Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys sinulle, joka sait lapsen pitkän miehen kanssa ja itse olet lyhyt!

Vierailija
02.02.2021 |

Minkä kokoinen lapsi oli syntyessään? Oliko lapsi lähellä sinun tai miehen syntymämittoja? Oliko lapsi pitkä, koska lapsen isä oli pitkä? Oliko lapsen syntymäpaino iso? Aihe kiinnostaa. Nimimerkillä neuvolassa mulle on hoettu, että lapsen isän pituudella ei ole mitään vaikutusta lapsen syntymäkokoon (lapsen isä on 190 cm, minä 160 cm).

Ap

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole merkitystä. Omat tyttöni olivat vauvoina ihan tavallisen kokoisia palleroita, vaikka heidän isänsä on lähes kaksimetrinen. Itse olen 162 cm.

Vierailija
2/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai vaikuttaa. meillä mies on pitkä, syntyessään oli kuulemma 54 cm ja reilusti yli 4 kg. oli meidän pojallakin kokoa kun syntyi. minä puolestaan olin syntyessäni kolmikiloinen ja nippanappa 50 cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä 184 ja minä 160. Lapsi syntyi 50 cm kokoisena ja paino päälle 3 kg. Lapsi on nykyisin pitkä suhteessa ikäisiinsä, mutta vauvana ei vaikuttanut asiaan.

Vierailija
4/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan sukupuolella lienee merkitystä? Pojat on ylipäätään isompia syntyessään kuin tytöt.

Vierailija
5/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kiinnostaa muakin! Nimimerkillä odotan esikoista ja kaikki pelottelee, kuinka iso lapsesta tulee ja vatsaa kommentoidaan sen näköiseksi, kuin olisi kaksoset tai kolmoset tulossa...

Vierailija
6/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinatologin mukaan kohdussa vaikuttaa enemmän äidin kuin isän perintötekijät (ymmärrettävästi). Eli pieni äiti saa todennäköisemmin pieniä vauvoja, vaikka isä olisikin suurikokoisempi. Mutta vauvan kokoon vaikuttaa moni muukin asia.

Vierailija
7/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että tuo on asia, josta ei tarvitse huolehtia lainkaan. Lapsen syntymäpituus on merkityksetön synnytyksessä ja lapsen painoa seurataan raskauden aikana. Ulos se sieltä tulee joka tapauksessa, synnytykseen kannattaa valmistautua ja perehtyä. Lapsen kokoon et pysty vaikuttamaan. Mutta ei pienen lapsen synnytys välttämättä ole helppo ja päinvastoin.

Vierailija
8/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kiinnostaa muakin! Nimimerkillä odotan esikoista ja kaikki pelottelee, kuinka iso lapsesta tulee ja vatsaa kommentoidaan sen näköiseksi, kuin olisi kaksoset tai kolmoset tulossa...

Tämä juuri! Jatkuvasti kuulen kauhistelua vatsani koosta ja vauvasta. Vauva kasvaa yläkäyrällä ja majailee pitkittäin keskellä vatsaa. Lyhytselkäisenä tuntuu, että vatsa on muutenkin iso. Hirvittää, kun lapsen koolla manaillaan jatkuvasti. Minut määrättiin jopa äitiyspolille ylimääräiseen painoarvioon, kun vauva painaa nyt n.200 g enemmän kuin näillä viikoilla pitäisi (rv33).

Ap

Vierailija
9/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vasta odotat lasta niin no worries. On ihan eri juttu olla joku 160 pitkä odottaja kuin 180 pitkä odottaja. Serkkuni sai just toisen lapsensa ja molemmissa raskauksissa vatsa oli ihan valtava ja liikkuminen siksi vaikeaa. Serkulla pituutta 155 ja äitinsäkin on yhtä pieni.

Vierailija
10/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaikuttaa. Muistan lukeneeni tutkimuksesta jossa havaittiin, että lapsella joka syntyy valkoinen mies + aasialainen nainen pareille on keskimääräistä korkeampi riski joutua keisarileikatuksi. Syynä juuri syntyvän lapsen suuri koko suhteessa aasialaisen naisen kokoon.

Vierailija
11/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on 205cm ja minä 165cm.

Eniten minun näköiseni lapsi oli samoissa syntymämitoissa, kuin minä ihan täysiaikaisena 47cm ja 2400g.

Toinen tyttö oli perus 49cm ja 2900g.

Pojat olivat reilu 50 senttisiä, toinen vajaa 3,5kg ja toinen melkein neljäkiloinen.

Sittemmin on selvinnyt tyttöjen pituusennusteiksi 170cm ja reilu 175cm, pojat kasvavat kumpikin ikätasoaan todella paljon pidempinä.

Syntymäkoko vaihtelee vauvoilla paljon, mutta meidän suvussa on kulkenut todella kauan tyttäreltä toiselle hyvin samanlainen perimä kovin vahvana (joka ikäpolvessa on yksi hyvin edeltäjänsä näköinen tyttö) ja me tänmöiset olemme olleet täysillä viikoilla aivan hirmu pieniä, 46-47cm ja alle 2500g.

Samalla tavalla mieheni suvussa on joka ikäpolvessa ollut yksi erityisen pitkä poika.. Eli kai se jotenkin vaikuttaa?! Ei varmaan suoranaisesti "viisikiloiselle" synny isoa vauvaa mutta..

Vierailija
12/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini 162 ja isäni 185, minä syntyessä reilu 3 kiloa ja 52 cm, pikkuveli taas oli pieni rääpäle, täysviikoilla syntyi mutta kuinka muistan että oli jopa keskoskaapissa hetken. Aikuisena täysin terve yksilö ja vajaa 190cm pitkä. Eli ihan mitä vaan voi tulla.

Vierailija
13/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ensimmäistä lasta 175cm isän kanssa, vauvat vähän päälle kolme kiloisia. Itse olen 160cm. Kolmas lapsi eri miehen kanssa, jonka pituus 195cm, vauva oli syntyessään hivenen alle 4kg. Pituus kaikilla kuitenkin lähes sama. Kaikki lapset tyttöjä.

Vierailija
14/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oikeaa vastausta, mutta kuvittelisin täysiaikaisen lapsen syntymäkoon heijastavan vanhempien geenejä ja lapsen omaa kasvuennustetta. Olen keskivertonaista pidempi ja olin jo syntyessäni iso, yli 50 cm ja yli 4 kg. Sisarukseni olivat pienempiä ja heistä myös tuli pienempiä. Ei kait se yksi yhteen mene, mutta arkijärjellä ajattelisin näin.

Vierailija
15/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini 162 ja isäni 185, minä syntyessä reilu 3 kiloa ja 52 cm, pikkuveli taas oli pieni rääpäle, täysviikoilla syntyi mutta kuinka muistan että oli jopa keskoskaapissa hetken. Aikuisena täysin terve yksilö ja vajaa 190cm pitkä. Eli ihan mitä vaan voi tulla.

Muistin nyt, että veljen napanuorassa oli jotain häikkää, eikä tavara oikein liikkunut äidiltä sikiölle kunnolla.

Vierailija
16/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin se pitkä isä on täysaikaisena syntyessään ollut mikään 47 cm/2700 g.

Vierailija
17/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luultavasti vaikuta mitenkään. Minä 157 cm, mies 185 cm, lapsi syntyessään 51 cm/3400 g. Nyt 3-vuotiaana on hieman keskimääräistä pidempi ikäisekseen, muttei varsinaisesti mikään hujoppi.

Vierailija
18/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole merkitystä. Ei edes sillä, mitkä teidän syntymämitat oli. Minä 162/58, mies 178/78. Syntymämitat 50/3,5 ja mies 50/ 3,6. Esikoinen: 52/ 4,2kg, keskimmäinen 54/ 4,4kg ja kuopus 52/3,9kg(vain). Ja yksikään ei ollut sokerivauva tms.

Vierailija
19/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta saman miehen kanssa. Mies 188 cm, mutta hoikka, mallin mitoissa. Minä 167 cm ja hoikka, xs-kokoinen myös.

Esikoinen oli 52 cm ja 3500 g. Täsmälleen saman kokoinen kuin mies aikoinaan (poika).

Toinen oli 3700 g ja 51 cm, tyttö.

Kolmas 3850 g ja 52 cm, poika.

Neljäs 4100 g ja 53 cm, poika.

Kaikki kasvavat pituudessa +1-käyrää, painossa esikoinen miinuskäyrillä, muut keskikäyrää. Lisäksi kaikilla isot päät syntyessään, kuten minulla ja miehelläkin. Oma py aikuisena 57 cm, miehellä 59.

Eli väittäisin, että jotain vaikutusta on. Tosin en itsekään ole ollut ihan rääpäle syntyessäni, vaikka aikuisena rakenteeltani hoikaksi olenkin kasvanut. Lasten synnyttyä sain aina kuulla kauhisteluja, että syntyvätkö kaikki alakautta ja miten mahtuivat ulos minun kokoisestani ihmisestä. No, ilmeisesti lantioni sisämitat ovat ok, koska hyvin mahtuivat. Esikoisesta pari tikkiä, muista ei mitään.

Vierailija
20/48 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun iskä oli 172 cm ja äiti 166cm tms ja mä ja mun sisko oltiin 4,5 kg tms ja 5 kg tms ja 54 cm ja 53 cm. :DDD Et aina ei oo niin että pitkät vanhemmat iso lapsi vaan oltiin isoja vauvoja molemmat vaikka isä oli suht lyhyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän