Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Tunne lukkosi humpuukia?

Vierailija
02.02.2021 |

Vai tunnistatko itsesi, oletko jopa kokeillut itsehoitokikkoja?

Mikä jäi erityisesti mieleen, mitä jäi käteen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sen nyt sanoisi? Se ei oikein selittänyt selkeästi ja tehokkaasti, että oikea ongelmasi on aika pitkälti häpeä. Luin ne kaikki tunnelukko kirjat, mutta eivät ne oikein auenneet ennen kuin luin Anna Palmu Rakasta itseäsi kirjan, joka puhui nimenomaan häpeästä ja sen vaikutuksista. Ne tunnelukot ovat lähinnä erilaisia häpeän manifestaatiotiota.

Tämä on myös vähän isompi yhteiskunnallinen ongelma. Puhutaan "toksisesta maskuliinisuudesta", tai "kehopositiivisuudesta". Ei kukaan ymmärrä sellaisia termejä, ja ne toimivat itseään vastaan.

Pitäisi puhua selkeästi siitä HÄPEÄSTÄ.

Joskus pistivät täytelemään jonkun kyselykaavakenipun, jossa oli ties mitä kohtia että tunnetko että se tai tää tai toi vaikuttaa tekemisiisi jne. PInoa palauttaessani huomautin että tästä muuten puuttui aika olennainen asia, joka takuulla vaikuttaa ihan jokaisen käytökseen, eli häpeä. Psykologi rupesi selaamaan nivaskaa läpi ja vaikutti hämmentyneeltä kun todellakin, se puuttui sieltä. 

Vierailija
22/26 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks se joku uusi ovilukitusjärjestelmä tuo Tunne-lukko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelukko vouhotus on täyttä humpuukia ja kusetusta.

Vierailija
24/26 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan lukenut tuota Katja Myllyviidan teosta Häpeän hoito, tai kuullut siitä kritiikkiä?

Vierailija
25/26 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itseäni kohtaan vaativa, ja kirja teki sitä asiaa minulle näkyvämmäksi. Omalla kohdallani tämä ei johdu lapsuudestani. Vanhempani eivät ole olleet vaativia. Minuakin siis saattoi ärsyttää se väite, että kaikki tunnelukot olisivat lapsuudenkodista johtuvaa.

Minulle on hyödyllistä miettiä, mistä vaativuus johtuu. Ja mitä voin tehdä, että se ei ole itseäni kohtaan niin vahingollista. Ja varsinkin sen vaikutusta siihen, kuinka suhtaudun muihin ihmisiin. Kun olen itseäni kohtaan vaativa, olen sitä myös muille. Voin loukata ja olla vaikea muille, jos olen tällainen. Voin paremmin muuttaa tuota asiaa, jos ymmärrän, mistä se johtuu.

Mielestäni tuo kirja ei ole mikään ratkaisu kenellekään, se on enemmänkin vain sysäys siihen, että syventyy noihin asioihin, oli se itsekseen tai terapiassa.

Vierailija
26/26 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

us