Haluatko kysyä jotain koronatestaajalta?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Voiko toivoa, kummasta sieraimesta otetaan? (jos toinen esim vuotaa herkästi verta).
Toki voi toivoa. Meille on kuitenkin annettu ohjeistus, että molemmista sieraimista pitää näyte ottaa. Tämä siis luotettavamman tuloksen takia. Jos ehdottomasti ei toisesta sieraimesta halua näytettä otettavan, en sinne tietenkään väkisin tikkua laita. Tosin en voi antaa silloin takuuta luotettavasta testituloksesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, että joku on sokeutunut (Suomessa) koronatikun mentyä jonnekin silmän hermoon. Onko sinulle tai tuntemallani näytteenottajalle käynyt tällaista mokaa?
En ymmärrä miten tuollainen moka onnistuu. Joten ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tulossa helpompia tapoja testata kun tikun tunnelmien nenään.
Ei tietääkseni. Tulisikin!
Ap
Kiinassa testejä otetaan toisesta reiästä.
Tarkoitan nyt pyllyä.
Oletko sinä tai joku kollegasi saanut Koronatartunnan potilaasta?
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako sinua, että sairastut itse koronaan testatessasi muita?[/quote
Ei pelota. Tietysti riski aina on, mutta meillä on hyvä suojavarustus. Koitan myös toimia mahdollisimman aseptisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi minua, 58v työtöntä lähihoitajaa ei huolita testaajaksi/ jäljittäjäksi?
Testauksen ja rokottamisen salliminen vain sairaanhoitajille on ihan ammattipolitiikkaa. Siinäkin tilanteessa, jossa testaajista oli pulaa jne, haluttiin pitää kiinni siitä, että vain sh testaa, ei kaivata vapaaehtoisapua esim. lääkäreiltä. Myöskään esim. MET-tiimeissä työskentelevät, elvytykseen rutinoituneet, päivittäin intuboivat jne lääkärit eivät saa rokotella toisiaan sairaaloiden ensiavuissa 5 metrin päässä akuuttihuoneista ja teho-osastoista (esim. saapuva työvuoro lähteviä) vaan sairaalasta on lähdettävä työpäivän aikana erilliseen rokotuspisteeseen missä sairaanhoitajat rokottavat ja valvovat terveydentilaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, et olen kasvattanut nuorimmaiseni 10v huonosti, kun testissä kaksi ekaa kertaa vetäytyi pois... vasta kolmas yritys onnistui, olen potenut syyllisyyttä, miksi lapseni ei osannut jo tokalla kerralla pysyä paikoillaan :(
Höpsis. Monet aikuisetkin vetäytyy vaistomaisesti poispäin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko työyhteisössä ollut paljon tartuntoja?
Ei tietääkseni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo saanut rokotteen?
Olen saanut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä tai joku kollegasi saanut Koronatartunnan potilaasta?
En ole saanut. Ei tietääkseni kukaan työkavereistanikaan.
Ap
Jos sua kakattaa ja testattavien jona vaan kasvaa,niin väännätkö housuusi?
Monessa paikassa riittää kyllä testi ihan yhdestä sieraimesta. Jos jostain syystä toisesta ei saa niin hyvää näytettä niin sitten vaihtaa toiseen sieraimeen, jolloin tulee otettua sitten kahdesta. Ilmeisesti ohjeistuksissa sitten vähän eroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minua, 58v työtöntä lähihoitajaa ei huolita testaajaksi/ jäljittäjäksi?
Testauksen ja rokottamisen salliminen vain sairaanhoitajille on ihan ammattipolitiikkaa. Siinäkin tilanteessa, jossa testaajista oli pulaa jne, haluttiin pitää kiinni siitä, että vain sh testaa, ei kaivata vapaaehtoisapua esim. lääkäreiltä. Myöskään esim. MET-tiimeissä työskentelevät, elvytykseen rutinoituneet, päivittäin intuboivat jne lääkärit eivät saa rokotella toisiaan sairaaloiden ensiavuissa 5 metrin päässä akuuttihuoneista ja teho-osastoista (esim. saapuva työvuoro lähteviä) vaan sairaalasta on lähdettävä työpäivän aikana erilliseen rokotuspisteeseen missä sairaanhoitajat rokottavat ja valvovat terveydentilaa.
Tämä ilmeisesti toimipaikkakohtaista. Meillä testejä tekevät hoitoalan ammattilaiset. Sairaanhoitajat, lähihoitajat ja terkkarit.
Ap (lähihoitaja)
Vierailija kirjoitti:
Monessa paikassa riittää kyllä testi ihan yhdestä sieraimesta. Jos jostain syystä toisesta ei saa niin hyvää näytettä niin sitten vaihtaa toiseen sieraimeen, jolloin tulee otettua sitten kahdesta. Ilmeisesti ohjeistuksissa sitten vähän eroja.
Näin olen kuullut. Vaihtelua on käytännöissä. Meillä ohjeistetaan ottamaan molemmista sieraimista.
Ap
Miksi minulle ei ole tullut ikinä koronavastauksia? Olen käynyt syyskuussa ensimmäisen kerran. Kantaan syyskuun vastaus ilmestyi joulukuussa. Joulukuun tulos tuli nyt kantaan muutama päivä sitten . Tekstaria en ole saanut kertaakaan. Onko sinulla tietoa miksi joillekin testattaville ei lähetetä tuloksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, et olen kasvattanut nuorimmaiseni 10v huonosti, kun testissä kaksi ekaa kertaa vetäytyi pois... vasta kolmas yritys onnistui, olen potenut syyllisyyttä, miksi lapseni ei osannut jo tokalla kerralla pysyä paikoillaan :(
Höpsis. Monet aikuisetkin vetäytyy vaistomaisesti poispäin.
Ap
Huh, kiitos paljon <3 <3 <3 Nyt paremmalla mielellä :)
Tsemppiä tärkeään työhösi!
Onko työyhteisössä ollut paljon tartuntoja?