallituksen pitäisi kieltää työnteko eläkeikäisiltä ja muutenkin siivota työmarkkinoita niin, että yli 60 v laitettaisiin eläkkeelle. Työpaikat eivät kuulu eläkeläisille

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niih.

Vierailija
2/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä

Työpaikat nuorille ja perheellisille.

Eläkeläiset on mökkinsä ja autonsa ja kotinsa jo hankkinu ja koko elämä on ollu aikaa se tehdä joten jos ei vielä ole sitä tajunnut niin se on voivoi vaan.

nyt on nuorten vuoro

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä totta. Samoin ihmettelen yhä, miksi korkeastikoulutetut opiskelevat yhteiskunnan varoilla vuosia ja hakeutuva sen jälkeen alisuorittamaan duunari-työpaikkoihin. Ei esm insinöörin kuulu työskennellä töissä joihin pystyy muutaman kuukauden koulutuksella. Ne ovat juuri niitä vähemmän itseään kouluttamaan pystyville tärkeitä töitä joissa he voivat olla yhteiskunnalle todella hyödyllisiä veronmaksajia. Kun ylikoulutettu insinööri jämähtää tuollaiseen työhön hänen haittavaikutuksensa on samanlainen kuin eläkeläisen, mutta lisäksi hän vielä heittää koulutuksensa hukkaan, estää ehkä perhellisen tai lisääntymishaluisen nuorenparin elämän kehittymisen.  Mielestäni tällaiselta pitäisi ainakin periä, vaikka elinikäisellä lisäveroprosentilla takaisin hänen aiheuttamiaan vahinkoja.

Vierailija
4/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni on 70v, mutta jatkuvasti häntä pyydetään töihin, kun nuorempia ei ole tai eivät halua lähteä ulkomaille komennukselle, kun on pieniä lapsia tai tulevat takaisin siksi, etteivät osaa ratkoa ulkomaisen asiakkaan pulmia ja taas on isäni tai jonkun muun eläköityneen dippainssin lähdettävä hoitamaan asia kuntoon.

Vierailija
5/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60v, isovanhempani elivät lähes 100v, vanhempani elää porskuttavat kotonaan reilusti yli 80 vuotiaina.

Oletus on siis, että elän vielä ehkä 40v, olen kaikin puolin kunnossa ja hyvä työssäni, miksi ihmeessä jäisin pienellä eläkkeellä kituuttamaan kotiin.

Eläke on pieni, sitä alettiin tienata vasta 23v, ehdin kyllä olla 4v työssä ennen tuota. 25v-35v, olin äitiyslomalla ja hoitovapaalla, ilman että eläkettä karttui. 35v-37v opiskelin että sai töitä, joita nyt sitten olen tehnyt, välissä 2v sairausloma, sekin meni osin eläkkeestä.

Eli en aio lähteä ihan pian pois töistä.

Vierailija
6/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella ihmisellä on todella pieni eläke. Oletko nähnyt kuinka moni eläkeläinen käy leipäjonossa?

Ne harvat joilla pieni eläke on mm. niitä jotka ei ole koskaan olleet töissä, mm. kotirouvia.

Yleensä eläkeiän töitä tekee ne joilla eläkekin on suuri.

Vierailija
7/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittautunut mm. lähikoulun sijaislistalle, mutta ei minua (pätevää) ole sinne pyydetty kertaakaan vaan siellä tuuraa 70-vuotias harmaaparta, joka eläköityi jo 10 v sitten. Mitä järkeä?

Vierailija
8/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ennusteesta, että lapseni pääsee eläkkeelle aikaisintaan 69-vuotiaana ja jos elinikä vielä kasvaa, niin alin eläkeikä nousee yli 70 vuoteen. Oma eläkeikä on 66v4kk.

Vierailija
9/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin kiitos kaikille hoitoalan eläköityneille keikkatyöntekijöille. Nuorempia ei ole mistä ottaa ja tilanne vain pahenee.

Vierailija
10/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeessä voi olla varsin merkittäväkin ero riippuen siitä, missä  iässä jää eläkkeelle. Jos jaksan töissä 68,5-vuotiaaksi asti, eläkkeeni on lähes 1000 e/kk suurempi kuin jos jään eläkkeelle muutamaa vuotta aikaisemmin. 

