Koronavilkku hälyttää melkein joka päivä!
Useita mahd altistumisia...Olen ollut etätöissä ja käynyt vain ruokakaupassa, sielläkään en moneen päivään. Mitä ihmettä siis? Tuleeko noita muillekin kokoajan?
Kommentit (88)
Ei tule, kun ei moista sovellusta ole 😊
Onko se se joku koronasovellus tms?
Mulle ei ole tullut vielä kertaakaan. Liikun ihan normaalisti ja käyn kaupassa. Ja olen pääkaupunkiseudulta asuva ja päiväkodissa töissä. Latasin koronavilkun heti kun se tuli.
Tämä on tosi rasittavaa, koska olen melkein joka viikko ns. omaehtoisessa karanteenissa. Tuon ilmoituksen jälkeenhän pitäisi 10 päivää vältttää kaikkia ihmiskontakteja eikä edes kaupassa saisi käydä. Nyt siis istun käytännössä kokoajan kotona enkä voi edes kauppaan mennä.
Jos hälytys tulee, kannattaa käydä testissä. Yksi tuttava sai hälytyksen, oli oireeton, mutta meni testiin koronavilkun hälytyksestä. Tulos positiivinen ja kuume nousikin seuraavana päivänä, lääkitys (verenohennuspistos) aloitettiin heti. Eli on ihan sun oman edun mukaista mennä testiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tosi rasittavaa, koska olen melkein joka viikko ns. omaehtoisessa karanteenissa. Tuon ilmoituksen jälkeenhän pitäisi 10 päivää vältttää kaikkia ihmiskontakteja eikä edes kaupassa saisi käydä. Nyt siis istun käytännössä kokoajan kotona enkä voi edes kauppaan mennä.
Voi äly hoi... :DD
Ei oo todellista!! ;DD
Vierailija kirjoitti:
Jos hälytys tulee, kannattaa käydä testissä. Yksi tuttava sai hälytyksen, oli oireeton, mutta meni testiin koronavilkun hälytyksestä. Tulos positiivinen ja kuume nousikin seuraavana päivänä, lääkitys (verenohennuspistos) aloitettiin heti. Eli on ihan sun oman edun mukaista mennä testiin.
Olen käynytkin, mutta nyt kun niitä uusia ilmoituksia tulee kokoajan vaikka en missään ole käynyt niin en kai voi jokaisen jälkeen mennä testiin. Oireettomana kun menee niin maksaa 250 euroa yksityisellä lääkäriasemalla.
Ei ole hälyttänyt kertaakaan. Pk-seudulla minäkin, En nyt sanoisi, että liikun normaalisti, mutta töissä käyn.
Vilkku ollut alusta saakka. Enemmän taitavat Google ja muutama muu firma nyhtää tietojani kuin se.
Poista vilkku. Problem solved. :)
Vierailija kirjoitti:
Poista vilkku. Problem solved. :)
Paras varmaan tehdä niin. Eihän tuosta ole mitään hyötyä.
Ihmettelen tosiaan kun kavereilla, jotka käyvät baareissa, ostoskeksuksissa jne ei koskaan tule mitään hälytyksiä ja itse kun kotona istun oikeastaan kokoajan niin yhtenään muka altistun. Joku ei täsmää.
Ei kertaakaan. Olen etätöissä ja käyn kaupassa kerran viikossa.
Onko jollain sun seinänaapurilla korona? Eihän toi muuten täsmää jos et käytä esim julkisia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tosiaan kun kavereilla, jotka käyvät baareissa, ostoskeksuksissa jne ei koskaan tule mitään hälytyksiä ja itse kun kotona istun oikeastaan kokoajan niin yhtenään muka altistun. Joku ei täsmää.
Oikeesti, niillä ei ole koronavilkku päällä.
Kuka nyt jatkuvasti pitäisi bluetoothia päällä.?
Ja kun sen ottaa pois päältä kotiin mennessä, niin eipä sitä sitten enää muistakaan päälle laittaa, kun kauppaan ja asioille lähtee.
Ei kertaakaan ole hälyttänyt. Yhdellä kaverilla tulee usein ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynytkin, mutta nyt kun niitä uusia ilmoituksia tulee kokoajan vaikka en missään ole käynyt niin en kai voi jokaisen jälkeen mennä testiin. Oireettomana kun menee niin maksaa 250 euroa yksityisellä lääkäriasemalla.
Kuka hullu tuosta testistä rupeaa maksamaan... meillä ainakin voi ihan netistä varata ajan, ilman että kukaan kyselee mitään oireita. Kerran olen käynyt ja suoraan varasin ajan vaan.
Tarkotat varmaan niitä taustaohjelman tietoja? Ne eivät ole koronavilkun hälytyksiä, niihin ei tarvitse reagoida mitenkään. Toki oman turvallisuutesi takia kannattaa miettiä mistä niitä läheltäpiti-osumia tulee, että välttyisit niiltä oikeilta osumilta.
Ei ole tullut kertaakaan mitään.