Kuinka helppoa sinulle olisi vetäytyä kokonaan pois kaikesta somesta, lopettaa kaikkien uutisten lukeminen ja lopettaa kaikki muut kuin elintärkeät ihmissuhteet.
Kommentit (18)
Osaisin. Vietän kesäisin pitkiäkin aikoja merellä ja mökillä vanha Nokialainen varoiksi mukana.
Erittäin helppoa, ja aika pitkälle näin olen jo tehnytkin. Lakkasin lukemasta kaikenlaisia iltapaskoja. Menee oikein mukavasti. Minulle riittää, jos saan tekstarina hätätiedotukset, muista en välitä.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin helppoa, ja aika pitkälle näin olen jo tehnytkin. Lakkasin lukemasta kaikenlaisia iltapaskoja. Menee oikein mukavasti. Minulle riittää, jos saan tekstarina hätätiedotukset, muista en välitä.
Hmm..mutta tännehän ne iltapaskan kaikkein paskimmat tulee. Eli miksi luet vielä tätä vauvista?
Tosi hankalaa. Työni perustuu siihen, että olen perillä siitä mitä maailmassa ja yhteiskunnassa tapahtuu. Somesta voisin luopua, mutta uutisia on näissä hommissa pakko seurata.
Olen tehnyt tuon jo kymmenen vuotta sitten. Helppoa se välttämättä ei ollut, mutta muutakaan vaihtoehtoa ei ole.
Ihan helposti. En ole missään somessa. Luen Iltapaskaa ja tätä palstaa, jotka voisin jättää ihan hyvin pois.
Helppoa tietäen nykypäivän median tilan:
“The man who never looks into a newspaper is better informed than he who reads them, inasmuch as he who knows nothing is nearer to truth than he whose mind is filled with falsehoods and errors.” - Thomas Jefferson
Toinen:
“Nothing can now be believed which is seen in a newspaper. Truth itself becomes suspicious by being put into that polluted vehicle. The real extent of this state of misinformation is known only to those who are in situations to confront facts within their knowledge with the lies of the day.” - Thomas Jefferson
Uskomatonta kuinka noin vanhat sitaatit ovat vieläkin päteviä, enemmän kuin koskaan aiemmin.
Somessa en ole nytkään ja viihdyn yksikseni, mutta en haluaisi lopettaa uutisten/maailman seuraamista. Mikä on elintärkeä ihmissuhde? Lapselle olis toki tylyä sanoa hyvästit....mutta kenen kanssa olis pakko olla tekemisissä?
Onhan tuota kesällä ollut monasti pelkkä radio seurana. Aivan helppoa olisi.
Nykysin vain netti toimii kaikkialla niin tietokone ja puhelinkin ollut. Nykyisinkin varmasti hyvin pelkällä radiolla pärjäisi, mutta vähempi tulisi kuunneltua, asemia enempi mutta sanomista siellä vähempi.
Ihan rahasta vain kiinni etten olekin korvessa erakoituneena, näin korona-aikana olisi hyvä lähteä odottelemaan epidemian hiipumista, kun valtio ei osaa sitä poistaa. Jos enempi rahassa olisi, kuitenkin Uuteen-Seelantiin normaalia elämää viettämään lähtisin.
Helppoa, jos ei tarvitsisi asua kaupungissa. Nyt olen toki erakoitunut neljän seinän sisälle ilman mitään ihmiskontakteja tai somea, mutta 99 % ajasta ainoastaan ahdistaa. Täällä luen jostain syystä vauvapalstaa, en oikeastaan edes tiedä miksi, oletettavasti täyttääkseni jotain tyhjyyttä. Ainoastaan silloin, kun pääsen johonkin, missä oikeasti ei ole ihmisiä, jossa saan olla rauhassa, kulkea luonnossa ja vain olla, tunnen olevani vapaa. Tällainen olo tulee esimerkiksi mökillä tai vaeltamassa. Silloin en käytä puhelinta, vaikka se joskus onkin mukana. Tosin erämaassa sillä ei juuri mitään teekään, kun ei ole kenttää. Mökillä se on usein mökissä, tosin eipä siitä iloa olisi, jos vaikka sattuisin veneestä tippumaan tai muuta. Voi, kun olisikin mahdollista erakoitua ja elää siten, kuin tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm..mutta tännehän ne iltapaskan kaikkein paskimmat tulee. Eli miksi luet vielä tätä vauvista?
Täällä kirjoittelee kuitekin tavalliset ihmiset myös tavallisista asioistaan (arkipäivästä, elämästä, tunteistaan, peloistaan, toiveistaan jne.). Jos joku viittaa johonkin uutiseen, avaan vain, jos kiinnostaa. Se entinen iltapäivälehtien juttujen lukeminen sai usein ärtyisäksi. Olen kyllä vähentänyt merkittävästi myös vauva-palstalla vietettyä aikaa, ja palasin perinteisten kirjojen pariin :)
Helposti onnistuu... aloitankin heti! Adios!
Silloin kun netti on saatavilla, käytän siellä paljon aikaa mm. keskustelupalstoilla, chatissa ja Youtubessa. Mutta jos en pääse nettiin, en kärsi vieroitusoireita, vaan teen jotain muuta, esimerkiksi luen kirjoja tai neulon. Ainoat välttämättömät asiat minulle ovat säätiedotus, verkkopankki ja sähköposti. Säänkin voisin tietysti katsoa tv-uutisista tai kuunnella radiosta, mutta sähköpostiin tulee mm. laskuja, jotka on pakko maksaa.
Uutiset ja seiska-uutiset ei ole sama asia.
Olisi varmaan huolestuttavan helppoa minulle. :D
Uutisia en ole koskaan oikein lukenutkaan paitsi todella harvoin. Somesta voisi olla vähän vaikea irtautua kokonaan.
Sometilit poistin ja lakkasin lukemasta ja katsomasta uutisia yli vuosi sitten. Samoin olen tällä palstalla ekaa kertaa yli vuoteen, vilkaisen etusivun läpi ja vastaan pariin ketjuun yhdellä viestillä ja katoan taas. Hauska sattuma tämä ketju siis, että juuri nyt! Tulin tänne googlehaun kautta, kun etsin vastausta yhteen kysymykseen (jonka sainkin). Suosittelen lämpimästi muillekin tällaista erakkoitumista, jäänyt aikaa kaikelle oikeasti mukavalle (lukemiselle, ulkoilulle, neulomiselle yms. yms. yms.). Ja kun ei uutisia seuraa, pysyy onnellisempana. Se on moro taas, saapa nähdä, milloin taas googlehaku minut tänne tuo! :-D
Osaisin, olen osittain näin jo tehnytkin.