Ymmärsin easyway-menetelmän. Pystyin lopettamaan tupakanpolton aivan käsittämättömän helposti.
Tuntuu ihmeelliseltä.
Luulin tuon menetelmän olevan lähinnä pelkkää turhan jauhamista tai jotain mikä ei ainakaan minuun tehoa.
Luin joskus kirjan vuosia sitten mutta huonosti, sieltä sun täältä ja liian pitkään.
Nyt kuuntelin tämän suunnilleen viikossa, en taaskaan heti vakuuttunut mutta kuunneltuani loppuun, tupakanpoltto loppui seinään.
Tuntuu suorastaan järjettömältä, että olen oikeasti polttanut kymmenen vuotta ja aivan järkyttävän määrän kuluttanut rahaa, pilannut terveyttäni ja haissut pahalle.
En ole saanut siitä mitään hyvää.
Olen nyt vapaa ja tiedän etten polta enää yhtäkään tupakkaa, olen äärimmäisen onnellinen!
Mitään vieroitusoireita ei ole ollut. Ei todellakaan.
Tunnen oloni päinvastoin paljon paremmaksi.
Suosittelen siis kirjaa, Allen Care - stumppaa tähän. Saatavilla myös äänikirjana ainakin storytelistä.
Joku saattaa luulla tätä trolliksi mutta niin kuin miljoonat muutkin, niin minäkin todistan osaltani kirjan tehoavan. :)
Kommentit (34)
Poltin ikävuodet 15-28, lopettaa yritin usein epäonnisesti. Sitten luin kahdesti Stumppaa tähän, enkä ole sen jälkeen kirjaa avannut tai tupakkaa polttanut. Tästä on nyt 13 vuotta. Ensimmäiset vuodet tupakka tuli uniin, mutta ei enää aikoihin.
Nyt aloin kuunnella Korkki kiinni -kirjaa. Josko alkoholikin jäisi ja olisin taas vapaampi. 😊
Omituista kyllä kun olen kuunnellut tuota kirjaa niin pystyin olemaan jopa 4 päivää täysin juomatta, ja eilen kun otin ensimmäisen jallun niin se maistui oikeasti ihan saakelin pahalta, kun aiemmin olen lipittänyt sitä kuin maitoa...
Kai tuo aivopesu on jotenkin vaikuttanut! 😀
Nyt jatkuu taas kuiva kausi.
Tupakoijat ovat masentujia. Suosittelen Duodecimin kirjoitusta.
Monella suomalaisella helpottasi elämä, kun he ymmärtäsivät luopua tupakasta.
Minä lopetin vuosikausien tupakoinnin ihan omasta päähänpistostani. Muutaman kuukauden ajan kävi joskus tupakka mielessä, mutta ei enää viiteentoista vuoteen. Jos oikeasti haluaa tupakasta eroon, ei tarvitse poppakonsteja. Kirjat ja muut apuvälineet ovat niille, jotka toivovat pystyvänsä lopettamaan, mutta eivät pohjimmiltaan halua lopettaa - ja siksi se nkin heille niin vaikeaa ja tulokset usein huonoja.
Kiitos vinkistä! Kirjaa en ole lukenut, mutta lopetin tupakoinnin juhannuksena. Päätin, että tämä on jo nähty. En käytä mitään korvaavia valmisteita eikä minun tee mieli yhtään tupakkaa. Siirrän säästyneet viikon tupakkarahat säästötilille ja on mahtava nähdä, kuinka paljon rahaa jää enemmän ilman röökiostoksia. Hiukset ja vaatteet tuoksuvat raikkaille, kasvojen iho on heleämpi. Nukun paremmin enkä ole niin hermostunut. Miesystävä on iloinen, kun en haise ja maistu tupakalta.
Pointti: tupakanpolton lopettamisesta on tehty myyttisen vaikeaa. Ei se ole. Älä enää osta tupakkaa äläkä sytytä. Se on oma päätös. Tsemppiä kaikille muille samassa tilanteessa oleville!
Miten pääsitte tutuista tilanteista yli ilman tupakkaa? Mulla kahvi laukaisee heti himon. Pitäisikö kahvikin lopettaa?
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsitte tutuista tilanteista yli ilman tupakkaa? Mulla kahvi laukaisee heti himon. Pitäisikö kahvikin lopettaa?
Kyllä. Nimenomaan kofeiini vaikuttaa jotenkin tuohon, että tekee mieli nikotiinia. Verensokerit jotenkin kanssa, en nyt muista liittyikö verensokeri ja kofeiini toisiinsa, mutta kyllä noilla on vaikutusta tupakanhimoon.
Et ole silti pystynyt palstailua lopettamaan.
Useampi työkaverini lopetti tuon avulla 10 vuotta sitten.
Kukaan heistä ei ole aloittanut polttamista uusiksi.
Itse ja siskokin lopetetti stumppaa tähän kirjan avulla. Molemmat tupakoimatta jo vuosia. Teos on hyvin ajatuksia herättävä ja lisää pohdintaa omaa käyttäytymistä kohtaan. Kirja on niin sanotusti psykoedukatiivinen joka tuo ihmisille tietoa riippuvuuden synnystä ja riippuvuuksien luonteesta. Tämä on sovellettavissa kaikkiin riippuvuuksiin, mutta kirja helppo lukuisuudellaan ja yksin kertasin esimerkein on yksin omaan omistettu tupakoitsijoille.
Itse hoitoalan ammattilaisena pidin kirjan sisällöstä juuri sen osalta että tuotu helposti ymmärrettävään muotoon ja toistoa tulee sen verran että ajatuksien herättelyiltä ei pääse välttymään.
Onhan se lopettaminen vaikeaa, koska nikotiini tuottaa valtavan dopamiinipaukun ja aivot oppivat odottamaan tuota palkkiota. Ekat kuukaudet ovat pahimmat. Vuoden jälkeen alkaa oikeasti olla kuivilla kokonaan.
Up, haluaisin lukea lisää kokemuksia tästä ja löysin kiinnostavan keskustelun. Itsellä kirja vaiheessa
Easyway alkuperäisessä ja tehokkaimmassa muodossa https://allencarr.fi ja https://stumppaatähän.fi
Minäkin lopetin kyseisen kirjan avulla puolitoista vuotta sitten. Yhtiäkään savuja en sen jälkeen ole ottanut enkä ota! Kerkesin polttaa tuota ennen aktiivisesti 14 vuotta.