Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kohtaan munuaiskipu tuntuu? Pojan epämääräinen selkäsärky

Vierailija
02.02.2021 |

Poika tuli tänään kotiin koulusta ja ohimennen sanoi että selkä on kipeä. Näytti kohdan ja tuntui olevan melko tarkkarajainen kipu vasemmalla puolella melkein selkärangan vieressä keskellä selkää. Ei siis ala- tai yläselässä. On urheilullinen teini, mutta ei kuulema ollut loukannut selkää missään. Ei haittaa muuta liikkumista ja esim pomppimista. Niskat ja hartiatkaan eivät olleet jumissa. Nyt illalla sanoi että se kipu on pahempi. Soitin päivystykseen ja sanoivat että kuulostaa lihasjumilta. Hoitona kevyt liikunta ja venyttely. Kuulema päivystykseen jos nousee kuumetta tai muita päivittäisiä askareita haittaavia oireita. Poika edelleen makoilee sohvalla kippurassa. En tiedä voiko olla vain paha lihasjumi? Pissaamisen kanssa ei ole ongelmia, mutta miksi epäilen..

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö se siis kuitenkin normaalisti kävelemään, istumaan jne vai onko ihan sängyn pohjalla vaan?

Vierailija
22/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vie lääkäriin, jos lapsi kivuissaan. Odotat täältä diagnoosia??? Haloo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juota vettä. Oletko varma että pissa tulee normaalisti? Ei ole verta seassa? Ei kirvele?

Vierailija
24/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö se siis kuitenkin normaalisti kävelemään, istumaan jne vai onko ihan sängyn pohjalla vaan?

Pystyy. On kuitenkin mieluummin maaten. Kipu pahene liikkuessa, ei tosin helpotakaan.

Ja vien tottakai pojan lääkäriin jos tilanne pahenee. Nyt ei vaan ammattilaisten mukaan tarvi huolestua. Lämpö auttaa kipuun eikä kuumetta ole joten tällä hetkellä tilanne on ok.

Mitä pissaamiseen tulee, niin ainakin poika sanoi että hoituu kunnolla. Ei tarkemmin kertonut, mutta olisi varmasti sanonut jos verta tulisi. Ap

Vierailija
25/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo munuaistulehdus. Jos ei  kerran selkeästi koputusarka.

Laita poika rauhassa nukkumaan ja anna vaikka ibusal

Vierailija
26/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaskramppi

Vierailija
27/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona oireilee selkäkipuna koska voi mennä munuaisiin ja pahoinvointina eli kantsii käydä testissä. 

Vierailija
28/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ohjaa poika jo lepäämään. Itse herättäisin parin tunnin päästä, jos sitten on kaikki ok niin anna nukkua. Jos edelleen huono olo niin lääkäriin. Huono olo nimittäin voi viitata ongelmiin munuaisissa

Vierailija
29/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei oo munuaistulehdus. Jos ei  kerran selkeästi koputusarka.

Kyllä voi olla. Tiedän kokemuksesta.

Vierailija
30/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoko kahvia tai energiajuomia? Mulle tulee niistä aina hirmu huono olo. Sydänkin tykyttää hullun lailla.

Vierailija
31/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munuaistulehdus helppo löytää yläselästä.. Käske pojan seista  selin edessäsi ja kumartua  eteenpäin. koputtele varovasti selkärangan molemmin puolin. Jos  toisella puolella munuaistulehdus, poika hihkaisee koska  pienikin koputus koskee kovasti.

Kokemusta on. Sain munuaistulehduksen pilaantuneista  kiinalaisesta sienisäilykkeestä joka metallipurkissa.

Munuaiset on kyllä todella vaikea löytää yläselästä ja jos ne sieltä löytyvät niin on todennäköisesti jo kiire. Tuossa alimpien kylkiluiden eli vähän vyötärön yläpuolella kun tosiasiallisesti sijaitsevat...

Vierailija
32/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen allimpien kylkiluitten kohdalla tuntuu munuaiskipu. Miten ihmeessä niin moni luulee, että munuaiset on alaselässä?

Alaselkäähän se on misäs kylkiluut loppuu. 

Vierailija
33/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyy. On kuitenkin mieluummin maaten. Kipu pahene liikkuessa, ei tosin helpotakaan.

Ja vien tottakai pojan lääkäriin jos tilanne pahenee. Nyt ei vaan ammattilaisten mukaan tarvi huolestua. Lämpö auttaa kipuun eikä kuumetta ole joten tällä hetkellä tilanne on ok.

Mitä pissaamiseen tulee, niin ainakin poika sanoi että hoituu kunnolla. Ei tarkemmin kertonut, mutta olisi varmasti sanonut jos verta tulisi. Ap

Luotat siihen että lapsi ymmärtää mikä on normaalia... Kukin tavalllaan. Itse olisin suoraan kysynyt. On se teinistä kuin noloa tahansa. Sitä paitsi sitä verta voi tulla kuseen niin vähän ettei sitä paljain silmin näe

Vierailija
34/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin 20-vuotiaana kuolla koska mun akuuttia munuaistulehdusta luultiin välilevypullistumaksi. 

Teholla olin viikon, crp yli 300. Kuumetta ennen sairaalaan pääsyä 43 astetta. Ja kävin siis lääkärillä joka totesi että (kroonisesti huono selkäni) oireilin taas vain skolioosini aiheuttamaa pullistumaa.

Vierailija
35/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäelinkipu on usein säteilevää, ja on aika yksilöllistä miten sen kokee.

Vierailija
36/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen allimpien kylkiluitten kohdalla tuntuu munuaiskipu. Miten ihmeessä niin moni luulee, että munuaiset on alaselässä?

Alaselkäähän se on misäs kylkiluut loppuu. 

Vyötärölinja jakaa määritelmän ylä- ja alaselkä tai sitten ylävatsa ja alavatsa.  Eli vyötäröröviivan alapuoli on alaselkä ja vyötäröviivan yläpuoli on yläselkä.

Vierailija
37/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luotat siihen että lapsi ymmärtää mikä on normaalia... Kukin tavalllaan. Itse olisin suoraan kysynyt. On se teinistä kuin noloa tahansa. Sitä paitsi sitä verta voi tulla kuseen niin vähän ettei sitä paljain silmin näe

Eiköhän ihan normaalisti kehittynyt nuori tiedä milloin pissa on normaalia ja milloin ei

Vierailija
38/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitamaton virtsatulehdus voi kulkeutua munuaisiin. Sinuna veisin lääkäriin.

Vierailija
39/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä meinasin 20-vuotiaana kuolla koska mun akuuttia munuaistulehdusta luultiin välilevypullistumaksi. 

Teholla olin viikon, crp yli 300. Kuumetta ennen sairaalaan pääsyä 43 astetta. Ja kävin siis lääkärillä joka totesi että (kroonisesti huono selkäni) oireilin taas vain skolioosini aiheuttamaa pullistumaa.

Vähän lapinlisää taisi olla näissä luvuissa :D

Vierailija
40/58 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitamaton virtsatulehdus voi kulkeutua munuaisiin. Sinuna veisin lääkäriin.

Kannattaa huomenna ainaki pissinäyte käydä ottaa. Ihan varuiksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi