Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sellaista ihmistä voi motivoida töihin, jos ei sitä kiinnosta muu kuin nukkua just niin paljon kuin haluaa ja silloin kun haluaa, pelata tietokoneella ja syödä + juoda hyvää ruokaa sekä juomaa?

Vierailija
01.02.2021 |

Tällainen tuttava on, ja olen yrittänyt kertoa mitä voisi tehdä kun on töissä, mutta tuntuut olevan täysin tyytyväinen elämään tuilla.

Hän on ns. sopeutunut täysin tuilla elämiseen vuosien saatossa.

Miten hänet voisi saada takaisin normaaliksi?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan ne tuet. Ilman sähköä ja mahan kurniessa alkaa se työkin maistumaan. Saakeli et tällaiset turhakkeet ärsyttävät, energiajätteeksi kelpaisivat...

Vierailija
22/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla kaikki pelkkää defenssiä, on tottunut tilanteeseensa eikä halua kokea työnhaun pettymyksiä. Raha se minuakin eniten motivoi. Onhan töissä kyllä kivaakin välillä ja työ itsessään palkitsee joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnallinen ongelmahan tämä on. Poliitikot sallivat tuollaisen loiselämän säätämällä yhteiskunnan tuet niin korkeiksi. Rahahanan kiristäminen tehoaisi.

Minä tein yli kymmenen vuotta töitä pikkufirmassa, jonka omistajapariskunnasta kumpikin on sairaita narsisteja. Käyttivät koronaa tekosyynä lomauttaakseen minut, kun en viitsi pokkuroida. Nyt on menossa jo toinen lomautus vuoden sisään.

Nyt tähän alkaa jo tottua enkä tunne minkäänlaista kaipuuta palata töihin.

Vierailija
24/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuollaiselle mitään voi. Mua rasittaa 2-3 vuotta sairauslomalla ollut kaverini, joka jankuttaa mulle, että mun pitäisi etsiä töitä, ja etten pääse mihinkään töihin, jos en hae mihinkään. Ottaa niin aivoon tuommoinen, etten viitsi edes kertoa sille, että olen hakenut töitä ja ehkä pääsemässä yhteen paikkaan tässä parin viikon sisällä. Itse olen kuitenkin ollut työttömänä vasta 2 kuukautta, kun se kaveri on lorvinut kotona jo monta vuotta, eikä edes yritä löytää itselleen sellaista työtä, mitä pystyisi tekemään. o_O

Vierailija
25/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väännän tässä juuri itsekin sen kanssa, että lähdenkö vai enkö kuntouttavaan työtoimintaan. 

Halusin sinne alunperin itse, mutta olen huomannut, etten jaksa pitää kiinni mistään tavoitteista tms., eikä tuolla kuntouttavassa tehdä mitään sellaista, jota en voisi tehdä kotonakin. Tällä hetkellä esim. siivoillaan, ja sitä saan itsekin äitinä tehdä ihan riittävästi muutenkin. Olen ihan tyytyväinen arkeeni kotosalla, jossa saan puuhailla itsekseni sillä aikaa kun lapset ovat koulussa, ja loppuillan viettää perheeni kanssa. Työttömyystuki on ainoa syy, miksi olen yrittänyt käydä kodin ulkopuolella "aktivoitumassa", mutta sekään ei enää oikeastaan motivoi, kun kaikki vapaa-ajanviettomahdollisuudet (uimahallit ym.) alkavat olemaan kiinni, ja kotona voi tehdä ilmaiseksi kaikenlaista. 

Miksi olet siellä kuntouttavassa? Työttömyystuen saisit muutenkin.

Vierailija
26/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väännän tässä juuri itsekin sen kanssa, että lähdenkö vai enkö kuntouttavaan työtoimintaan. 

Halusin sinne alunperin itse, mutta olen huomannut, etten jaksa pitää kiinni mistään tavoitteista tms., eikä tuolla kuntouttavassa tehdä mitään sellaista, jota en voisi tehdä kotonakin. Tällä hetkellä esim. siivoillaan, ja sitä saan itsekin äitinä tehdä ihan riittävästi muutenkin. Olen ihan tyytyväinen arkeeni kotosalla, jossa saan puuhailla itsekseni sillä aikaa kun lapset ovat koulussa, ja loppuillan viettää perheeni kanssa. Työttömyystuki on ainoa syy, miksi olen yrittänyt käydä kodin ulkopuolella "aktivoitumassa", mutta sekään ei enää oikeastaan motivoi, kun kaikki vapaa-ajanviettomahdollisuudet (uimahallit ym.) alkavat olemaan kiinni, ja kotona voi tehdä ilmaiseksi kaikenlaista. 

Menee kunnalta sakkomaksua näistä.

Vierailija
27/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee kunnalta sakkomaksua näistä.

Miksi työttömän pitäisi välittää siitä, maksaako hänen tukensa pohjimmiltaan kunta ("sakkomaksu") vai valtio?

Vierailija
28/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin tuet ovat noin isot, niin et millään. Tukia voi selvästi pienentää.

Vierailija
29/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa tacoittelemisen arvoiselta elämältä. Nytkin väsyttää ihan hitosti ja pitäs töihin lähtee tuhlaamaan tunteja elämästä.

Vierailija
30/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sinun tehtävä huolehtia toisen arjesta. Tuttavasi saa hyvän herätyksen siinä vaiheessa, kun tuet loppuu. Et voi myöskään tietää, onko tuttavallasi jokin perusteltu syy sille, ettei tee töitä ja ei halua tätä tietoa sinulle välttämättä jakaa.

Kerropa minullekin milloin ne "tuet loppuu" ?

Kaverini on viettänyt vapaaherran elämää tuilla jo 9 vuotta. Eikä loppua näy

Vierailija
31/31 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on viettänyt vapaaherran elämää tuilla jo 9 vuotta. Eikä loppua näy

Jos luulet että työttömyys on kivaa niin ei mikään estä sinuakaan irtisanoutumasta. Paikkasi saisi joku työtön joka sitä oikeasti tarvitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi