Miksi maha " pömpöttää" jo heti alkuun :(. Minusta tuli hetkessä läski :(
Onko jollain uudelleensynnyttäjillä samaa vaivaa? Mulla on kyllä eteenpäin kallistunut kohtu ja esikoisestakin masu pullahti esille HETI, varmaan siis viikolla 14 käytin jo täysin mammavaatteita.
Nyt toinen tulossa ihan alussa rv 5 ja maha NYT jo turvoksissa, ei mitään vauvamahaa tietenkään vaan näyttää siltä kun olisin kauhee LÄSKI!!!
Mua harmittaa ihan vietävästi. Haluan pitää tän salassa. Enhän mä esikoisestakaan näin alussa pullukka ollut.
No kaipa tää voi olla eri sukupuoltakin, joten erilainen raskauskin.
Ois kiva tietää, jos on kohtalotovereita :)
Kommentit (11)
Minulla ainakin vatsa oli vähän aikaa alussa ihan turvonnut mutta sitten se helpotti. Tosin tuleehan seuraavissa raskauksissa vauvamasu aikaisemmin esille kuin ihan ekassa raskaudessa.
Ehkä se siis sinullakin on vain turvotusta ja saat vielä salata masun vähän aikaa. Onnellista odotusta!
K + p05
kierrossa reilu viikko ennen menkkojen alkua,oikein ruhtinaallisesti ja mulla ikävä kyllä se turvotus on ja pysyy,tosin nyt alkaa pikku hiljaa muuttua vauvamahaksi kun viikkoja kohta 16. Ehdin itsekin juuri saada itseni kesäkuntoon ennen raskauden alkua mutta siitäpä nyt ei mitään hyötyä ollut,mutta kiva kun massu kasvaa =)
masu minullakin alkuviikoilla. Oikeesti ihmettelin ja irvistelin kun kaikki paisuminen alkoi heti....Ei ollut kyse turvotuksesta vaan tämä on kolmas raskaus ja edellisestä vasta vuosi joten kohtu muistaa kyllä heti mistä on kyse ja aloitti työnsä. Nyt olen viikolla 22 ja masua on niin että ei todella jää epäselväksi mistä on kyse..Kaikilla meillä menee yksilöllisesti nämäkin asiat mutta kyllä sitä täytyy välillä ihmetelläkin. Itse paisun raskauksissa reilusti, syön tahi en.. Ekassa 27kg, seuraava 23kg ja lujaa vauhtia mennään nytkin, 7kg tähän mennessä. Mun kroppa on sellanen etten mitenkään selviä pienesti ja sievästi vaikka normaalisti olen aika luikku..Onnea odotukseesi!!!!!!
Luulin jo todellakin olevani vainoharhainen tai sitten vaan yhtäkkiä lihonneeni juuri mahan kohdasta.
Kyllä mun sormetkin on turvonneet, koska laitoin juuri sormukset sormeenja todella tiukalta tuntuu...
No, tämä kaikki on niin pientä verrattuna palkintoon :)
Ainakin mulla on niin käynyt, samaten monella tutulla. Kerran venytetyt mahalihakset antaa periksi nopeammin? En muista omalta kohdalta, millä viikolla tämä vielä masussa oleva natiainen alkoi näkyä, mutta huomattavasti aiemmin mitä esikoinen reilut pari vuotta sitten. Muutenkin maha on paaaaaljon suurempi ja aivan erimallinen. Onnea odotukseen!
Neeuska rv 39+3
Sama juttu täälläkin! Rv 14 menossa ja aivan turha enää vanhoja farkkuja koittaa jalkaan :/ Itse asiassa tänää yritin sovittaa syksyä ajatellen, että vielä isommat mahtuisivat, mutta turha toivo! Osa farkuista jämähti kohdalle eli on tuo peräkin näköjään turvonnut ruhtinaallisesti ;) Onneksi on ollut niin lämmitä, että esim. töissä voinut pitää joustovyötäröisiä hameita. Yhdet mammapökätkin hommasin, jottein tule joku aamu paniikkia kun sopivia housuja ei ole päälle laittaa.
Vähän jännittää, että jatkuuko tämä paisuminen tällaista mallia raskauden loppuun asti, millainen maailmanpuolikas musta oikein tuleekaan ;) Täytyy toivoa parasta, että paluu entisiin mittoihin on joskus edessä. Tulee muuten turhan kalliiksi, kun pitää vaatevarasto uusia. Esikoista kun odotan, ei voi verrata aiempaan edes..
Eli mulla on viikkoja huomenna 5 ja oon aivan turvoksissa. En saa mitään vanhoja housuja jalkaani ja tässä jo mietin, että pitääkö ne mammahousut kaivaa tuolta kaapinpohjalta NYT JO jalkaan. Mullakin on siis menossa toinen raskaus. Hassua vaan, että hyvä kun edes itse tähän raskauteen uskon niin näyttää jo siltä kun olisin pitemmälläkin. Esikoisesta maha alkoi näkyä 10 viikolla että kai tämä sitten pulpahtaa viis viikkoa aikaisemmin.Sinänsä vaan harmittaa, kun en haluis tästä vielä puhua, mutta tällä mahalla sukulaiset arvaa ihan varmasti. Tuntuuko muuten muilla painon tunne siellä mahassa? Musta tuntuu kun maha painais monta kiloa.
Musta oli kans " helpotus" lukea, että muillakin on on maha turvonnut heti alkuun. Mulla alkoi se turvotus oikeestaan heti plussaamisen jälkeen. Maha on ollut kuin pallo alusta asti. Nyt rv 17 menossa ja maha on yhtä iso kuin esikoista odottaessa joskus puolivälin jälkeen. Ihan hirvittää, että miten paljon tässä vielä paisuu. mahdunko mihinkään vaatteisiin enää loppuajasta. Kellekään ei kyllä jää enää epäselväksi, että missä tilassa ollaan. tietysti nyt kesäaikana vaikeempi peitelläkään. Mutta pääasia että vauvalla on hyvin tilaa ja asiat hyvin. Ja toivottavsti sitä joskus vielä mahtuu niihin entisiin vaatteisiin.
Mullakin turpos maha ihan mielettömäksi palloksi jo ennen plussausta. Alussa paheni iltaa kohden, mutta nyt massiivinen turvotus on ihan kellon ympäri ilmenevää :) Ja viikkoja huimat 5+1!!
Saapa nähdä laskeeko pömppö tästä, vai mitä, mutta mun mahasta vois päätellä että oon paljon pidemmällä jo..
iltaisin jos joku tökkäisi mahaan, veikkaisin, että ilmaa tulisi joka reijästä, mitä vain voi.... tuntuu tossa kuuden maissa että minussa olisi joku sisäinen venttiili, mikä alkaisi puhaltaa ilmaa sisään.... sitä sitten illan ratoks päästellään ulospäin, joka aukosta :) ja viikkoja 4+6..
kun omat housut eivät enää menneet kiinni. Tai ehkä yhdet isommat menivät, mutta eivät olleet niin mukavat. Maha on myös ollut kuin pallo alusta alkaen. Taitaa olla geeneissä, nyt kolmas raskaus loppumetreillä ja saman kaavan mukaan ovat menneet. Sutjakimmat linjat olivat esikoisen kanssa, mutta maha pullotti kuitenkin.
Olen itse 162cm ja painanut raskauksien alussa n53kg joka kerta, liikakiloista ei siis ole ollut kyse.
Mutta ehkä sinulle käy samoin kuin minulla. Mahan kasvu on räjähdysmäisen alun jälkeen aina tasoittunut, ja ollut puolenvälin jälkeen varsin kohtuullinen. Olo ei vieläkään (rv38) ole kovinkaan hankala :)