Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko kysyä jotain koronatestaajalta?

Vierailija
01.02.2021 |

Työskentelen Ruotsin ja Suomen rajalla.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työyhteisössä ollut paljon tartuntoja?

Vierailija
42/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko toivoa, kummasta sieraimesta otetaan? (jos toinen esim vuotaa herkästi verta).

Toki voi toivoa. Meille on kuitenkin annettu ohjeistus, että molemmista sieraimista pitää näyte ottaa. Tämä siis luotettavamman tuloksen takia. Jos ehdottomasti ei toisesta sieraimesta halua näytettä otettavan, en sinne tietenkään väkisin tikkua laita. Tosin en voi antaa silloin takuuta luotettavasta testituloksesta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo saanut rokotteen?

Vierailija
44/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut, että joku on sokeutunut (Suomessa) koronatikun mentyä jonnekin silmän hermoon. Onko sinulle tai tuntemallani näytteenottajalle käynyt tällaista mokaa?

En ymmärrä miten tuollainen moka onnistuu. Joten ei.

Ap

Vierailija
45/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tulossa helpompia tapoja testata kun tikun tunnelmien nenään.

Ei tietääkseni. Tulisikin!

Ap

Kiinassa testejä otetaan toisesta reiästä.

Tarkoitan nyt pyllyä.

Vierailija
46/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä tai joku kollegasi saanut Koronatartunnan potilaasta?

Vierailija
47/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaako sinua, että sairastut itse koronaan testatessasi muita?[/quote

Ei pelota. Tietysti riski aina on, mutta meillä on hyvä suojavarustus. Koitan myös toimia mahdollisimman aseptisesti.

Ap

Vierailija
48/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minua, 58v työtöntä lähihoitajaa ei huolita testaajaksi/ jäljittäjäksi?

Testauksen ja rokottamisen salliminen vain sairaanhoitajille on ihan ammattipolitiikkaa. Siinäkin tilanteessa, jossa testaajista oli pulaa jne, haluttiin pitää kiinni siitä, että vain sh testaa, ei kaivata vapaaehtoisapua esim. lääkäreiltä. Myöskään esim. MET-tiimeissä työskentelevät, elvytykseen rutinoituneet, päivittäin intuboivat jne lääkärit eivät saa rokotella toisiaan sairaaloiden ensiavuissa 5 metrin päässä akuuttihuoneista ja teho-osastoista (esim. saapuva työvuoro lähteviä) vaan sairaalasta on lähdettävä työpäivän aikana erilliseen rokotuspisteeseen missä sairaanhoitajat rokottavat ja valvovat terveydentilaa.

Vierailija
49/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sitä mieltä, et olen kasvattanut nuorimmaiseni 10v huonosti, kun testissä kaksi ekaa kertaa vetäytyi pois... vasta kolmas yritys onnistui, olen potenut syyllisyyttä, miksi lapseni ei osannut jo tokalla kerralla pysyä paikoillaan :(

Höpsis. Monet aikuisetkin vetäytyy vaistomaisesti poispäin.

Ap

Vierailija
50/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työyhteisössä ollut paljon tartuntoja?

Ei tietääkseni.

Ap

Vierailija
51/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo saanut rokotteen?

Olen saanut.

Ap

Vierailija
52/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä tai joku kollegasi saanut Koronatartunnan potilaasta?

En ole saanut. Ei tietääkseni kukaan työkavereistanikaan.

Ap

Vierailija
53/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua kakattaa ja testattavien jona vaan kasvaa,niin väännätkö housuusi?

Vierailija
54/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko saanu?

Vierailija
55/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa riittää kyllä testi ihan yhdestä sieraimesta. Jos jostain syystä toisesta ei saa niin hyvää näytettä niin sitten vaihtaa toiseen sieraimeen, jolloin tulee otettua sitten kahdesta. Ilmeisesti ohjeistuksissa sitten vähän eroja.

Vierailija
56/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minua, 58v työtöntä lähihoitajaa ei huolita testaajaksi/ jäljittäjäksi?

Testauksen ja rokottamisen salliminen vain sairaanhoitajille on ihan ammattipolitiikkaa. Siinäkin tilanteessa, jossa testaajista oli pulaa jne, haluttiin pitää kiinni siitä, että vain sh testaa, ei kaivata vapaaehtoisapua esim. lääkäreiltä. Myöskään esim. MET-tiimeissä työskentelevät, elvytykseen rutinoituneet, päivittäin intuboivat jne lääkärit eivät saa rokotella toisiaan sairaaloiden ensiavuissa 5 metrin päässä akuuttihuoneista ja teho-osastoista (esim. saapuva työvuoro lähteviä) vaan sairaalasta on lähdettävä työpäivän aikana erilliseen rokotuspisteeseen missä sairaanhoitajat rokottavat ja valvovat terveydentilaa.

Tämä ilmeisesti toimipaikkakohtaista. Meillä testejä tekevät hoitoalan ammattilaiset. Sairaanhoitajat, lähihoitajat ja terkkarit.

Ap (lähihoitaja)

Vierailija
57/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa paikassa riittää kyllä testi ihan yhdestä sieraimesta. Jos jostain syystä toisesta ei saa niin hyvää näytettä niin sitten vaihtaa toiseen sieraimeen, jolloin tulee otettua sitten kahdesta. Ilmeisesti ohjeistuksissa sitten vähän eroja.

Näin olen kuullut. Vaihtelua on käytännöissä. Meillä ohjeistetaan ottamaan molemmista sieraimista.

Ap

Vierailija
58/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minulle ei ole tullut ikinä koronavastauksia? Olen käynyt syyskuussa ensimmäisen kerran. Kantaan syyskuun vastaus ilmestyi joulukuussa. Joulukuun tulos tuli nyt kantaan muutama päivä sitten . Tekstaria en ole saanut kertaakaan. Onko sinulla tietoa miksi joillekin testattaville ei lähetetä tuloksia?

Vierailija
59/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksat?

Vierailija
60/62 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sitä mieltä, et olen kasvattanut nuorimmaiseni 10v huonosti, kun testissä kaksi ekaa kertaa vetäytyi pois... vasta kolmas yritys onnistui, olen potenut syyllisyyttä, miksi lapseni ei osannut jo tokalla kerralla pysyä paikoillaan :(

Höpsis. Monet aikuisetkin vetäytyy vaistomaisesti poispäin.

Ap

Huh, kiitos paljon <3 <3 <3 Nyt paremmalla mielellä :)

Tsemppiä tärkeään työhösi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme