Asuntoilmoitusten virtuaalistailaukset
Millaisia fiiliksiä herättää? Ajatuksia puolesta ja vastaan?
Itse ajattelen, että on ehkä pettymys nähdä kuvissa viimeisen päälle hienosti sisustettu kohde ja livenä tyhjä kämppä. Onhan se varmasti kätevää, kun ei tarvitse roudata stailaus romppeita ja kalusteita myynti-ja vuokrakohteisiin pelkkiä kuvia varten. Asutun näköiset asunnot yleensä menevät myös nopeammin kuin tyhjillään olevat.
Kommentit (25)
Tässä vielä kuva esimerkkejä. Aika aidon näköisiä.
https://www.visign.fi/blog/digitaalinenstailaus?hs_amp=true
Vierailija kirjoitti:
Sitä on kivempi suunnitella paikan päällä, että minne laittaa mitä kun näkee kunnolla tilat.
Eli tyhjä asunto parempi?
Onko kukaan ostanut omaan asuntoonsa tällaista virtuaalistailausta, tai virtuaaliremonttia? Mietin vaan, että onkohan ostajaehdokkaille pettymys, kun kohde ei livenä vastaakaan kuvia lainkaan.
Joo, saako tällaisia itse tehtyä? Huvittaisi kokeilla omaan kotiin myös. Ihan huonekalujen paikkojenkin kanssa säästäisi paljon vaivaa jos näkisi kuvasta, että ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, saako tällaisia itse tehtyä? Huvittaisi kokeilla omaan kotiin myös. Ihan huonekalujen paikkojenkin kanssa säästäisi paljon vaivaa jos näkisi kuvasta, että ei toimi.
Näköjään maksaa jotain n. 100e, eli saa varmasti tehtyä jos vaan haluaa palvelusta maksaa. Ihan jännä idea. Suunnittelijathan ovat käyttäneet tällaisia havainnekuvia jo pitkään.
Näköjään myös Lumo ja Remax käyttävät virtuaalistailauksia:
"Asunnon virtuaalistailauksella lyhyempi myyntiaika ja parempi hinta"
https://www.remax.fi/asunnon-virtuaalistailauksella-lyhyempi-myyntiaika…
"Virtuaalistailattu koti"
https://lumo.fi/vuokra-asunnot/Helsinki/Jatkasaari/Karibiankuja-4/B48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään maksaa jotain n. 100e, eli saa varmasti tehtyä jos vaan haluaa palvelusta maksaa. Ihan jännä idea. Suunnittelijathan ovat käyttäneet tällaisia havainnekuvia jo pitkään.
Eikö ohjelmaa voi ostaa?
Tässä vielä BoLKV
"Taiteilijan näkemys valmistuvasta kohteesta"
"Kuvituskuva jo valmistuneesta asunnosta"
Ohi asian mutta on kammottavia nuo asunnot joissa keittiö on pätkä olkkarin seinää. Huh, huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ohjelmaa voi ostaa?
Niin en tiedä tehdäänkö ne photoshopilla, vai jollain suunnitteluohjelmalla? Ohjelmalisenssejä voi yleensä kuka tahansa ostaa, kun tietää minkä ohjelman tähän tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Ohi asian mutta on kammottavia nuo asunnot joissa keittiö on pätkä olkkarin seinää. Huh, huh.
Itse kyllä tykkään avokeittiöstä, vaikka olisi kätevää jos siinä olisi joku esim. liukuva lasiovi tms. seinäke, jolla keittiötä saisi vähän erilleen muusta asunnosta tarvittaessa.
Mua ärsyttää nämä stailaukset, usein on hirveä määrä kuvia jostain ihme romuista ja ne oleelliset kuvat tiloista puuttuu. Joku normikokoinen sänky, sohva ja ruokapöytä voisi olla kuvissa jotta saa käsityksen huoneen koosta.
Minusta nuo on koomisia, huonekalut jotain minikokoa ja asunnut näyttää siksi isoimmilta kuin onkaan
Vierailija kirjoitti:
Minusta nuo on koomisia, huonekalut jotain minikokoa ja asunnut näyttää siksi isoimmilta kuin onkaan
Niin siis jokainen virtuaalistailattu kämppä näyttää avaralta, valoisalta ja vimpan päälle laitetulta. Mutta kun katsoo ja vertaa ihmisten itse räpsimiin kuviin, niin eihän kenenkään koti oikeasti näytä siltä paitsi hyvin harvojen.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää nämä stailaukset, usein on hirveä määrä kuvia jostain ihme romuista ja ne oleelliset kuvat tiloista puuttuu. Joku normikokoinen sänky, sohva ja ruokapöytä voisi olla kuvissa jotta saa käsityksen huoneen koosta.
Livenä vai virtuaalisesti? Näissä havainnekuvissa ei ole eriteltynä mittoja. Esim. 120cm leveä sänky vie tilaa ihan eri tavalla kuin 160cm.
Nostellaas vielä ketjua. En tiedä olenko ainoa, jota tämä ajatus photoshopatusta myyntikohteesta, jota ei oikeasti ole konkreettisesti olemassa missään samalla kiehtoo ja huolestuttaa? Varsinkin tuo virtuaaliremontti, eli pintamateriaalien vaihto kuvankäsittelyllä.
Joo, ostaja näkee paikan potentiaalin, mutta sitä asuntoa, josta kuvat ovat, ei ole olemassakaan.
Sitä on kivempi suunnitella paikan päällä, että minne laittaa mitä kun näkee kunnolla tilat.