Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulla toimeen vaikean tuttavan/sukulaisen kanssa?

Vierailija
02.02.2021 |

Joka ei osaa keskustella, kuunnella, osaa vain haukkua kaikkea. Miten näiden kanssa pitäisi toimia? Jos on pakko. Miksi osa ihmisistä ei osaa käyttäytyä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole tekemisissä tuollaisten kanssa, vie energiaa. Ei sukulaisuus velvoita.

Vierailija
2/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sellainen tilanne, että pitää olla, niin miten niistä selviää, kun typerä/ilkeä ihminen vastassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala pulppuamaan sille kaikenlaisia tosi hyviä ideoita siitä mitä se vois alkaa tehdä ja koeta värvätä mukaan oikein raskaisiin likaisiin ja ikäviin talkoisiin

😈

Vierailija
4/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt vähän tarkemmin. Anna jokin esimerkki, ja miksi on pakko olla tekemisissä?

Vierailija
5/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki. Säästää kaikkien aikaa.

Sukulaiset ovat keskimäärin lähes yhtä perseestä kuin naapurit ja työ"kaverit".

Vierailija
6/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on pakko olla yhteydessä? Ei se loppujen lopuksi ole vaikeaa laittaa välejä poikki, jos miettii vaihtoehtojen plussat ja miinukset.

Vierailija
7/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko olla tekemisissä kenenkään kanssa.

Vierailija
8/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niille tarvii yrittää kertoa mitään, jotain yninää vastaa, toisesta sisään ja toisesta ulos. JOskus voi saoa että olen eri mieltä, vaikka niihin haukkumisiin.

Vierailija
9/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on sellainen tilanne, että pitää olla, niin miten niistä selviää, kun typerä/ilkeä ihminen vastassa?

Millainen tilanne pakottaa olemaan typerän/ilkeän ihmisen kanssa tekemisissä?  Opettele sanomaan ei ja et vaan ole tekemisissä.

Vierailija
10/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen katkaissut välit tuollaiseen. En vain pitänyt enää mitään yhteyttä enkä vastannut mihinkään. Kerran tuli naamatusten kysymään että miksi en enää mihinkään vastaan, sanoin vaan että mieti sitä. Mä en elämääni kuluta kusipäihin.

Vierailija
11/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään huomiotta, oikein hankala ihminen ei tunne syyllisyyttä  ,mutta huomaa kuitenkin. 

Vierailija
12/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välien katkaiseminen ei ikävä kyllä ole vaihtoehto, helpommalla pääsee kun on mahdollisimman vähän tekemisissä. Ja silloinkin hankalan ihmisen jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kannattaa myös opetella olemaan välittämättä ja märehtimättä näitä juttuja enää sen jälkeen, kun vierailu on ohi.

Vierailija
13/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mahdollisimman neutraali , älä kerro mitään henkilökohtaista, tyyliin "kaunis ilma tänään ,hyvää kuuluu" jos ei ole pakko olla niin pysy erillään , nämä ei muutu

Vierailija
14/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ongelmaa vaikeista sukulaisista.Juurikaan mitään yhteyttä ei ole ollut yli 30-40 vuoteen.

Lapset ainoita sukulaisia jonka kanssa yhteydessä olen.

Vierailija
15/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että Suomessa on noin paljon ihmisiä, jotka eivät ole missään väleissä sukulaistensa kanssa.

Millaisista oloista oikein olette lähtöisin?

Täytyy olla hyvin repalainen, riitainen ja wtf tausta tuollaisilla ihmisillä.

Normaalit ihmiset pystyvät tulemaan toimeen kaikissa tilanteissa ihmisten sukulaistensa silloin kun tarve vaatii.  Esim. häissä ja hautajaisissa yms.

Ei tarvitse ole mitään ylimpiä ystäviä, mutta peruskäyttäytyminen ja tervehtiminen kuuluu asiaan aina.

Vierailija
16/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, googlaa grey rock menetelmä. Idea on olla itse mahdollisimman hajuton, väritön ja mauton. Minulla tällainen vaikea ihminen on mieheni ex. Heidän erostaan, johon en liittynyt mitenkään, on jo lähemmäs kymmenen vuotta, mutta aika ei näköjään korjaa vaikeaa luonnetta. Yritän olla olematta tekemisissä lainkaan, mutta bonuslasten juhlissa/harrastuksien tapahtumissa joudumme joskus samaan tilaan. Siellä pitää pystyä olemaan asiallisesti ja tässä grey rock auttaa.

Vierailija
17/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että Suomessa on noin paljon ihmisiä, jotka eivät ole missään väleissä sukulaistensa kanssa.

Normaalit ihmiset pystyvät tulemaan toimeen kaikissa tilanteissa ihmisten sukulaistensa silloin kun tarve vaatii.  Esim. häissä ja hautajaisissa yms.

Ei tarvitse ole mitään ylimpiä ystäviä, mutta peruskäyttäytyminen ja tervehtiminen kuuluu asiaan aina.

Miksi sukulaisten kanssa pitäisi olla tekemisissä? Olen muuttanut kotoa omilleni 18 v iässä 500 kmn päähän kotoa. Sen jälkeen olen muuttanut asumaan aivan Suomen toiselle laidalle. Pidän yhteyttä sisariini ja vanhempiin lähinnä puhelimen välityksellä. Nyt Whatsapp puhelut naamakkain on kivoja. Omat lapseni asuu lähikaupungissa ja toki yhteyttä pidetään. Muuta sukua olen nähnyt viimeisen 35 vuoden aikana lähinnä hautajaisissa. Muutaman kerran. Mikään ei houkuttele olemaan yhteydessä täysin vieraisiin ihmisiin.

Vierailija
18/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tekemisissä sukulaisteni kanssa. Vanhemmat ovat kuolleet. Serkkuni olivat vanhempieni ikäisiä ja en ole ikinä ollut heidän kanssaan missään tekemisissä . Lisäksi asun kaukana seudusta, jolla suurin osa suvusta elää edelleen.

Vierailija
19/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttely on paras keino.

Vierailija
20/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tällainen? 

Isäni vaimo jouluaattona, kun stressasin selviääkö humalainen isäni tapaninpäiväksi viemään minut bussipysäkille. Sanoin, että nyt ei nimittäin ole vara taksiin! Siihen se vaimo mulle: "Ei tarvii mulle vittuilla siitä. Mä en tanssi kenkään pillin mukaan." 

En ole enää menossa sinne jouluksi, enkä mielellään muutenkaan. Se vaimo polttaa sitä paitsi sisällä! Ei siinä tupakansavussa hirveän mielellään ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme