Koronavilkku hälyttää melkein joka päivä!
Useita mahd altistumisia...Olen ollut etätöissä ja käynyt vain ruokakaupassa, sielläkään en moneen päivään. Mitä ihmettä siis? Tuleeko noita muillekin kokoajan?
Kommentit (88)
Ihan turha ohjelma kun tuntuu arpovan kelle hälyttää ja kelle ei.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tuodta on se hyöty että tajuaa noudattaa suosituksia tarkasti ( useimmathan ei niitä täysin noudata).
Eipä tee mieli lähteä mihinkään kun vilkku ilmoittaa altistumisesta.
Voisin kuvitella että ap. Kaupassa on henkilökunnasta sairastunut joku ja kun ramppaat siel kaupassa vaikka joka toinen päivä niin siitä taitaa paukahtaa 7 ilmoitusta, jos yhtään ymmärrän toimintaa. Eli joka kerralla olet altistunut uudestaan samasta henkilöstä. Jos siellä on toinenkin sairaana ilmoitukset tuplaantuvat.
Mitä ihmettä sairastunut hlö tekisi siellä kaupassa töissä sairaana? Ja siksi toisekseen, ei se koronavilkku-sovellus itse mitään altistumisia ja sairastavia tunnista sillä hetkellä kun siellä kaupassa olet, se toimii aivan eri tavalla. Ja, kun sairastunut ilmoittaa saaneensa tartunnan ja hänen koodinsa on vilkkuun kirjattu, se ei enää lisähälyyttele siitä samasta tartunnasta, koska oletetaan jokaisen ihmisen tajuavan olevansa määrätty karanteeniin saatuaan positiivisen testituloksen eikä hilluvan ties missä. Se on sitten jo toinen juttu se, toimivatko kaikki sairastuneet järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha ohjelma kun tuntuu arpovan kelle hälyttää ja kelle ei.
Sovellus ja sen toiminta-ja käyttöperiaate on näköjään sen verran vaikea, että taitaa olla tosiaan syytä se poistaa, jos noin siitä ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Jos hälytys tulee, kannattaa käydä testissä. Yksi tuttava sai hälytyksen, oli oireeton, mutta meni testiin koronavilkun hälytyksestä. Tulos positiivinen ja kuume nousikin seuraavana päivänä, lääkitys (verenohennuspistos) aloitettiin heti. Eli on ihan sun oman edun mukaista mennä testiin.
En tiennytkään, että se veritulpista alkaa vilkkumaan.
Ei ole hälyttänyt kertaakaan vaikka olen kahdesti ollut karanteenissakin. Sehän on jo todettu enemmän haitalliseksi.
Asun itä Helsingissä ja liikun jatkuvasti töiden takia.
Ei tuu, kun ei ole. Kuka on niin tyhmä että edes lataa tuon ????
Itsellä ei ole hälyttänyt kertaakaan. Eikä läheisillä.
Mulla se ei ole hälyttänyt koskaan, vaikka työskentelin työmaalla, missä korona pääsi leviämään.
Ei ole kertaakaan hälyttänyt. Liikun pk-seudulla.
Ei ole tullut kertaakaan vaikka täällä pitäis tartunja olla aika paljon...
bluetooth on epäterveellinen omalle ja muiden keholle. Minä saan rytmihäiriöitä siitä. heittäkää vilkku pois ja ennemmin pitäkää fp2 suojainta jos kaupassa tai sisätilassa muiden kanssa. parempi suoja. älkää pitäkö mobiilidataakaan koko ajan päällä.
Olen linja-autonkuljettaja pääkaupunkiseudulla, ja yhden kerran on koronavilkku hälyttänyt.
Työterveydestä ei edes saa sitä koodia, jos vaikka kollega olisi sairastunut. Toisekseen me tullaan töihin vaikka olisi altistunut. Ei saada olla pois.
Mulla ei ole hälyttänyt vielä kertaakaan, otin koronavilkun heti kun ilmesty.
Oiskohan alottaja trolli. Ne vastuulliset jotka testeissä käy ja pitävät koronavilkkua, tuskin sitten yhtäkkiä remuaisivat kuin siat pellossa. Niillä vastuuttomilla ei ome koronavilkkua, eivätkä käy testissä edes kipeinä.
Siis yleensä, toki voi olla työpaikan määräyksestä.
79
Se sovellus ei toimi noin. Ei se itsekseen niitä tartuntoja haistele.