Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilasin jenkeistä tavaraa ja paketti tulee kotiinkuljetuksella huomenna - millon ne tullimaksut ja alvit maksetaan?

Vierailija
02.02.2021 |

En siis ole saanut mitään laskua tms mistään, tuleeko se jälkikäteen?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, mutta eihän tullista tule mitään läpi ennenkuin maksut on maksettu? Tällainen käsitys mulla mutta paremmin tietävä valaiskoon...

Vierailija
2/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hintainen? Jos se on yhteensä postikulujensa kanssa alle 22 euroa ollut niin ei tule tullia tai alvia(muistaakseni. korjatkaa joku jos olen täysin väärässä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullista tulee kyllä viestiä, että "sinulle on saapunut tulliselvitettävä lähetys" ja tuon selvityksen jälkeen tulee ilmoitus paljonko joudut maksamaan, ennen kuin lähetys lähtee eteenpäin. Jos lähetys tulee kotiin asti ilman tuota, niin sinulla kävi tuuri, eikä tarvitse maksaa yhtään mitään (ellei sitten Fedex/UPS/tai kuka ikinä lähetyksen sinulle toimittaakaan ole tuota tullausta puolestasi tehnyt ja joudut sitten maksamaan heille).

Vierailija
4/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi muutaman satasen, joten varauduin kyllä tullimaksuun + alviin. Kuvittelin vaan että ne laskutetaan ennen kuin saan paketin itselleni mutta ei näemmä. Hmm.

ap.

Vierailija
5/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis DHL tullaa puolestani, eli heiltäkö sitten tulee lasku jälkikäteen?

ap.

Vierailija
6/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullista tulee ilmoitus, tämän jälkeen täytät niitä p a s k o j a lomakkeita tullin sivuilla, siis ne näyttää joltain nettisivujen esiasteelta (todennäköisesti maksanut kuitenkin kymmeniä miljoonia). Lopuksi maksat laskun ja tämän jälkeen se lähtee toimitukseen. Mikäli ilmoitusta ei ole tullut, niin säästyit koko rumbalta.

Vierailija
7/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on matkalla niin meni seulasta ohi, ei kaikkia paketteja tarkasteta. Veroton paketti ei liiku minneen tullivarastosta ilman verojen maksua.

Vierailija
8/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä on ollut järkevä, on se pistänyt paketin kylkeen hinnaksi alle 22 euroa ja selviät ilman tullimaksua. Olisit voinut pyytää tuota itsekin myyjältä. Lähes kaikki syostuvat.

Vierailija
9/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä hintainen? Jos se on yhteensä postikulujensa kanssa alle 22 euroa ollut niin ei tule tullia tai alvia(muistaakseni. korjatkaa joku jos olen täysin väärässä).

1.7.2021 asti mennään niin, että jos perittävä alv jää alle 5€, niin sitä ei peritä. Riippuu siis ihan mitä olet tilannut. 1.7.2021 alkaen alvit maksetaan kaikista EU:n ulkopuolisista tilauksista summasta riippumatta.

Vierailija
10/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

USPS tullasi puolestani. Vielä en ole laskua saanut ja hirvittää mikä summa sieltä tulee. ensin pyysin itse tullattavaksi, mutta USPS ei antanut minulle tullausta varten tarvittavia tietoja. Pelkällä seurantanumerolla kun ei mitään tullata. Vtuttaa, enää en tilaa USAsta mitään niin, että menee jonkun USPS:n kautta.

Vierailija
11/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan nyt, aina sitä oppii uutta. Kiitos kun vastailitte. :)

ap.

Vierailija
12/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis DHL tullaa puolestani, eli heiltäkö sitten tulee lasku jälkikäteen?

ap.

Kyllä.

Vierailija
13/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USPS tullasi puolestani. Vielä en ole laskua saanut ja hirvittää mikä summa sieltä tulee. ensin pyysin itse tullattavaksi, mutta USPS ei antanut minulle tullausta varten tarvittavia tietoja. Pelkällä seurantanumerolla kun ei mitään tullata. Vtuttaa, enää en tilaa USAsta mitään niin, että menee jonkun USPS:n kautta.

No tätä itse asiassa vähän uumoilinkin... eli laskuhan mullekin varmaan pärähtää perään.

ap.

Vierailija
14/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottavat kyllä tuosta pikku hommasta ihan hyvän taksan. En nyt muista enää paljonko tuo oli mutta useamman kympin.

Vierailija
15/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut joskus Amerikasta vaatetavaraa ebayn kautta ja pari kertaa on muistaakseni ollut niin, että siinä hinnan yhteydessä on mainittu että hinta sis. customs clearance tms.  Eli myyjä/kuriiri hoitaa sen homman.  Kun sitä ei ole lukenut, on pitänyt itse hoitaa ja silloin tulee siis viestiä että paketti odottaa selvitystä.

Vierailija
16/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

UPS:n pitäisi antaa sinulle tullaustiedot jos niitä olet pyytänyt. Mulla on ollut saman lafkan kanssa ongelmia useista syistä, enkä minäkään enää tilaa mitään, jos UPS on kotimaassa paketin kuskaaja. Informoin myös verkkokauppaa asiasta.

Vierailija
17/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi kerran niin, että tilasin vintage-liikkeestä vaatteita jenkeistä ja jäin odottelemaan tullin yhteydenottoa. Paketti tuli kuitenkin suoraa postiin ja ihmettelin sitä kovasti. Huomasin sitten, että paketti oli lähetetty Euroopan sisältä, vaikka myyjäliike oli selvästi verkkosivujen perusteella yhdysvaltalainen. En tiedä miten olivat tuon kikkailleet, mutta eipä se minua haitannut. Säästin ison summan rahaa.

Vierailija
18/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kallis. Muistaakseni alle 15 euroa heidän palvelupalkkio.

Vierailija
19/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut joskus Amerikasta vaatetavaraa ebayn kautta ja pari kertaa on muistaakseni ollut niin, että siinä hinnan yhteydessä on mainittu että hinta sis. customs clearance tms.  Eli myyjä/kuriiri hoitaa sen homman.  Kun sitä ei ole lukenut, on pitänyt itse hoitaa ja silloin tulee siis viestiä että paketti odottaa selvitystä.

Joo, toimitusehdoilla noita säädellä. Kuka maksaa mitä ja kenellä vastuut mistäkin. Harvemmin noita saa itse säätää mutta ei se poissuljettua ole.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.dhl.fi…

Vierailija
20/25 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi kerran niin, että tilasin vintage-liikkeestä vaatteita jenkeistä ja jäin odottelemaan tullin yhteydenottoa. Paketti tuli kuitenkin suoraa postiin ja ihmettelin sitä kovasti. Huomasin sitten, että paketti oli lähetetty Euroopan sisältä, vaikka myyjäliike oli selvästi verkkosivujen perusteella yhdysvaltalainen. En tiedä miten olivat tuon kikkailleet, mutta eipä se minua haitannut. Säästin ison summan rahaa.

Heillä luultavasti varasto euroopassa.