Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä haluaisit jäädä eläkkeelle?

Vierailija
02.02.2021 |

Haluisitko jäädä eläkkeelle mahdollisimman aikaisin vai pysyä työelämässä niin pitkään kuin mahdollista? Mikä olisi sinun mielestäsi ideaali eläkeikä?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elettäisiin mun utopistista todellisuutta, niin vaikka heti (29v). Mutta jos pitää elää oikeassa maailmassa, niin 60v olisi mukava.

Vierailija
2/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, vaikka kun täytän tänä vuonna 40 v. Tuntuu kuin olisin raatanut kaivosluolassa vähintään sata vuotta. Ei kiinnosta yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 60v. olisi hyvä aika jäädä, eli vielä 10v uotta työelämää. Tykkään kyllä työstäni.

Vierailija
4/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin samantien, jos se olisi mitenkään mahdollista. Ikää 40v. Lottovoittoa odotellessa...

Vierailija
5/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinikä nousee ja moni on 60-vuotiaana täysin työkykyinen ja elinvuosia saattaa olla vaikka yli 30 edessä. Toisaalta toisilla on nuorempana jo paljon sairauksia.

Vierailija
6/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valkoihoinen akateemisesti koulutettu 53-vuotias mies. Minusta nyt olisi hyvä aika siirtyä korkealle eläkkeelle ja antaa nuorempien ja niitten innokkaitten Suomeen tulijoiden tehdä jatkossa työt (ja kustantaa eläkkeeni).

Vierailija
7/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

65, mutta toivoisin että viimeisinä vuosina voisin tehdä osa-aikaista työtä, työni on sen verran fyysisesti raskasta että voi olla epärealistista tehdä loppuun asti  "täysillä".

Vierailija
8/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

60v

Periaatteessa haluaisin jäädä aikaisemminkin eläkkeelle mutta en usko että se on taloudellisesti mahdollista. Sen sijaan jos palkkatuloni pysyvät nykytasolla niin voin jäädä pois töistä noin 10v kuluttua kun olen 60v. Olen siihen mennessä kerännyt sen verran hyvät säästöt ja tulevan eläkkeen että voin lopettaa noilla main työnteon (eläkkeen määrä eläkeiästä lähtien noin 3100e/kk ja säästöjä 400000e joista osalla eläisin sen 5 vuotta ennenkuin eläkkeeni maksu alkaisi). Jäisin siis vain pois töistä tuolloin mutta nostaisin eläkettä vasta normaalissa eläkeiässä.

Vierailija
9/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 60-vuotiaana olisi kiva jäädä eläkkeelle tai viimeistään 61-vuotiaana. Viime kesään asti olin elämäni kunnossa, sitten sairastuin ja olen ollut saikulla yli puoli vuotta. Tässä on tottunut niin mukavaan elämään sairaudesta huolimatta, että ei yhtään huvittaisi työhön palata. Saikku kyllä jatkuukin vielä. Eläkeikään on n. 3,5 vuotta.

Vierailija
10/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut eläkkeelle heti kun lapsilisä loppui. 

Vierailija
11/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valkoihoinen akateemisesti koulutettu 53-vuotias mies. Minusta nyt olisi hyvä aika siirtyä korkealle eläkkeelle ja antaa nuorempien ja niitten innokkaitten Suomeen tulijoiden tehdä jatkossa työt (ja kustantaa eläkkeeni).

Eläkekertymäni on siis surkea mutta mielestäni minulle kyllä kuuluisi jo tässä iässä korkea eläke jotta voisin elää vielä monen monta herraskaista vuotta, mielellään jossain lämpimässä maassa hellehattu päässä ja valkoinen puuvillapuku päällä.

Vierailija
12/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyit ilmeisesti väärään rotuun.

Vierailija
13/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään viimeistään 60-vuotiaana. Vielä viisi vuotta.

Vierailija
14/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elettäisiin mun utopistista todellisuutta, niin vaikka heti (29v). Mutta jos pitää elää oikeassa maailmassa, niin 60v olisi mukava.

Utopiassa elät yhä jos 60-vuotiaana kuvittelet jääväsi. Juuri kk sitten oli maikkarin aamuTV:ssä isääsi vanhempi pappa ylistämässä miten ihanaa työelämä on ja kuinka kaikkien pitäisi saada siitä nauttia hautaan asti.

Vierailija
15/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään heti. Harkinnassa on kun tt-tuki ei pahemmin paikastani eroa.

Vierailija
16/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanikäisenä kuin kreikkalainen EU-sisareni lämpimässä Ateenassa, 55-vuotiaana.

Vierailija
17/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on mua 12 vuotta vanhempi. Jää eläkkeelle, kun olen 54. Tähtään siis siihen. Olen nyt 48.

Työ on ihan ok ja palkka hyvä, mutta raaka fakta on, että siinä kohdassa, kun itse olen eläkeiässä, mies on melkoisen vanha. Halutaan viettää yhdessä vielä sitä ns. hyvää elämää, kunnes hän todennäköisesti kuolee ennen mua.

Tarvitsen n.miljoona pesämunan, että nykyinen elintaso olisi ylläpidettävissä. Tavoitte on saavutettavissa sillä oletuksella, että muutetaan nykyisellä alueella vähän pienempään asuntoon.

Vierailija
18/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnyit ilmeisesti väärään rotuun.

Jep ei valkoisella miehellä ole oikeutta varhaiseen eläköitymiseen. Sijoitan siis lottoon.

Vierailija
19/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

52v, saikuttaminen on jo aloitettu. Miehen lapsi tulee täysi ikäiseksi, asuntolaina maksettu, töissä loppuu yksi soppari, joka takaa bonarit vielä muutamaksi vuodeksi.

Vierailija
20/36 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin 63-vuotiaana ja niin oli hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi