10 sekuntia aikaa poistua asunnosta
Kuvittele että ovikello soi ja siellä on palomies joka sanoo "talosi on tulessa, 10 sekuntia aikaa poistua asunnosta". Mitä otat mukaan (ihmiset tottakai), mikä on korvaamaton?
Kommentit (57)
Koira kainaloon ja menoksi. Tiedostot on kans yksi korvaamaton juttu, mutta tuossa ajassa ei kyllä kanneta konetta mukaan.
Kengät laittaisin jalkaan, kun ei niitä tule sisällä pidettyä. Palakoon kaikki, fresh start!
Jään sisälle, se on vain joku paloharjoitus varmaan.
Sen paperin, jossa on bitcoin -tilini avain, tilillä kumminkin 133 bitcoinia.
En ota mukaani kuin lapset. Tuossa tilanteessa haluan vain selviytyä eikä materialla ole merkitystä.
Peitto päälle ja kengät jalkaan, eihän tuossa muuta ehtisi. Luulisi kyllä että olisin huomannut palon jo itsekin jos noin kauhea kiire olisi.
Kaiken muun saa rahalla, mutta muistoja ei. Siksi minulla on tärkeimmät kuvat häistä, lasten syntymästä jne kopsattu myös dropboxiin ja ne on myös mummolassa irtokiintolevyllä. Enpä ottas kuin vaatteet, kengät ja kännykän.
No lähtökohtaisesti tuonne rappukäytävään ei kannata poistua jos talo on niin pahasti tulessa, että ihan sama jäädä tähän istumaan. Mikäli rappukäytävän kautta taas on turvallista poistua niin kyllä sitä aikaakin sit on enemmän kuin 10s.
Kissan. Jos vielä jää aikaa niin nappaan lähtiessäni eteisestä mukaan repun ja käsilaukun.
Repun eteisestä, koska sen sisällä on lompakko ja paljon muuta tärkeää ja kännykän pöydältä. Kai siinä ehtisi jalkansa kenkiin työntää.
Mun ensimmäisen kissan. Jos eläviä olentoja ei ollenkaan lasketa mukaan, niin ulkoisen kovalevyn (jolla on kaikki tärkeä varmuuskopioituna), valokuva-albumin ja koulu- ja työtodistusmapin. Ovat vierekkäin samalla hyllyllä.
Vierailija kirjoitti:
Koira kainaloon ja menoksi. Tiedostot on kans yksi korvaamaton juttu, mutta tuossa ajassa ei kyllä kanneta konetta mukaan.
Juuri tämän takia mulla on muistitikut lompakossa ja lompakko siinä pakoreitillä. - Olen saanut tulipalokoulutusta, joten tiedän ja ymmärrän, ettei tuossa tilanteessa mietitä vaan juostaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedostot kannattaa varmuuskopioida pilvipalveluun.
Kolme taulua otan seinältä mukaan.
Minulle on käynyt noin, mutta kyseessä ei ollut tulipalo. Ehdin siepata mukaan tietokoneen, puhelimen, takin, nallen ja eteisen pöydällä olevat pikkutavarat.
Tuttavani lähti keittiökoneesta alkanutta tulipaloa karkuun eikä ehtinyt ottaa mitään, vaan syöksyi porraskäytävään kylpytakissa ja aamutossuissa. Talvella.
Mä en ihan ymmärrä tota vaatteiden päälle pukemista. Mä juoksisin hätätilanteessa ulos vaikka alasti. Äkkiäkös joku naapuri auttaa ja tuo niiden vaatteita tai sitten ne palomiehet antavat vilttejä tms.
En kerkeisi siinä ajassa ulos. Asun kerrostalon ylimmäisessä kerroksessa. Ei auttaisi muu kuin parvekkeelle meno.
Eipä tuossa ehdi kuin napata lompakon pöydältä ja hypätä lämpimiin vaatteisiin.