Miten järjestää vaatekomero siististi?
Kommentit (11)
kaikki isoon pahvilaatikkoon vaan ja laatikko huoneen lattialle.
aina esillä ja kaappi tiptop siisti!!
😁
Turhat vaatteet kiertoon, helpon pitää siistinä kun on vähän vaatetta
sukat ja alusvaatteet koreissa
oma kori sukille, alaosille ja yläosille sekä sukkahousuille
Sukat on Jumppapussissa, sukkahousut korissa, tangolla ripustimella roikkuu sellainen lokerikko, jossa on vyöt, bikinit, pari huivia yms. Pikkutavaraa. Kyllä ne Vaatehyllyt sotkeentuu silti. Meillä on pitkät hyllyt vaatehuoneessa, miehen kanssa on puolessa välissä raja mutta kyllä ne on välillä niin sekaisin. Eli vinkkejä myös tänne siisteistä vaatehyllyistä🤪
Täällä kans kaivataan vinkkejä siististä vaatekomerosta !!!!!
Kun on toppeja, t paitoja pitkähihaisia puseroita , tunikoita, mekkoja, hameita, kesä - talvi vaatetusta.
Ohutta paksua housuja . Yövaatetta…. ….. …
Noi sukat ja pikku topit menee hyvin korissa ja tulee niihin tulee ne myös laitettua.
Mutta nuo muut vaatepinot tahtoo mennä sekaisin , vaikka aika-ajoin ne järjestänkin omiin pinoihinsa.
Jos saa itse valita komeron, niin kannattaa ottaa mahdollisimman paljon laatikoita hyllyjen sijaan. Hyllyt on kehnoja, joutuu pinoamaan päällekkäin ja muiden taakse. Jonkin verran ripustusta, riippuen kuinka ahkera ripustaja on.
Jos hyllyt ovat kuitenkin se mitä on tarjolla, niin erilaiset korit auttavat.
Sukat, kalsarit ja rintsikat = Vetolaatikoihin jakajia, voi tehdä ihan pahvista. Hyllyille taas korit näille. Jos jaksaa nämäkin voi viikata, itse heitän vaan omiin koreihin, sukat palloina.
Vaatteet = pystyviikataan laatikkoon tai omaan isompaan koriin, voi pystyviikata ensin hyllyyn, että osaa ostaa oikean kokoisia koreja. Jokaiseen koriin vain yhden tyyppisiä vaatteita. Pystyviikkaus ei vie sen enempää aikaa kuin tavallinen viikkaus ja minulla, jolla aiemmin kaikki kaapit tursusi vaatteita pysyy nyt helposti järjestyksessä.
Paksuja vaatteita (villapaidat, paksuthupparit) ei kannatta hyllyissä laittaa koreihin. Ne voi olla fiksumpaa pitää rivissä, eikä päällekkäin tai peräkkäin, eli ikäänkuin kirjat hyllyssä. Taas laatikko olisi helpompi, mutta kannattaa kokeilla erilaisia tapoja, jos pysyisivät paikoillaan, kun otat yhden pois. Se on pystyviikkauksen paras puoli, otat vaan yhden vaatteen laatikosta /korista ja muut ovat edelleen kauniisti rivissä.
Ne joita ei saa viikattua fiksusti, ripusta hengariin. Mekot ja neuletakit on minulla hengarissa, näitä en saa viikattua mitenkään, niin hengarissa. Minulla sattuu kaapissa olemaa sellainen ikean housujen ripustusrekki, niin housut ja hameet siinä, yhtä hyvin voisivat olla viikattunakin. Shortsit on pystyviikattuna, samoin pyjamat ja urheiluvaatteet.
Muista jättää yksi hylly/laatikko tai muu paikka puolipitoisille, mihin voi laittaa ne jotka menee vielä uudemman kerran, mutta ei viitsi viikata takaisin omaan koriin. Minulla on myös ovessa naulakko, sellainen oven päälle laitettava, jossa neuletakki/huppari ja aamutakki asuvat, niin eivät ole tuolin selkänojalla, lattialla tai sängyssä kasana eikä joudu ripustamaan eteiseen ulkovaatteiden kanssa.
Jos käytät koreja, muista nimikoida kaikki korit. Silloin, jos joku päivä ei kiinnosta viikata pyykkejä, niin ne on sentään helppo heittää oikeaan koriin.
Alusvaatteet, alustopit, sukat ja sukkahousut ovat koreissa. Lisäksi oma vetolaatikko on yöpuvuille. Hyllyillä on neuleet, paidat ja ulkoiluvaatteet. Mekot ja hameet ovat henkarissa. Jos on reilusti henkaritilaa, ohuet paidat, jotka ei pysy viikattuina, kannattaa myös laittaa henkariin. Itse suosin ohuita nahkeapintaisia henkareita.
Kaikki puserot, paidat ja housut hengariin. Hyllyille korit alustopeille, sukille, alushousuille ja asusteille. Mulla on paljon hengaritilaa niin hyvä näin.
- Kaikki vaatteet vaatekaapista ulos
- Jos vaatteita on muualla, niin nekin samaan kasaan
- Käy läpi joka ikinen vaatekappale kategorioittain
- Säilytä ehjät, oikean kokoiset ja iloa tuottavat vaatekappaleet
- Hävitä tarpeettomat vaatteet HETI
- Valitse vaatteista yhteensopivat ja tee niistä pieni kapselipuvusto
- Laita tämä puvusto kaapissa paraatipaikalle
- Laita loput vaatteet esim. laatikoihin kategorioittain ja laatikot ylähyllyille
- Viikkaa sukat ja alushousut koreihin
Laatikko, tai oma kori alusvaatteille, sukille, pikkareille ja rintsikoille. Kaikki siistiin järjestykseen.
Viikattavat, t-paidat, neulepuserot ja pitkähihaiset colleget omalle hyllylleen. Jos on pusero-housu pari ne viikataan yhdessä. Farkut voi myös viikata, jos hyllytilaa riittää, (pieruverkkareille oma hylly, tai kori).
Henkareihin kaikki rypistyvät puserot ja takit. Suorat housut housuhenkareihin.
Minä voin järjestää sen komeron. Eikä maksa kuin sata euroa per tunti.