Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtautua, kun keskustelukumppani ei osaa keskustella?

Vierailija
02.02.2021 |

Tuoreesta miesystävästä kyse. Sanoin mitä tahansa tai kerroin mitä tahansa, keskustelu taianomaisesti kääntyy häneen itseensä, eikä hän millään tavoin viittaan minun sanomisiin. Hirvittävän kuluttavaa käydä keskustelua tällaisen ihmisen kanssa, joka ei kykene vastavuoroiseen kommunikointiin - kovin syvällekään keskusteluissa ei pääse, kun juttu jo heti alkutekijöissään kääntyy ihan toiseen suuntaan.

Miten tällaisten ihmisten kanssa käydään keskustelua? Olen jo kokeillut sitä, että osallistun hänen asioihinsa (kuten yleensäkin teen, jos ihminen itsestänsä puhelee), olen sisukkaasti kääntänyt keskustelua takaisin itseeni ja välillä olen tyystin lopettanut keskustelun. Olen jopa sanonut asiasta. Mistään ei ole ollut apua. Mikä siis olisi seuraavana keinovalikoimassa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätänsä pitää keskustella? On parempi toimia ja keskustelut pois kokonaan.

Vierailija
2/10 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane aikasi ja sitten JSSAP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja: Ero ja siirtyminen johonkin kivempaan seuraan. Pariterapeutti tulkkaamaan. Miksi sinun pitäisi pitää yksin parisuhdetta kasassa tai saada se toimimaan, toista kiinnostaa hän itse.

Vierailija
4/10 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli myös itsestään jauhavaa sorttia. 6 vuotta olimme yhdessä ja siinä viimeisen puolen vuoden aikana tajusin etten enää tiedä kuka olen ja mitä haluan elämältä. Tiesin itsestäni enää nimen ja kengän koon ja muuten tuntui ettei ole jäljellä mitään. Kyllä hän varmaan minusta välitti, mutta itsestään vain todella paljon enemmän. Kaikki keskustelut ja tekeminen pyöri hänen ympärillään.

Vierailija
5/10 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot hänelle, miltä sinusta tuntuu. Hän luultavasti kiistää, suuttuu tai sitten lupaa muuttua, mutta en kuitenkaan pysty, koska ihmiset harvoin pystyvät. Sitten sinä joko hyväksyt sen, ettei teillä ole normaalia keskustelua tai lopetat suhteen tietäen, että ainakin yritit.

Vierailija
6/10 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä teet parisuhteessa tuommoisen itsekkään idiootin kanssa?

Vierailija
7/10 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tottunut siihen, että keskustelut pyörivät vain sun ympärillä? Yleensä kommunikaatio etenee siten, että jos aloitat puhumaan itsestäsi, niin vastapuoli kertoo oman vastaavan kokemuksensa. Ja sitten voit taas jatkaa kertomalla lisää omasta kokemuksesta, johon vastapuoli taas kertoo oman kokemuksensa. Outoa vaatia, että joku olisi kiinnostunut sun henkilökohtaisesta asiasta.

Vierailija
8/10 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies vanha? Vanhuksille tuntuu käyvän niin, että kaikki itsen ulkopuolinen ei enää tunnu kovin kiinnostavalta. Joten, oli keskustelunaihe mikä hyvänsä korallien tuhosta lanttujen kasvatukseen, he puhuvat itsestään. 

Ota nuorempi mies. Tai nainen.

Vierailija
9/10 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sukka sen suuhun.

Vierailija
10/10 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita ihmisiä on, joita ei kiinnosta kuunnella muiden juttuja. Kun sellaisen seurassa on tarpeeksi kauan, oppii ajattelemaan, ettei itsellä ole mitään kiinnostavaa kerrottavaa muillekaan. Valitettavasti.