Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys sinulle, joka sait lapsen pitkän miehen kanssa ja itse olet lyhyt!

Vierailija
02.02.2021 |

Minkä kokoinen lapsi oli syntyessään? Oliko lapsi lähellä sinun tai miehen syntymämittoja? Oliko lapsi pitkä, koska lapsen isä oli pitkä? Oliko lapsen syntymäpaino iso? Aihe kiinnostaa. Nimimerkillä neuvolassa mulle on hoettu, että lapsen isän pituudella ei ole mitään vaikutusta lapsen syntymäkokoon (lapsen isä on 190 cm, minä 160 cm).

Ap

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kiinnostaa muakin! Nimimerkillä odotan esikoista ja kaikki pelottelee, kuinka iso lapsesta tulee ja vatsaa kommentoidaan sen näköiseksi, kuin olisi kaksoset tai kolmoset tulossa...

Tämä juuri! Jatkuvasti kuulen kauhistelua vatsani koosta ja vauvasta. Vauva kasvaa yläkäyrällä ja majailee pitkittäin keskellä vatsaa. Lyhytselkäisenä tuntuu, että vatsa on muutenkin iso. Hirvittää, kun lapsen koolla manaillaan jatkuvasti. Minut määrättiin jopa äitiyspolille ylimääräiseen painoarvioon, kun vauva painaa nyt n.200 g enemmän kuin näillä viikoilla pitäisi (rv33).

Ap

Mä myös jouduin samasta syystä kaikkiin turhiin tutkimuksiin, mutta se on vaan hyvä, sillä raskausmyrkytys /diabetes on sellaisia joita pitää kartoittaa, paino on näissä yksi tekijä, ainahan ihmiset ei oireille samoin. Onnellinen siitä että minä ja vauva oltiin terveitä, vaikka kyllähän sen itsekin voinnissaan tunsi.

Vierailija
42/48 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaikuttaa. Muistan lukeneeni tutkimuksesta jossa havaittiin, että lapsella joka syntyy valkoinen mies + aasialainen nainen pareille on keskimääräistä korkeampi riski joutua keisarileikatuksi. Syynä juuri syntyvän lapsen suuri koko suhteessa aasialaisen naisen kokoon.

Ei vaan koko, aasialaisen ja suomalaisen naisen ruumiinrakenne on hyvin erilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis nuo reilusti päälle 4 kg vauvat ovat usein ns. sokerivauvoja. Odottajilla on usein piilevä diabetes, jota ei välttämättä niissä muutamassa paastosokerimittauksessa löydetä. Menneiden vuosien 5 kg vauvat ovat käytännössä olleet raskausdiabetesvauvoja, silloin asiaa ei vain osattu tutkia.

Ehkä näin. Itselläni kaksi 4,5-kiloista vauvaa eikä löytynyt diabetesta raskauden aikana eikä tähän päivään mennessä. Nyt esikoinen on jo parikymppinen. Itse olen 175 cm pitkä ja lasten isä minua 15 senttiä pitempi. Kumma kyllä olemme kumpikin myös hoikkia, kuten lapsetkin, joten olen joskus ihmetellyt miten valtavia olivat vauvoina. Ovat toki nyt melkein aikuisinakin pitkiä, eli yli 190-senttisiä, mutta todella hoikkia.

Eiköhän jokaisen fysiikka huolehdi, että vauvat pysyvät äidilleen suht mahdollisen kokoisina synnyttää.

Vierailija
44/48 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 160 ja mies 197. Lapset (3) kaikki alle 50 cm. Kaikki vähän ylikeskikäyrän kasvaa. Yhtä pitkiä kun isä ei tule kenestäkään.

Vierailija
45/48 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä isä 184 ja minä 160. Lapsi syntyi 50 cm kokoisena ja paino päälle 3 kg. Lapsi on nykyisin pitkä suhteessa ikäisiinsä, mutta vauvana ei vaikuttanut asiaan.[/quote

Eihän tässä isä ole pitkä vaan normi

Vierailija
46/48 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän pidempi (171) ja lasten isä 190. Meidän lapset syntyessään 52/3200 ja 50/3000. Poika on nyt 12 ja 182 pitkä. Taitaa mennä isän ohi. Tyttö 10 ja 158. Saa nähdä.

Vierailija
47/48 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 155cm ja lapsen isä 183cm ja syntymämitat 55cm 4,4kg😄 meil oli vastasyntyneen vauvan kanssa vaan metri pituuseroa ja näytettiin tosi hassuilta, kun se oli niin iso mun syliin

Vierailija
48/48 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän ei voi tietää millaiset pituusgeenit lapsi perii. Se pituus kun voi periytyä geeneistä, jotka ei vanhemmilla näy. Vaikka vanhemmat olisi pitkiä niin lapset voi olla lyhyitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme