Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään hyviä kokemuksia ssri-lääkkeistä?

Vierailija
02.02.2021 |

Ja lopetuskin olisi sujunut suht. vaivattomasti?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei tiedä mitä on ssri lääkkeet. Ei vaikka niitä söisi.

Vierailija
2/52 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan väärin asetettu kysymys. Pitäisi kysyä onko kaikilla kokemusta. Naisista ja vauvapalstasta kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tai se, jossa oli noradrenaliinin takaisinotonestäjä toimi, mutta vissiin paranin liian nopeaan kun säikähtivat ja ottivat sen pois mukamas "manian" takia. Se ei siis aiheuttanut maniaa, vaan sai minut normaalitilaan ja myöhemmin selvisi että todellakin, adhd:han se siellä on kaiken takana ja siihen juurikin käytetään noradrenaliinin takaisinoton estäjiä yhtenä hoitomuotona. 

Vierailija
4/52 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Tai se, jossa oli noradrenaliinin takaisinotonestäjä toimi, mutta vissiin paranin liian nopeaan kun säikähtivat ja ottivat sen pois mukamas "manian" takia. Se ei siis aiheuttanut maniaa, vaan sai minut normaalitilaan ja myöhemmin selvisi että todellakin, adhd:han se siellä on kaiken takana ja siihen juurikin käytetään noradrenaliinin takaisinoton estäjiä yhtenä hoitomuotona. 

Miksi vastaat sitten jos ei ole hyvä kokemus ollut?

Vierailija
5/52 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/52 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssri ovat jostain syysta laakareiden suosiossa.

Oma kokemus;

- tietoisuuden muutos, huumaantunut turta tunnetila

- keho turta, s...aalinen kiihottuminen vaikeaa, laukeaminen liki mahdotonta

- miehet valittavat etta aiheuttaa erek...tiossa ongelmia

- saattaa auttaa miehella ennenaikaiseen, ja antaa kestavyytta, mutta ei siis korjaa syyta mista se johtuu

En suosittele kenellekaan niita, en tajua miksi laakarit edes niita suosittelevat

Monia muita saman alan laakkeita olemassa joilla ei ole kuin parantava vaikutus seka halukkuuteen libidoon ja toimintakykyyn niin miehilla kuin naisilla

Olen kuullut toisen kaden tietona etta aiheutta pysyvampaa ere..tion vaikeuksia

Vierailija
7/52 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ollut mitään huomattavia haittavaikutuksia lääkityksen aikana tai jälkeen. Olo oli selkeämpi ja spontaanimpi, ei tullut pohdittua liikaa asioita vaan sain aikaiseksi. Vaiheittainen lääkityksen purku ei tuntunut miltään, korkeintaan saattoi päätä särkeä parin päivän ajan. Yksilöllistä kai tämäkin.

Vierailija
8/52 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kokemuksia. Auttoivat depressiooni, lopetin kun paranin.  Ei mainittavia aloitus- eikä lopetusoireita.

Käytin lääkitystä muutaman vuoden.

Vierailija
9/52 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pelkkiä hyviä kokemuksia. Vei hetkessä ärtyneen suolen oireet myös. Ei ole vielä purettu lääkitystä.

Vierailija
10/52 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ssri ovat jostain syysta laakareiden suosiossa.

Oma kokemus;

- tietoisuuden muutos, huumaantunut turta tunnetila

- keho turta, s...aalinen kiihottuminen vaikeaa, laukeaminen liki mahdotonta

- miehet valittavat etta aiheuttaa erek...tiossa ongelmia

- saattaa auttaa miehella ennenaikaiseen, ja antaa kestavyytta, mutta ei siis korjaa syyta mista se johtuu

En suosittele kenellekaan niita, en tajua miksi laakarit edes niita suosittelevat

Monia muita saman alan laakkeita olemassa joilla ei ole kuin parantava vaikutus seka halukkuuteen libidoon ja toimintakykyyn niin miehilla kuin naisilla

Olen kuullut toisen kaden tietona etta aiheutta pysyvampaa ere..tion vaikeuksia

Onko luetun ymmärtämisessäsi vikaa, kun et ymmärrä otsikkoa? Kysyttiin vain HYVIÄ kokemuksia.

