Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin jenkeistä tavaraa ja paketti tulee kotiinkuljetuksella huomenna - millon ne tullimaksut ja alvit maksetaan?

Vierailija
02.02.2021 |

En siis ole saanut mitään laskua tms mistään, tuleeko se jälkikäteen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun nykyään pitää Briteistäkin alkaa maksamaan tullit ja alvit. Tykkäsin ennen aina tilata Iso-Britanniasta paljon kaikkea

Vierailija
22/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi kerran niin, että tilasin vintage-liikkeestä vaatteita jenkeistä ja jäin odottelemaan tullin yhteydenottoa. Paketti tuli kuitenkin suoraa postiin ja ihmettelin sitä kovasti. Huomasin sitten, että paketti oli lähetetty Euroopan sisältä, vaikka myyjäliike oli selvästi verkkosivujen perusteella yhdysvaltalainen. En tiedä miten olivat tuon kikkailleet, mutta eipä se minua haitannut. Säästin ison summan rahaa.

Monilla liikkeillä on EU:n sisällä ns. tullivarasto, josta tuotteet postitetaan EU-maihin. Saavat näin lisää myyntiä, kun asiakkaat tietävät ettei tule enää tuotteiden hintojen päälle alveja ja tullimaksuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun nykyään pitää Briteistäkin alkaa maksamaan tullit ja alvit. Tykkäsin ennen aina tilata Iso-Britanniasta paljon kaikkea

Ainakin britti-Amazon on jo perustanut EU:n sisälle "tullivarastoja", joista tuotteita postitetaan ilman pelkoa alveista ja tullimaksuista.

Vierailija
24/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis DHL tullaa puolestani, eli heiltäkö sitten tulee lasku jälkikäteen?

ap.

Luultavasti UPS ottaa yhtetyttä, kun paketti saapumassa ja pyytää soittamaan heille tai sitten soittavat itse sinulle.

He tekevät tullauksen, jos valtuutat heidät sen tekemään. Lasku tulee perässä.

Voit myös halutessasi tullata lähetyksen itse.

Kannattaa kuitenkin toimia suht nopeasti, koska tavarasta peritään varastovuokraa kolmannesta päivästä eteenpäin.

UPS:n palkkio oli 14.88€ kun viimeksi tilasin reilu vuosi sitten. En tiedä onko noussut. 

Minulla ainakin positiivisia kokemuksia. Ovat hoitaneet asiat hienosti ja itseltä jää turha säätäminen pois.

Vierailija
25/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin britti-Amazon on jo perustanut EU:n sisälle "tullivarastoja", joista tuotteita postitetaan ilman pelkoa alveista ja tullimaksuista.

Okei! Kiitos tiedosta, tämä on hyvä tietää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi