Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka aikoo luovuttaa elämässä? Miten se onnistuu käytännössä.

Vierailija
01.02.2021 |

Olen 40v ok työssä, mutta luulen että en jaksa enää muutamaa vuotta kauempaa. Työ on vaikeaa, vaativaa ja raskasta asiantuntijatyötä, mutta kehnosti palkattua.

Haluaisin vain jättäytyä yhteiskunnan elätiksi ja elää vaatimattomasti minimitoimeentulolla. En jaksaisi mitään.

Ongelma tässä on se, että on avioliitto ja lapset, joiden vuoksi en voi "täydellisesti" vapautua.

Onko kukaan hypännyt pois oravanpyörästä, kokemuksia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras hetki on työpaikan YT-neuvottelut, jos sellaisia on lähiaikoina tiedossa. Ilmoittaudu vapaehtoiseksi lähtijäksi. Ensimmäiset kaksi vuotta on aikaa tasapainottaa menot tulevien tulojen mukaan, sitten voi vain oleskella ilman huolen häivää.  Vapaus mennä ja tulla on vakituista työtä tärkeämpää ja heräät joka aamu hymyhuulessa ilman stressia. Voit sitten vaikka vilkuttta töihin lähtevälle napurille ja käyttää päivän mihin huvittaa.

Vierailija
2/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa taasen. Se sijaan että ruikutat täällä, voit katsella itsellesi helpompia töitä. Yhteiskunnan elätiksi heittäytyminen vapaaehtoisesti ei ole täysjärkisen hommaa kun vaihtoehtojakin on.Itse sijoitan säästöni osakkeisiin niin kauan kunnes kuukausittain osinkovirta ylittää peruspäivärahan. Näin ei tarvitse jättäytyä viranomaisten armoille. Ei paljon järki sun päätä pakota jos pidän toimeentulotuellä kärvistelyä elämänä. Se on vaan hengissä säilymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa taasen. Se sijaan että ruikutat täällä, voit katsella itsellesi helpompia töitä. Yhteiskunnan elätiksi heittäytyminen vapaaehtoisesti ei ole täysjärkisen hommaa kun vaihtoehtojakin on.Itse sijoitan säästöni osakkeisiin niin kauan kunnes kuukausittain osinkovirta ylittää peruspäivärahan. Näin ei tarvitse jättäytyä viranomaisten armoille. Ei paljon järki sun päätä pakota jos pidät* toimeentulotuellä kärvistelyä elämänä. Se on vaan hengissä säilymistä.

Vierailija
4/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraali on estänyt aikeet tähän mennessä. Nyt kuitenkin huomaan että osa heistä jotka eivät koskaan ole edes yrittäneet, voivat paremmin taloudellisesti ja muuten kuin minä. Siksi en jaksa enää räpistellä.

Vierailija
5/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee työsi huonosti tästä lähtien, niin ei stressaa yhtä paljon. Saatat saada potkutkin, minkä jälkeen 3kk karenssi mahdollisesti ja sitten vapaus.

Vierailija
6/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moraali on estänyt aikeet tähän mennessä. Nyt kuitenkin huomaan että osa heistä jotka eivät koskaan ole edes yrittäneet, voivat paremmin taloudellisesti ja muuten kuin minä. Siksi en jaksa enää räpistellä.

Entäs ne, kenellä menee huonommin? Et näe heitä jotka ovat minimituloilla ja sairaita tai muuten syrjäytyneitä, jotka ovat piilossa betonikopperoissaan. Tai pahempaa, asuvat sairaalassa, laitoksessa tai vankilassa sen vuoksi mihin elämäntapa johti.

Vierailija
7/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditaatiota. Valaistuminen

Vierailija
8/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras hetki on työpaikan YT-neuvottelut, jos sellaisia on lähiaikoina tiedossa. Ilmoittaudu vapaehtoiseksi lähtijäksi. Ensimmäiset kaksi vuotta on aikaa tasapainottaa menot tulevien tulojen mukaan, sitten voi vain oleskella ilman huolen häivää.  Vapaus mennä ja tulla on vakituista työtä tärkeämpää ja heräät joka aamu hymyhuulessa ilman stressia. Voit sitten vaikka vilkuttta töihin lähtevälle napurille ja käyttää päivän mihin huvittaa.

Kohta alkaa työkkärin painostus. Käsketään hakea feissarin ja puhelinmyyjän töitä. Jos ei tärppää, pääset typpiin ja johonkin kierrätyskeskukseen. Jos ei kiinnosta, tulee karenssia ja leikattua toimeentulotukea. 

Sitä on ihana vapaus, jos mielii yhteiskunnalta rahaa saada.

Vierailija
9/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipasin kommentteja niiltä jotka ovat jättäytyneet pois työ- ja muusta elämästä. Miten teille kävi? Hyvin vai huonosti? Miten olette pärjänneet taloudellisesti?

-ap

Vierailija
10/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliisi aika helppoa. Kun ei ole mitäään menetettävää, istua aina välillä vaikka vankilassa ja piristykseksi kotona juomasssa viinaaa. SYödä yksi kerta päivässä vaikka tonnikalaa jotta madollisimman paljon säästyisi rahaa päihteisiiin.

Vierailija
11/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeesti elämää myös työn ulkopuolella ja selviää elämästä pienillä kuluilla niin voihan se toimia.

Se synkkyys iskee aika monelle jos sinne kotiin jää vain jumittelemaan eikä työn tilalle löydy kunnolla tekemistä.

Vierailija
12/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapa nähdä mihin tämä menee, kun yhä useampi haluaa jäädä tukien varaan. Toivottavasti päädytään pakkotyöhön jotta saisi tukea tai radikaaliin tukien leikkaamiseen, molemmat ok minulle. Oppivatpahan terveet ihmiset käyttämään yhteiskuntaa hyväkseen.

Vierailija
13/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin dokaamaan päivittäin. Sitä 5 vuotta ja älykkyysosamäärä ja muisti alkoi kärsiä niin, että työnteko vaikeutui. Sainkin yt neuvotteluissa kenkää. Sen jälkeen olen elänyt yhteiskunnan tuilla, ja tykkään elää näin. Ruoat ruokajonoista ja rahat viinaa n. Puolisoa ja lapsia mulla ei ole.

Vierailija
14/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäydyin henkisesti vaativasta työstä ja sain paikan erään yrityksen varastolta.

Olen paljon onnellisempi trukkikuskina kuin käräjä työssä. Suurin osa pitää minua varmasti hulluna. Puolisoni kuitenkin alkoi ymmärtää, huomatessaan miten vähentynyt työn kuormitus ja selkeät työajat paransivat sekä fyysistä-, että mielenterveyttäni.

Työttömänä oleminen on kovaa työtä, silloin hypitään te-toimiston ja kelan tahtien mukaan. Suosittelen, että kevennät työtaakkaasi, joko keskustelemalla mahdollisestä osa-päivätyöstä, virkavapaasta tai vaidat rohkeasti vähemmän kuormittavaan työhön.

Vierailija
15/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ottaa vuorotteluvapaata tai opintovapaata? Pääsisit hetkeksi pois oravanpyörästä ja voisit etsiä uutta suuntaa elämään. Tai auttaisiko osa-aikatyötä tekeminen?

Vierailija
16/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saapa nähdä mihin tämä menee, kun yhä useampi haluaa jäädä tukien varaan. Toivottavasti päädytään pakkotyöhön jotta saisi tukea tai radikaaliin tukien leikkaamiseen, molemmat ok minulle. Oppivatpahan terveet ihmiset käyttämään yhteiskuntaa hyväkseen.

En halua käyttää yhteiskuntaa hyväkseni. Olen kyllästynyt että teen 2 yliopistotutkinnon pohjalta vaativaa työtä matalapalkalla, ja käyttörahani on sama kuin työttömänä.

Lisäksi työ on niin kuluttavaa että en jaksa sitä varmasti pitemmän päälle. Lähtisin heti jos yhteiskunnassa olisi jotain helpohkoa rutiinityötä edes siedettävällä korvauksella.

Vierailija
17/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jättäydyin henkisesti vaativasta työstä ja sain paikan erään yrityksen varastolta.

Olen paljon onnellisempi trukkikuskina kuin käräjä työssä. Suurin osa pitää minua varmasti hulluna. Puolisoni kuitenkin alkoi ymmärtää, huomatessaan miten vähentynyt työn kuormitus ja selkeät työajat paransivat sekä fyysistä-, että mielenterveyttäni.

Työttömänä oleminen on kovaa työtä, silloin hypitään te-toimiston ja kelan tahtien mukaan. Suosittelen, että kevennät työtaakkaasi, joko keskustelemalla mahdollisestä osa-päivätyöstä, virkavapaasta tai vaidat rohkeasti vähemmän kuormittavaan työhön.

Minä ymmärsin tämän jo yliopistossa (hömppätieteitä) vielä lukiessani, että tämän putken päässä siintää matalapalkattu henkisesti vaativa kilpailtu 'asiantuntijatyö".

Jättäydyin kesäduuniputken päätteeksi samaan duuniduunipaikkaan vakituiseksi ja pääni ja mieleni ovat taatusti paremmassa tasapainossa kuin jos olisin kärvistellyt "akateemisessa' putkessa.

Vierailija
18/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua käyttää yhteiskuntaa hyväkseni. Olen kyllästynyt että teen 2 yliopistotutkinnon pohjalta vaativaa työtä matalapalkalla, ja käyttörahani on sama kuin työttömänä.

Lisäksi työ on niin kuluttavaa että en jaksa sitä varmasti pitemmän päälle. Lähtisin heti jos yhteiskunnassa olisi jotain helpohkoa rutiinityötä edes siedettävällä korvauksella.

Mikä estää hakemasta töitä hampurilaisravintolasta, siivousfirmasta tai jostain kaupasta?

Vierailija
19/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää hakemasta töitä hampurilaisravintolasta, siivousfirmasta tai jostain kaupasta?

Ottaisikohan ne nelikymppisen akateemisen? Voi olla että kokeilen jossain vaiheessa..

Vierailija
20/20 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisikohan ne nelikymppisen akateemisen? Voi olla että kokeilen jossain vaiheessa..

Eiköhän, ei koulutusta tarvitse laittaa työhakemukseen. Monenlaista työtä on, johon ei tarvitse kouluja tai muutakaan vastaavaa. Moni työnantaja kouluttaa myös itse. Silmät vaan auki niin kyllä se siitä oikenee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi