Onko kellään hyviä kokemuksia ssri-lääkkeistä?
Ja lopetuskin olisi sujunut suht. vaivattomasti?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus ssri-lääkeistä on että ei tuntunut missään eikä aiheuttanut mitään.
13 lääkettä kokeiltiiin ennenkun siirryttiin bentsoihin jotka auttoi (rivatril, diapam, opamox, dormicum) ja sit Lyricaa myös. 12 vuotta söin niitä, olen 28v.
niin ja siis lopetin ne vuosi sitten.
Sanottakoon vielä että diagnoosit oli masennus, ahdistuneisuus häiriö sekä kaksi suuntainen mieliala häiriö.
Söin Sertralinia seitsemän vuotta pakko-oireisiin ja ahdistukseen. En huomannut sivuvaikutuksia ja ahdistus väheni, pakko-oireet loppuivat.
Kokeilin lopettaa kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla hirvittävä ahdistus, toisella kerralla ei mitään muuta kuin kahden päivän huimaus ja huono olo. Itselleni Sertralin oli hyvä ja toimiva lääke.
Toimii hyvin. Sairastuin synnytyksenjälkeiseen vaikeaan masennukseen ja meinasin kuolla. Venlafaksiini (snri) oli ainoa joka auttoi. Se saatiin purettua todella hyvin ja loppupeleissä todella helpostikin kun rae kerrallaan (sieltä sisältä siis, kahtaa mallia venlafaksiinia joista toisessa on ihan pikkiriikkisiä rakeita, toisessa hieman isompia, niitä isompia on helpompi ottaa aina yksi kerrallaan pois) otti päivässä pois. Ei tullut viekkareita vaikka kesken hoidon tuli jos lääkkeenotto viivästyi parillakin tunnilla.
Nyt venlafaksiiinin jälkeen siirryttiin kevyempiin lääkkeisiin, eli ssri:hin (sertraliini) kun masennus palasi parin vuoden tauon jälkeen, mutta lievempänä. Ei ole mitään turtumisia tai zombieoloja, vaan masennus pysyy kurissa.
Halpa ja hyvä lääke on. Olen lopettanut pari kertaa ja sen jälkeen ollut aika haavoittuvaisessa tilassa. Antaa itseluottamusta ja energiaa kun löytää ilon aiheita elämäänsä ja parantaa keskittymiskykyä. Liiallinen herkkyys jää pois ja siten jää energiaa normaaliin elämiseen ja työssäkäyntiin.
Useita lääkekokeiluja taustalla. Kaikkien lopetuksien ajaksi olen ottanut vuosilomaa töistä sillä lopetusoireet niin kamalia vaikken koskaan ole lopettanut suoraan vaan vähitellen.
Millä annostuksella syötte? Mulla mennyt 10 mg, mutta mietin nostaisinko itse 20 mg niin olisin vielä vapautuneempi, koska olen aika jäykkä muuten.
Hyvänä puolena halujen väheneminen.
Erittäin myönteisiä kokemuksia. En aio lopettaa.
Ei oo hyviä kokemuksia. Essitalopraami, Venlafaksiini, Voxra ja Sertraliini kahlattu läpi. Toi voxra tosin dopamiinin takaisinotonestäjä. En halua olla kokoajan jossain lääkityksessä, mistä ei ole edes mitään hyötyä. Olen taistellut itselleni Diapamit pysyväislääkitykseksi satunnaisesti tarvittaessa otettaviksi. Eli täsmälääkkeenä ahdistukseen otan, jos tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo hyviä kokemuksia. Essitalopraami, Venlafaksiini, Voxra ja Sertraliini kahlattu läpi. Toi voxra tosin dopamiinin takaisinotonestäjä. En halua olla kokoajan jossain lääkityksessä, mistä ei ole edes mitään hyötyä. Olen taistellut itselleni Diapamit pysyväislääkitykseksi satunnaisesti tarvittaessa otettaviksi. Eli täsmälääkkeenä ahdistukseen otan, jos tarvitsee.
No älä sitten vastaa kiitos, jos ei ole hyviä kokemuksia.
Luonnon masennuslääke - https://tonzes.com/deprfi.htm Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella ja miltä lääkäriltä sait diapamit?
Positiviisia kokemuksia ADHD:n sekä epävakauden suhteen. Ei kannata kieltäytyä jos lääkäri niitä suosittelee.
Normaalista SSRI:stä tuli lähinnä ne kaikki haittavaikutukset, kokemukset siis yksinomaan huonoja. Vortioksetiini sen sijaan toimi pienellä annoksella erittäin hyvin haittavaikutusten ollessa hyvin lieviä ja täysin hallittavissa.
Oletan, että noiden lääkkeiden toimivuus riippuu isosti siitä millaista vikaa päässä on + muista yksilöllisistä seikoista.
Juu 6/5, ei mitään ongelmia aloituksen eikä lopetuksen kanssa, selkeästi paransivat oloa, eikä tullut mitään sivuvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Millä annostuksella syötte? Mulla mennyt 10 mg, mutta mietin nostaisinko itse 20 mg niin olisin vielä vapautuneempi, koska olen aika jäykkä muuten.
No eihän se ssri-lääke noin toimi, ei ne mitään bentsoja ole. Pienin määrä millä saadaan tunnistetut oireet pois on riittävä.
Huvikseenko ne lääkärit niitä määrää?
Itsellä ei, turvotti, pää pökkyrässä. Lopetin suoraan, ilmoitin vain lääkärille. Elämä voitti.
ssri:n kanssa naisella hyvin vaikea laueta seksissä. Plussana tietty se, ettei pillereiden vaikutuksen vuoksi asia harmittanut häntä kovin paljoa.
Lopettaminen on sitten tehtävä hyvin huolellisesti ja pitkän kaavan mukaan. Jos lopettaa naps poikki niin siitä voi seurata rankka paniikkikohtaus. Eli hitaasti annosta pienentäen ja pilleriä pienemmiksi osiksi jakamalla.
En ihan heti itse aloittaisi näiden käyttöä ellei siihen todella hyvä syy. Mutta jos hyvä syy niin voivat tehdä elämästä taas elämisen arvoista.
Siinä ne autto ettei laukea turhan nopeasti jos sekstailee.