Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vappu Pimiäkin allekirjoittaa tasoteorian

Vierailija
02.02.2021 |

”Mikäli tahtoo pitkän parisuhteen, on Pimiän mielestä tärkeää huomioida pari asiaa.

– Tärkeintä on mielestäni, että on suhteellisuudentaju siitä parisuhteesta. Tärkeää on pelata omassa liigassaan. Ettei esimerkiksi viisikymppisenä miehenä kuvittele, että hänelle kirjeitä lähettelevät 23-vuotiaat Miss Suomet, Pimiä sanoo Maajussille morsian -ohjelmaan viitaten ja lisää:

– Tämä on vinkki ihan jokaiselle. Kyllä jokaisen pitää ymmärtää oma liigansa. Onnekseni olen parisuhteessa, mutta jos minä vaikka olisin sinkku ja olen 42-vuotias kahden lapsen äiti, niin kyllä minä ymmärrän sen, ettei 30-vuotias lätkänpelaaja ole minusta kiinnostunut. Ymmärrän, että se aika meni jo.”

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut mikään suuri Vappu Pimiä -fani, mutta nyt pitää myöntää, että olen hänen kanssaan aivan samaa mieltä!!!

Miksi ihmeessä yli viiskymppiset miehet, joilla ei ole ulkonäköä eikä edes paljon älynlahjoja siunaantunut, luulevat, että parikymppiset misut ovat heidän perässään?!? Tämä huomio siis eräältä nettisaitilta, kun tein sinne profiilin. No, ainahan saavat haaveilla....

Vierailija
62/65 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markkinatasoteorioissa rakennetaan olkiukkoja ja siirretään maalitolppia enemmän kuin missään muussa keskustelussa. Teoria on hyvin yksinkertainen kun sen ymmärtää:

Varakkuus, nuorekkuus, ulkonäkö, pituus, sosiaaliset taidot, valta ja julkisuus ovat tekijöitä, jotka nostavat miehen kiinnostavuutta naisten silmissä keskimäärin. Ei siis kaikkien naisten, vaan tilastollisesti useampi nainen on kiinnostunut tällaisesta miehestä kuin näiden tekijöiden vastakohdasta. 

Eli yksittäiset anekdootit siitä mistä juuri itse on kiinnostunut tai ei ole millään tavalla merkityksellistä teorian oikeellisuuden kanssa. Ja jos teoria tuntuu itsestään selvältä, niin se onkin sitä. "Jokainen" nämä tietää. Ja vaikka joku ei teoriaan jostain syystä usko, niin se ei kumoa teoriaa. Vähän kuin gravitaatio.

Paitsi että gravitaatio ei ole mitään kuvailemasi kaltaista. Se on erittäin koherentti laki joka ikistä universumin massakappaletta samalla lailla koskien. Hiukkanen ei voi valita preferoimaansa vetovoiman kohdetta vaan kaikkk vetävät kaikkia puoleensa samoilla säännöillä. Sitähän tasoteoria yrittää väittää vaikka niin ei ole. Pariutumisessa on vain ja ainoastaan yksittäisiä anekdootteja. Painovoimassa ei ole, vaan jokainen tarina on sama.

Tämä oli sitten sitä olkiukkoilua. Missään kohdassa en todennut, että markkinatasoteoria toimii samalla tavalla kuin gravitaatio. Olennainen pointti oli, että huolimatta siitä uskooko markkinatasoteoriaan tai ei, niin se vaikuta siihen kuvaako teoria todellisuutta tai ei.

Taas kerran rautalankaa vääntäen: markkinatasoteoria kuvaa tekijöitä, jotka kasvattavat (tai pienentävät) todennäköisyyttä, jolla mies/nainen kokee vetovoimaa toista kohtaan. Ei siis kuvaa yksittäisten ihmisten käyttäytymistä vaan tilastollisten joukkojen. Variaatiot preferensseissä eivät millään tavalla kumoa teoriaa.

Tällaisia kausaliteettisuhteita kuvaavia teorioita on käytännössä kaikki psykologian/sosiologian teoriat. Ja luonnontieteissä satunnaisuus ilmenee hyvin esim. kvanttiteoriassa, mutta tämä satunnaisuus ei silti niitä kumoa (päinvastoin vahvistaa). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaako 50-v miehet yleisestikin olevansa kovin haluttuja parikymppisten naisten seurassa? Tai 40+ naiset olevansa kuuminta hottia kolmikymppisten miesten joukossa? Mulle on noin yleisesti ollut aina aika itsestäänselvää, että on iso joukko miehiä, jotka eivät pidä minua haluttavana tai potentiaalisena kumppanina. Eikä mullekkaan kelpaa kuka tahansa.

Vierailija
64/65 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markkinatasoteorioissa rakennetaan olkiukkoja ja siirretään maalitolppia enemmän kuin missään muussa keskustelussa. Teoria on hyvin yksinkertainen kun sen ymmärtää:

Varakkuus, nuorekkuus, ulkonäkö, pituus, sosiaaliset taidot, valta ja julkisuus ovat tekijöitä, jotka nostavat miehen kiinnostavuutta naisten silmissä keskimäärin. Ei siis kaikkien naisten, vaan tilastollisesti useampi nainen on kiinnostunut tällaisesta miehestä kuin näiden tekijöiden vastakohdasta. 

Eli yksittäiset anekdootit siitä mistä juuri itse on kiinnostunut tai ei ole millään tavalla merkityksellistä teorian oikeellisuuden kanssa. Ja jos teoria tuntuu itsestään selvältä, niin se onkin sitä. "Jokainen" nämä tietää. Ja vaikka joku ei teoriaan jostain syystä usko, niin se ei kumoa teoriaa. Vähän kuin gravitaatio.

Paitsi että gravitaatio ei ole mitään kuvailemasi kaltaista. Se on erittäin koherentti laki joka ikistä universumin massakappaletta samalla lailla koskien. Hiukkanen ei voi valita preferoimaansa vetovoiman kohdetta vaan kaikkk vetävät kaikkia puoleensa samoilla säännöillä. Sitähän tasoteoria yrittää väittää vaikka niin ei ole. Pariutumisessa on vain ja ainoastaan yksittäisiä anekdootteja. Painovoimassa ei ole, vaan jokainen tarina on sama.

Tämä oli sitten sitä olkiukkoilua. Missään kohdassa en todennut, että markkinatasoteoria toimii samalla tavalla kuin gravitaatio. Olennainen pointti oli, että huolimatta siitä uskooko markkinatasoteoriaan tai ei, niin se vaikuta siihen kuvaako teoria todellisuutta tai ei.

Taas kerran rautalankaa vääntäen: markkinatasoteoria kuvaa tekijöitä, jotka kasvattavat (tai pienentävät) todennäköisyyttä, jolla mies/nainen kokee vetovoimaa toista kohtaan. Ei siis kuvaa yksittäisten ihmisten käyttäytymistä vaan tilastollisten joukkojen. Variaatiot preferensseissä eivät millään tavalla kumoa teoriaa.

Tällaisia kausaliteettisuhteita kuvaavia teorioita on käytännössä kaikki psykologian/sosiologian teoriat. Ja luonnontieteissä satunnaisuus ilmenee hyvin esim. kvanttiteoriassa, mutta tämä satunnaisuus ei silti niitä kumoa (päinvastoin vahvistaa). 

Vierailija
65/65 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä haaveilla!!