Vierailija
11/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittautunut mm. lähikoulun sijaislistalle, mutta ei minua (pätevää) ole sinne pyydetty kertaakaan vaan siellä tuuraa 70-vuotias harmaaparta, joka eläköityi jo 10 v sitten. Mitä järkeä?

Miksi et hae vakituista työtä? Yleensä koulut käyttävät samaa sijaista, koska hän on tuttu ja luotettava. Pienten lasten vanhemmat ilmoittautuvat sjaisiksi, mutta eivät sitten voikaan tulla, kun eivät juuri silloin saa lapsiaan hoitoon.

Vierailija
12/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Eläkeläiset eläköön eläkkeellään ja työpaikat nuoremmille. Jos ei ole eläkkeellä varaa asua pääkaupunkiseudulla, voi muuttaa pikku kaupunkiin. Itsekkyyttä on eläkeläisten työnteko.

13/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti meidän eläkeläiset on töissä taas ens kesänä 🥰

Vierailija
14/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensän valituksen aiheena on että miksi nuorten täytyy maksaa eläkelläisten eläkkeitä. ap voisi olla iloinen kun eläkelläiset käyvät töissä.

Vierailija
15/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella ihmisellä on todella pieni eläke. Oletko nähnyt kuinka moni eläkeläinen käy leipäjonossa?

Ne harvat joilla pieni eläke on mm. niitä jotka ei ole koskaan olleet töissä, mm. kotirouvia.

Yleensä eläkeiän töitä tekee ne joilla eläkekin on suuri.

Suurin osa naiseläkeläisistä saa n. 1400€/kk ja miehistä 1600€/kk miinus verot eli käteen jää reilut tonni ja miehillä 1200€/kk..

Ja jos on tehnyt n. 40v työuran sairaanhoitajana eläke on juurikin tuo 1400€/kk ja käteen jää reilut tonni. Ja sillä tonnilla eletään kyllä niukkuudessa.

Ja siksi monet eläkkeellä olevat hoitajat käy sijaistamassa.

Vierailija
16/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hae vakituista työtä? Yleensä koulut käyttävät samaa sijaista, koska hän on tuttu ja luotettava. Pienten lasten vanhemmat ilmoittautuvat sjaisiksi, mutta eivät sitten voikaan tulla, kun eivät juuri silloin saa lapsiaan hoitoon.

Miksi ihmeessä ajattelet etten hakisi vakituisia paikkoja? Etkö ole kuullut opettajien työttömyystilanteesta!?

Omat lapseni ovat jo varhaisteinejä.

Ja toki ymmärrän että tuttua tyyppiä on helppo pyytää mutta eihän tämä veronmaksajien kannaltakaan mitenkään järkevää ole että minulle maksetaan työttömyyskorvausta samaan aikaan kun eläkeläinen saa sekä eläkkeen että palkan.

Vierailija
17/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehein jäi eläkkeelle joku aika sitten, ja hänen tilanneen valittiin nuori nainen. No hän ei aloittanutkaan virassa, vain ilmoitti jäävänsä äitiyslomalle ennen  töiden alkua, ja jäi sitten myös hoitovapaalle. Koska kyseessä oli erityistaitoja vaativa työ, on mieheni tehnyt suurimman osan näistä töistä nyt vajaan kahden vuoden ajan. Osa hallinnollista yms hommista hoita amuut.

Vierailija
18/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei monia nuoria kiinnosta työnteko, pakko jatkaa kun pyydetään töihin.

Vierailija
19/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yleensän valituksen aiheena on että miksi nuorten täytyy maksaa eläkelläisten eläkkeitä. ap voisi olla iloinen kun eläkelläiset käyvät töissä.

Ja eläkeläiset maksavat työtuloista veroa 50%.

Vierailija
20/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa niin kauan kuin eläkeläiset pitää äänestämisellään huolen siitä ettei työelämässä tehdä tarvittavia uudistuksia eli suurtyöttömyys pysyy niin nuo saisi olla kotonaan ja antaa  nuorempien tehdä töitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä