Olen 41-vuotias. Laihdutettavaa 30 kiloa. 1600 kaloria päivässä.
Niin, miltä kuulostaa?
Olen tavaton herkkusuu ja saatan ahmia herkkuja kahmalokaupalla. Siinäpä syy, että nyt on nuo kilot kannettavana.
Onko joku laihtunut tehokkaasti 1600 kaloria päivässä syömällä? Tuntuu etten ainakaan vähemmällä tule toimeen.
Liikun melko vähän, koska polvivamma.
Kuulisin mielelläni kokemuksia.
Kommentit (20)
Kyllä tolla kalori määrällä saa hyvin painon laskemaan.
kuinka helvetissä olet saanut itsesi tuohon kuntoon?
Mitat 169cm 101 kg.
Uskoisin, että tuohon kalorimäärään saan ihan kivoja aterioita sisällytettyä.
Mietin vaan sitä, että onko kaloreita tarpeeksi vähän. Tuloksia olisi kiva nähdä, jotta motivaatiokin säilyisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tolla kalori määrällä saa hyvin painon laskemaan.
Riippunee koosta. Itse olen +40 ja ylipainoa on 25-30 kiloa ja en liho enkä laihdu 1600 kalorilla vaan tuo kalorimäärä riittää mainiosti ylipainon ylläpitoon.
161/87
Toinen 41-v täällä. 1600 kcal ei itselläni paino putoa, testattu on. Reilusti alemmas energiansaanti niin paino laskee. Toivottavasti sinulla on helpompaa.
Tämä on isojen naisten ketju, hihhih.
Itse olen 41 v., normaalipainon aja syön 2500 - 3000 kcal päivässä. 2000 kcal olisi mulle jo tiukka dieetti. Toki liikun paljon. Olet minua reippaasti isompi, joten ei kannata tuosta ainakaan vähentää, tulee vaan ongelmia. Muutenkin miettisin, kannattaako sun tapauksessa lähteä tiukalle rajoitetulle kuurille vai miettiä askel kerrallaan tapamuutoksia. Miten arvioit, onko sulla riskiä ahmimiseen tai ”täysrepsahdukseen” hälläväliåtyyliin? Jos on, sattaa dieetti vain lisätä riskejä ja pitemmällä tähtäimellä viedä sua kauemmas tavoitteesta.
Entä miten ajattelit tuon ahmimisen lopettaa? Palaatko siihen heti dieetin jälkeen? Onko se helppo tosta vaan lopettaa ja aloittaa syömisen rajoittaminen? Ja jos on, niin miksi sitten olet aiemmin ahminut?
(Yritän tässä ehkä sanoa, että dieetti ei välttämättä ole se pysyvin ja paras ratkaisu vaan vähän syvempi ongelmien kohtaaminen ja maltillisempi lähestymistapa.)
Mä olen 171 pitkä ja painan nyt n. 58. Kiristän aina kesäksi pari kiloa ja mulla tippuu 1600 kilokalorilla kyllä ihan helposti. Olen sua vähän vanhempi, joskin varmasti liikun enemmän. Toisaalta sä olet isompi niin koomakulutus on sulla isompi myös.
Ota alkuun 1800-1900 kcal. Pudota sitten vaikka 2-3 kk päästä kaloreita, jos tarpeen.
Eikö ensin kannattaisi opetella siitä ahmimisesta pois ja sitten vasta miettiä varsinaista painonpudotusta? Moni jojoilija kuvittelee pystyvänsä hyppäämään ruokailutavoissa yhtäkkiä ihan ääripäähän. Ja sanoo että laihduttaa ensin ja opettelee sitten terveelliset elämäntavat. Ehkä kannattaisi tehdä toisinpäin?
Kokeile sitä 1600 kcal. Jos ei ala kuukaudessa yhtään paino laskea, harkitse sitten vasta vähentämistä. Jos et ole jojolaihdutellut ennen eikä vaihdevuosien hormonimuutokset ole pitkällä, todennäköisesti laihdut tuolla.
Itse joudun vetämään 1200 kcal per pv että laihdun, noin 100-kiloisena. Mutta mulla vaihdevuodet päällä ja olen jojoillut painon kanssa 10 v.
Olennaista on minusta se, miten ja kuinka tarkkaan aiot kalorit laskea, ja miten kauan meinaat jatkaa sillä tiellä. 1600 kilokalorin silmämääräinen arviointi voi olla yllättävän vaikeaa. Jaksatko punnita ja laskea jokaisen aterian? Se on oikeasti tosi iso elämäntapamuutos jo itsessään nykyiseen tilanteeseen. Pystytkö ja haluatko ylläpitää sitä loppuelämäsi vai miten aiot estää painoa tulemasta takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Kokeile sitä 1600 kcal. Jos ei ala kuukaudessa yhtään paino laskea, harkitse sitten vasta vähentämistä. Jos et ole jojolaihdutellut ennen eikä vaihdevuosien hormonimuutokset ole pitkällä, todennäköisesti laihdut tuolla.
Itse joudun vetämään 1200 kcal per pv että laihdun, noin 100-kiloisena. Mutta mulla vaihdevuodet päällä ja olen jojoillut painon kanssa 10 v.
Oot jojoillut painon kanssa 10 vuotta, mutta jatkat edelleen järkyttävällä kitudieetillä? Sulla on ikääkin sen verran, että mitäpä jos PAINON sijaan alkaisit huolehtia sun hyvinvoinnista ja terveydestä. Noinko haluat elämäsi elää?
Aika vähillä kaloreilla meinaat aloittaa. Mistä aiot nipistää jatkossa? Liikutko yhtään?
Itse tiputin 15kg ja mun kalorit oli alkuun 2000, siitä pikkuhiljaa vähennettiin. 9kk meni aikaa ja painoa lopulta 59kg. Olen 170cm
Mä en syö edes normaalisti 1600kcal päivässä ja silti voin herkutella päivittäin.
Tässä sulle vaikka esimerkkipäivä:
Aamiainen 100g ukkojugurttia ja ruokalusikallinen 15g mysliä, 2 kananmunan munakas (1 siivu kinkkua ja pieni siivu juustoa silputtuna) 404kcal
Lounas kasvissosekeittoa 300g, 2 siivua ruisleipää oivariinilla 384kcal
Päivällinen broilerintintaa 100g, bataattiranskiksia 150g ja sekasalaattia ilman kastiketta 566kcal
Iltapala 2 reissumiestä oivariinilla sekä s iivulla kinkkua ja juustoa, kurkkua, tomaattia, paprikaa, salaattia tms kasviksia 255kcal
Yhteensä 1609 kcal ja 118g hiilareita. Ihan jäätävä määrä ruokaa, tässä ei ollut herkkuja koska tavoitellaan painon laskua. Laita kaikki syömiset yasioon, helppo seurata
Itse pudotan muutamaa kiloa normaalipainon sisällä ja syön alle 1300kcal ilman nälkää
Millaset sun mitat on?