Vierailija
11/52 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa todella pahoihin pms-oireisiin ja niihin liittyviin mielialavaihteluihin ja ahdistuneisuuteen hyvin. En ole ajatellutkaan lopettamista ennen vaihdevuosia, sen verran rankkaa oli ennen lääkitystä itselleni ja perheellenikin.

Vierailija
12/52 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa keskittymiskykyyn, olen rohkeampi, enkä ressaa turhista enkä pelkää niin paljon sosiaalisia tilanteita. Ei vaikuta kuin positiivisesti seksiinkään, koska jännitys jää pois. Saan orgasmeja yhä ja jopa kostun helpommin, kun ei jännitys pilaa kaikkea.

Vierailija
13/52 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla auttaa todella pahoihin pms-oireisiin ja niihin liittyviin mielialavaihteluihin ja ahdistuneisuuteen hyvin. En ole ajatellutkaan lopettamista ennen vaihdevuosia, sen verran rankkaa oli ennen lääkitystä itselleni ja perheellenikin.

Mikä vaihdevuosissa on sellaista, että pitäisi ehkä lopettaa?

Vierailija
14/52 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin Zoloftista, auttoi nopeasti, viikossa. Helppo lopettaa kun se aika tuli. Sitten erehdyin aloittamaan ssnri-Venlafaksiinin, jota en vielä ole edes uskaltanut yrittää lopettaa, vaikkei tarvetta vuosiin, niin vaikea lopettaa.

Vierailija
15/52 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus ssri-lääkeistä on että ei tuntunut missään eikä aiheuttanut mitään.

13 lääkettä kokeiltiiin ennenkun siirryttiin bentsoihin jotka auttoi (rivatril, diapam, opamox, dormicum) ja sit Lyricaa myös. 12 vuotta söin niitä, olen 28v.

Vierailija
16/52 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kokemuksia, olo "normaali oma itseni", parantanut nukkumista ja vähentänyt ahdistusta. Ei lääkkeet tee kokemukseni mukaan ihmisestä robottia, normaalit tunne- ja mielialareaktiot, ilot ja surut.

Vierailija
17/52 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hyvä kokemus essitalopraamista! :) Taustalla siis yleistyneen ahdistuneisuushäiriön diagnoosi (myös sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja lievää masennusta). Auttoi ehkä eniten juurikin sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Lopetuksesta en tiedä, kun lääkitys edelleen käytössä. Vuoden olen nyt sitä syönyt.

Vierailija
18/52 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli oiva ensiapu masennukseen.

Oli siis positiivinen kokemus.

Aluksi aiheutti ahdistuksen lisääntymistä, mutta pian helpotti.

Puoli vuotta söin.

Heikensi sukuviettiä.

Osa persoonaani on myös maaninen uppoutuminen johonkin mielenkiinnonkohteeseen, tämän myös sammutti.

Näiden takia en pidempään syönyt, enkä kevyin perustein aloita uudelleen.

Ei vieroitusoireita, asteittain lopetin.

Vierailija
19/52 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus ssri-lääkeistä on että ei tuntunut missään eikä aiheuttanut mitään.

13 lääkettä kokeiltiiin ennenkun siirryttiin bentsoihin jotka auttoi (rivatril, diapam, opamox, dormicum) ja sit Lyricaa myös. 12 vuotta söin niitä, olen 28v.

niin ja siis lopetin ne vuosi sitten.

Vierailija
20/52 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös pelkkää hyvää sanottavaa. Auttoi etenkin masennukseen todella hyvin. Minulle ei tullut mitään sivuvaikutuksia enkä kokenut olevani mitenkään turta tai persoonallisuuteni muuttuneen - päinvastoin sain itseni takaisin. Tunteet toimivat ihan normaalisti, en vain enää joutunut kamppailemaan sietämätöntä masennusta vastaan.

Olen syönyt SSRI-lääkkeitä kahdessa eri jaksossa. Eka lopetus sujui hyvin, kun vähensin lääkettä ihan pikkuisen kerrallaan ja alasajo kesti useamman kuukauden. Toisella kerralla jouduin lopettamaan raskauden vuoksi aika vauhdilla ja se oli muutaman viikon tosi inhottavaa.