Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tulla toimeen vaikean tuttavan/sukulaisen kanssa?

Vierailija
02.02.2021 |

Joka ei osaa keskustella, kuunnella, osaa vain haukkua kaikkea. Miten näiden kanssa pitäisi toimia? Jos on pakko. Miksi osa ihmisistä ei osaa käyttäytyä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites tällainen? 

Isäni vaimo jouluaattona, kun stressasin selviääkö humalainen isäni tapaninpäiväksi viemään minut bussipysäkille. Sanoin, että nyt ei nimittäin ole vara taksiin! Siihen se vaimo mulle: "Ei tarvii mulle vittuilla siitä. Mä en tanssi kenkään pillin mukaan." 

En ole enää menossa sinne jouluksi, enkä mielellään muutenkaan. Se vaimo polttaa sitä paitsi sisällä! Ei siinä tupakansavussa hirveän mielellään ole.

Tiedätpä olla menemättä sinne toista kertaa.

Vierailija
22/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että Suomessa on noin paljon ihmisiä, jotka eivät ole missään väleissä sukulaistensa kanssa.

Millaisista oloista oikein olette lähtöisin?

Täytyy olla hyvin repalainen, riitainen ja wtf tausta tuollaisilla ihmisillä.

Normaalit ihmiset pystyvät tulemaan toimeen kaikissa tilanteissa ihmisten sukulaistensa silloin kun tarve vaatii.  Esim. häissä ja hautajaisissa yms.

Ei tarvitse ole mitään ylimpiä ystäviä, mutta peruskäyttäytyminen ja tervehtiminen kuuluu asiaan aina.

Mä olen sellaisista kotioloista joissa arvostetaan perheenjäseniä ja annetaan kaikille tilaa omina itsenään.

Huono käytös, toisten halventaminen, varastaminen jne taas nyt on asioita joita ei tarvitse meillä sietää.

Siksi en henkilökohtaisella tasolla viitsi olla tekemisissä esim sukulaisen kanssa joka valehtelee, haukkuu ja mustamaalaa minua ja perhettäni, varastaa meiltä, on avoimen rasisti myös tilanteessa jossa paikalla ulkomaalainen mieheni jne. En kutsu häntä enää kylään enkä muuten pidä yhteyksiä.

Sukujuhlissa voin olla neutraalisti, tervehtiä ja puhua vaikka säästää. En kuitenkaan lähde hänen kanssaan haukkumaan muita sukulaisia tai kuuntele irvailua miehestäni ja lapsistani. Voin lyhyesti sanoa takaisin ja pahoitella sitten juhlien järjestäjälle sitä miksi meidän perheen tai minun pitää nyt lähteä jo kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites tällainen? 

Isäni vaimo jouluaattona, kun stressasin selviääkö humalainen isäni tapaninpäiväksi viemään minut bussipysäkille. Sanoin, että nyt ei nimittäin ole vara taksiin! Siihen se vaimo mulle: "Ei tarvii mulle vittuilla siitä. Mä en tanssi kenkään pillin mukaan." 

En ole enää menossa sinne jouluksi, enkä mielellään muutenkaan. Se vaimo polttaa sitä paitsi sisällä! Ei siinä tupakansavussa hirveän mielellään ole.

Tupakointi sisällä on ällöttävää, mutta jokainen saa tehdä kotonaan kuten haluaa.

Mutta noin niin kuin muuten, miten tämä liittyy ap:n kysymykseen? Se, että sulla on kauheammat sukulaiset, ei vastaa siihen mitä ap:n pitäisi tehdä. Entä miksi ajattelet, että isäsi vaimo on sinusta vastuussa? Isä vie tai maksaa taksin. Toki olisi voinut vastata ystävällisemmin.

Joulun voit tietysti viettää juuri parhaaksi katsomallasi tavalla. Huomaa kuitenkin, että isäsi ja vaimonsa eivät välttämättä ole pahoillaan siitä, ettet tule. Voivat toki ollakin, mutteivat välttämättä ole. Jos siis ajattelet ”En kyllä en tule jouluksi.” kostona, se ei todennäköisesti toimi.

Vierailija
24/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites tällainen? 

Tupakointi sisällä on ällöttävää, mutta jokainen saa tehdä kotonaan kuten haluaa.

Mutta noin niin kuin muuten, miten tämä liittyy ap:n kysymykseen? Se, että sulla on kauheammat sukulaiset, ei vastaa siihen mitä ap:n pitäisi tehdä. Entä miksi ajattelet, että isäsi vaimo on sinusta vastuussa? Isä vie tai maksaa taksin. Toki olisi voinut vastata ystävällisemmin.

Joulun voit tietysti viettää juuri parhaaksi katsomallasi tavalla. Huomaa kuitenkin, että isäsi ja vaimonsa eivät välttämättä ole pahoillaan siitä, ettet tule. Voivat toki ollakin, mutteivat välttämättä ole. Jos siis ajattelet ”En kyllä en tule jouluksi.” kostona, se ei todennäköisesti toimi.

Mistä päättelet, että ajattelen isäni vaimon olevan minusta vastuussa, pässi? En ole maininnut mitään sen suuntaistakaan. 

Ai "Toki olisi voinut vastata ystävällisemmin"? Ihanko tosi? Aika pliisu reaktio sulla. Onko sun mielestä ihan normaalia puhua ihmisille noin, kuten tuo isäni vaimo teki? Jos en olisi matkustanut sinne satojen kilometrien päästä vaan asuntoni olisi ollut lähellä, niin olisin lähtenyt saman tien. Mutta mistä sitä etukäteen olisi tuollaista käytöstä voinut tietää. 

Ja en ole väittänytkään että olisivat pahoillaan, jos en tule jouluksi. Ajattelin lähinnä omaa parastani siinä. 

Vierailija
25/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites tällainen? 

Mistä päättelet, että ajattelen isäni vaimon olevan minusta vastuussa, pässi? En ole maininnut mitään sen suuntaistakaan. 

Ai "Toki olisi voinut vastata ystävällisemmin"? Ihanko tosi? Aika pliisu reaktio sulla. Onko sun mielestä ihan normaalia puhua ihmisille noin, kuten tuo isäni vaimo teki? Jos en olisi matkustanut sinne satojen kilometrien päästä vaan asuntoni olisi ollut lähellä, niin olisin lähtenyt saman tien. Mutta mistä sitä etukäteen olisi tuollaista käytöstä voinut tietää. 

Ja en ole väittänytkään että olisivat pahoillaan, jos en tule jouluksi. Ajattelin lähinnä omaa parastani siinä. 

Ja sinä kutsut minua pässiksi, kun olin eri mieltä. Ilman, että haukuin sinua mitenkään. Taidatte todella olla samaa sukua ja maata.

Vierailija
26/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä tavannut ihmistä, jonka kanssa en mitenkään tule toimeen. Tarkoitan toimeen tulemisella nyt sitä, että kykenen olemaan asiallisesti samassa tilassa, jos tilanne niin velvoittaa. 

Vierailija
27/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tulla toimeen. Riittää, että pystyy olemaan asiallinen, jos on pakko olla tekemisissä. En kyllä keksi yhtään tilannetta, jossa olisi pakko tavata sukulaisia. 

Vierailija
28/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omalta osaltani antanut tällaisille ihmisille kylmän viileästi rakentavaa palautetta ja sanonut, että jos ei käytös muutu, tämä on tässä. Aika usein on alkanut kunnon huuto ja riehuminen, ja välit on menneet. Eipä haittaa mitään. Käytösvammaisia ihmisiä en halua elämääni.

Vierailija
29/31 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse tulla toimeen. Riittää, että pystyy olemaan asiallinen, jos on pakko olla tekemisissä. En kyllä keksi yhtään tilannetta, jossa olisi pakko tavata sukulaisia. 

Minä kommentoin aiemmin grey rockista. Itselläni pakkotilanne on jotkut juhlat, esim bonuslasten rippijuhlat, lakkiaiset, häät yms. Tietenkin voisin oikeasti jäädä poiskin, mutta siitä pahottaisi mielensä sitten omat lapseni, jotka ovat kuin sisaruksia bonuksille, mieheni ja itse bonuslapset, joista pidän kovasti. Lisäksi itse haluan ko. juhliin mennä. Enkä tietenkään voi vaatia lasten äitiä jäämään pois. Joten ainoa vaihtoehto on oikeastaan mennä, nauttia juhlista ja vältellä miehen exää. Grey rock auttaa, koska hän ei keksi puhuttavaa kanssani eikä piikit näytä purevan minuun, enkä vaikuta yhtään kiinnostavalta, joten jättää itse minut rauhaan.

Vierailija
30/31 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina välien katkaiseminen ei ikävä kyllä ole vaihtoehto, helpommalla pääsee kun on mahdollisimman vähän tekemisissä. Ja silloinkin hankalan ihmisen jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kannattaa myös opetella olemaan välittämättä ja märehtimättä näitä juttuja enää sen jälkeen, kun vierailu on ohi.

Vanhempi ketju jo, mutta tosi hyvin kiteytetty. Kiitos tästä. Etsin keskusteluista vertaistukea miten itse toimin hankalan anopin kanssa. 

Vierailija
31/31 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on pakko olla tekemisissä vaikean ja ilkeän ihmisen kanssa. Jatkuvia "väärinkäsityksiä" ja uhkailua. Firman pomoja ei kiinnosta. Eipä ihme jos moni pysyy mielummin työttömänä.