Oletko alkanut tissuttelemaan ?
Ei sitten tarvitse ihmetellä miksi paino ei putoa.
Kommentit (27)
En, olen itseasiassa lopettanut alkoholin juomisen lähes kokonaan nyt korona-aikana. Herkkuja on kyllä tullut syötyä senkin edestä, joten painoa on tullut kyllä. Mutta ei se mikään yllätys ole.
Tipaton tammikuu oli 31% alku 100.alkoholittomaan päivään.
olen päässyt näköjään eroon vähästäkin juomisesta. Ei jaksa enää, kun ikää tulee ja kavereitakaan ei enää ole. Olut muutaman kerran vuodessa ja ehkä drinksukin. Tissutellut en ole koskaan.
Päivittäin menee 3-6 keppanaa/siideriä.
Itseasiassa lopetin tissuttelun pari viikkoa sitten. Lipittelin pari-kolme kuukautta tyylillä viinipullo+muutama lonkero/ kolme-neljä drinkki päivässä. Laihduin viisi kiloa. Olin alunperinkin normaalipainoinen.
Nyt on taas tippunut pari kiloa, tylsää tämä elo niin ei ruoka maistu yhtään. Ehkäpä hipsin Alkoon ihan suosiolla.
166/55.
Tissuttelen vähän enemmän kuin haluaisin. Paino on pudonnut, liikun ja syön kunnon ruokaa.
Huuhtelen munuaiset päivittäin. Alkoholilla on joissakin tapauksissa hyviä vaikutuksia.
Mutta ei niistä kukaan täysijärkinen "asiantuntija" uskalla huudella julkisesti.
Juon usein ja poltan säännöllisesti. Ei tätä ankeaa elämää muuten kestä.
https://thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/-/mita-alkoholin…
Uskoo ken haluaa.
Tein tissuttelutestin: "Alkoholin käyttösi riskit ovat verrattain vähäiset".
Vierailija kirjoitti:
Pistä linkki, minäkin teen. Epäilen saavani hieman eri tuloksen.
Tissuttelen edelleen. Ei ole ollut sydän- tai verisuonitauteja. Parempi kuin kourallinen lääkkeitä.
Joskus vanhainkodeissa annettiin asiakkaille pari cl konjakkia, että rauhoittuivat ja menivät nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testissä kannattaa olla rehellinen.
Lopetin kuukausi sitten tissuttelun (12 olutta/päivä). Samalla loppui myös kaikki herkuttelut, sokeria ei missään muodossa ja kaloritkin tiputin lepokulutuksen alle. Painoa tippunut 1 kg.
Vaihdoin joulun jälkeen päivittäiset 4-5 olutta vissyyn. Punaisen lihan vaaleaan, sekä lopetin kokonaan leivän, riisin ja pastan syönnin, lisäsin kasviksia reilusti. Sokeriherkkuja tai suolaisia en ole koskaan syönyt, en tunne niihin vetoa.
Ruokamäärät pitänyt samana, mitä nyt lautasella nykyään enemmän sitä kasvipuolta.
Missä vaiheessa nyt sitten pitäisi alkaa se laihtuminen? Toistaiseksi en ole huomannut muuta eroa, kuin parempi unenlaatu.
12 olutta päivässä? Puoli koria. Aikoinaan sekin minulla meni mutta nyt riittää 6 olutta hilpeälle tuulelle.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin joulun jälkeen päivittäiset 4-5 olutta vissyyn. Punaisen lihan vaaleaan, sekä lopetin kokonaan leivän, riisin ja pastan syönnin, lisäsin kasviksia reilusti. Sokeriherkkuja tai suolaisia en ole koskaan syönyt, en tunne niihin vetoa.
Ruokamäärät pitänyt samana, mitä nyt lautasella nykyään enemmän sitä kasvipuolta.
Missä vaiheessa nyt sitten pitäisi alkaa se laihtuminen? Toistaiseksi en ole huomannut muuta eroa, kuin parempi unenlaatu.
Lisää proteiinia ja vähemmän hiilihydraatteja. Liikuntaa päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testissä kannattaa olla rehellinen.
Ei ole todellista. Olin julman rehellinen ja vastaus: 16 pistettä ja "Alkoholin käyttösi riskit ovat vähäiset". Ja mun mielestä juon paljon. Cool! Lähden niin Alkoon :D
T.Testin linkkiä pyytänyt
Ehdoton maksimi on 1200kcal/pvä. Ellet sitten harrasta kuulantyöntöä, moukarinheittoa tms.
Muutama olut päivittäin, niin ei ole laihtumisesta pelkoa.