Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko vaatia että päiväkodissa tädit syöttäisivät lapsiani? (1 v ja 2,5 v)

Vierailija
05.08.2006 |

Eilen lapset ekaa päivää päiväkodissa. Iltapäivällä heitä hakiessani kerrottiin vain että lapset eivät olleet syöneet juuri mitään! Ai, kiva.. onpa äidin nyt jatkossa mukava mennä töihin kun tietää että lapset ovat nälässä koko päivän.. :((

Päiväkotiin tutustuessamme kun olimme yhtenä aamuna aamupalalla, huomasin ettei ketään lasta (ryhmä on 0-3 vuotiaille) syötetty. Lautaset eteen ja tiettyn ajan kuluttua ne otettiin pois. Huomasin kuinka tädit katsoivat minun puuhiani paheksuen, syötin puuroa 1 v pojalle ja kehoitin 2,5 vähän väliä että syö (hän katseli silmät pyöreinä muiden puuhia, uusi tilanne kun hänelle oli). Meidän 1 v kun ei siis osaa vielä itse syödä, hampaitakin on vain 6 kpl.

Eli voinko vaatia että he syöttäisivät lapsiani? Tietty 2,5 v osaa syödä ihan itse mutta hän tarvitsee suullista ohjausta ettei ruokailu unohdu.

Mielestäni 1 vuotiaan ei vielä tarvitse osata itse syödä..

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta myös ne tädit saisivat annoksensa.

Itse ravintola-alalla totuin siihen, että asiakkaat ennen kaikkea - jos ei aikaa syödä työvuoron aikana, niin sitten ei syödä.

Helvetin pullamössöaloja, joissa vingutaan. Kyllä aikuinen ihminen pärjää päivän töissä, vaikka söisi nopsaan juuri sen verran, ettei huippaa ja ettei verensokeri laske. Eikä siihen tarvita pidempää aikaa kuin 5 min. Ja jos aikuisella on diabetes, niin varmasti ehtii pk:n ruokailuaikoina sen verran syömään, ettei oma terveys kärsi.

Vierailija
42/48 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaisit todellakin lapsesi itse, persereikä! Tai tule itse hoitamaan 20 lapsen ryhmää syömättä. Kumpikohan on vaativampaa työtä: ravintolatyö vai lasten hoito? Tervetuloa alalle!

Ei se ole lastenkaan etu että hoitajat hoitavat henkihieverissä niitä lapsosiasi! Eli jos lapsia ei ehditä tai jakseta syöttää (resursseista johtuen) niin vastuuntuntoinen äiti ottaisi lapset kotihoitoon.

t. hoitaja

Vierailija:

Itse ravintola-alalla totuin siihen, että asiakkaat ennen kaikkea - jos ei aikaa syödä työvuoron aikana, niin sitten ei syödä.

Helvetin pullamössöaloja, joissa vingutaan. Kyllä aikuinen ihminen pärjää päivän töissä, vaikka söisi nopsaan juuri sen verran, ettei huippaa ja ettei verensokeri laske. Eikä siihen tarvita pidempää aikaa kuin 5 min. Ja jos aikuisella on diabetes, niin varmasti ehtii pk:n ruokailuaikoina sen verran syömään, ettei oma terveys kärsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ravintolatyö on usein kolmivuorotyötä, jossa aamuvuoro voi seurata yövuoroa. Kunta-alan hommat vaan tuppaavat keräämään vinkuvia ämmiä, jotka eivät tiedä työn rankkuudesta yhtään mitään.

Muuten hoidankin lapseni kotona, koska päiväkodin " ammattimaiset työntekijät" katsoivat vammaisen lapseni hoitamisen olevan niin vaativaa.

Henkihieverissä on vähän huvittava sanonta siitä, että aikuinen on töissä jonkun noin 7,5 tuntia/pvä ja sen aikaa mahdollisesti joutuu olemaan ilman kunnon ruokataukoa. Tervetuloa tekemään ravintolaan 15-tuntista päivää ilman taukoja, niin tiedät mitä työnteko on!

Vierailija
44/48 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko on valita ravintoala jos siellä on niin KAMALAN raskasta?!

Vierailija
45/48 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hoitaisit todellakin lapsesi itse, persereikä! Tai tule itse hoitamaan 20 lapsen ryhmää syömättä. Kumpikohan on vaativampaa työtä: ravintolatyö vai lasten hoito? Tervetuloa alalle!

Ei se ole lastenkaan etu että hoitajat hoitavat henkihieverissä niitä lapsosiasi! Eli jos lapsia ei ehditä tai jakseta syöttää (resursseista johtuen) niin vastuuntuntoinen äiti ottaisi lapset kotihoitoon.

t. hoitaja

Vierailija:

Vierailija
46/48 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauas. :(

Vierailija:

oletko koettanut etsiä YKSITYISTÄ perhepäivähoitajaa? Kuulostaa siltä, että olet hakenut kunnallista hoitoa. Yksityinen pph ottaa varmasti 2-vuotiaan.

Vierailija
47/48 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän vapaapäiviä.

Halusin vain huomauttaa, että tuo 8 tuntia vähällä syömisellä ei varmaan suista aikuista ihmistä aivan raiteiltaan kuitenkaan. Eli " henkihieverissä" on jokseenkin liioiteltu ilmaus.

Minäkään en ole ollut " henkihieverissä" , vaikka joskus on tullut painettua töitä lyhyemmilläkin pausseilla. Huomattavasti tylsempää on, jos työaika menee odottelussa.

Vierailija
48/48 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos lapsia ei ehditä tai jakseta syöttää (resursseista johtuen) niin vastuuntuntoinen äiti ottaisi lapset kotihoitoon.

t. hoitaja

vaan valittaa ko päiväkodin toiminnasta. Niin korkealle taholle, kunnes homma muuttuu. Ja usein muuten kyseessä on asennoitumisongelmat, eivät todellisten resurssien puutteet.

Kun niitä olemassa olevia resursseja pitäisi suunnata oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi