Keittiön viemäri tukossa, mitä tehdä?
Minulla on siis 2 lavuaaria ja toinen niistä tukossa, vesi jää kelluun sinne pitkäksi aikaa. Mitä tehdä? En haluaisi mitään myrkkyjä ostaa
Kommentit (29)
Mulle eräs huoltomies aikoinaan sanoi, että pitäisi ajoittain laskea ihan kuumaa vettä hanasta, viitisen minuuttia. Tämä sen jälkeen kun oli lumpannut putken auki.
Täytä allas vedellä (tai sehän siis jo on täynnä), peitä sitten viemäriaukko tiukasti kämmenelläsi, nosta kättä nopsasti hieman, peitä sitten taas viemäriaukko tiukasti, sitten taas nostat kättä nopsasti hieman...käy köyhän miehen karhupumpusta...
Meillä on sihdit altaissa, ettei sinne vahingossakaan päädy tukkivia aineita.
Laitan myös kerran kuukaudessa tuon etikka/ruokasooda sekoituksen.
Pysyy auki!
Mä oon aina välillä avannu ja putsannu kaikki mönjät. Kun se putki menee melkein vaakatasossa, niin siihen jää rasvaa ja ruokamöhnää jumiin ja hiljalleen se tukkeutuu. Mutta perskuta kun viimeksi meni se jotenkin pieleen niin etten saanut sitä tiiviisti takaisin. Joku ylivuotosuonan liitos tms. mitä ei pysty edes näkemään, jäi huonosti ja jos altaan täyttää liikaa, niin hitsi se tiputtelee sieltä. En oo kehdannu tilata putki- tai huoltomiestä katsomaan sitä kun sain jo mieheltä ihan tarpeeksi huutoa. Normaalikäytössä ei ongelmaa, mut jos altaan täyttää ja vettä menee ylivuotosuojan kautta, niin ei hyvä heilu.
Vierailija kirjoitti:
Täytä allas vedellä (tai sehän siis jo on täynnä), peitä sitten viemäriaukko tiukasti kämmenelläsi, nosta kättä nopsasti hieman, peitä sitten taas viemäriaukko tiukasti, sitten taas nostat kättä nopsasti hieman...käy köyhän miehen karhupumpusta...
Voi myös sillä tulpalla pumpata, nappaat vaan sen tulpan napakalla ja nopealla tempaisulla ylös.
Toista moneen kertaan.
Minusta olisi ihana avata ja kaivaa moskat pois mutta pelkään etten saa kasaan.
Ne "myrkyt" on lipeää. Ihan luonnontuote, verrattavissa suolaan mutta huomattavasti emäksisempää. Siksi se syövyttää tukokset auki ja tehoaa erityisesti rasvaan.
Muista suojautuminen, ei ole suositeltavaa että sitä osuu iholle. Ja älä missään nimessä laita ensin mitään hapanta sinne, kuten etikkaa tms, saa aikaan kuohumisreaktion.
Pumppaa sitä, nai se auki!!