Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärsin easyway-menetelmän. Pystyin lopettamaan tupakanpolton aivan käsittämättömän helposti.

Vierailija
01.02.2021 |

Tuntuu ihmeelliseltä.
Luulin tuon menetelmän olevan lähinnä pelkkää turhan jauhamista tai jotain mikä ei ainakaan minuun tehoa.
Luin joskus kirjan vuosia sitten mutta huonosti, sieltä sun täältä ja liian pitkään.

Nyt kuuntelin tämän suunnilleen viikossa, en taaskaan heti vakuuttunut mutta kuunneltuani loppuun, tupakanpoltto loppui seinään.
Tuntuu suorastaan järjettömältä, että olen oikeasti polttanut kymmenen vuotta ja aivan järkyttävän määrän kuluttanut rahaa, pilannut terveyttäni ja haissut pahalle.
En ole saanut siitä mitään hyvää.

Olen nyt vapaa ja tiedän etten polta enää yhtäkään tupakkaa, olen äärimmäisen onnellinen!
Mitään vieroitusoireita ei ole ollut. Ei todellakaan.
Tunnen oloni päinvastoin paljon paremmaksi.

Suosittelen siis kirjaa, Allen Care - stumppaa tähän. Saatavilla myös äänikirjana ainakin storytelistä.

Joku saattaa luulla tätä trolliksi mutta niin kuin miljoonat muutkin, niin minäkin todistan osaltani kirjan tehoavan. :)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allen Carr.

Anteeksi virhe.

Ap

Vierailija
2/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät kymmenen vuoden päästä onnistuotko. Onnea matkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää lukea tää uudestaan, kirjan hankin pari vuotta sitten.

Vierailija
4/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin kuusi vuotta sitten vain sillä, että kaveri kertoi mulle kyseisen kirjan ajatuksista. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
5/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää jenkkihenkistä aivopesua. Tosi rasittava teos. Lopetin pari vuotta myöhemmin ihan omalla päätöksellä.

Vierailija
6/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa ap, minäkin onnistuin lopettamaan luettuani kyseisen kirjan toistamiseen. Nyt jo 9 v. polttamatta. Ne kirjan opit tulee todella sisäistää omassa päässään, jotta lopettaminen onnistuu.

Vierailija
7/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää jenkkihenkistä aivopesua. Tosi rasittava teos. Lopetin pari vuotta myöhemmin ihan omalla päätöksellä.

Pikemminkin tupakkayhtiöiden ja vieroitustuotevalmistajien aivopesusta poisoppimista. :)

Vierailija
8/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon tarvi mitään kirjoja kun on riittävän luupää ja on halua lopettaa. En oo kyllä huomannut mitään ihmeellisen hienoja tuntemuksia kehossani ja tässä ollaan oltu polttamatta jo 2,5kk. Aika-ajoin tupakan himo yllättää, erikoisesti jos tupakka haisee.

Terveisin, se 40vuotta sarjatupakoitsijana ollut..

mies53v

Vierailija
9/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allen oli britti.

Vierailija
10/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon kirjan vuosia sitten. Ei sen miehen selitykset poista sitä faktaa, että nikotiini on sekä stimulantti että depressantti että antipsykootti. Eli se piristää, rauhoittaa ja selkiyttää ajatuksia.

Vierailija
11/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä siinä sanotaan?? En polta, joten en lue, mutta noin mullistava sisältö varmasti pätee muuhunkin.

Vierailija
12/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon pari vuotta sitten. Olin noin kaksi kuukautta ilman, kunnes sorruin kaverin häissä.

Eikös siinä kirjassakin sanota, että se kannattaa ostaa omaksi ja avata aina silloin, kun sortuminen houkuttelee? Mulla ongelma oli se, että lainasin sen kirjastosta, eikä ne opit olleet enää kirkkaana mielessä 2 kk jälkeen...

Vierailija
13/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan silloin tällöin. Olen onnekas.

Vierailija
14/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tuon kirjan vuosia sitten. Ei sen miehen selitykset poista sitä faktaa, että nikotiini on sekä stimulantti että depressantti että antipsykootti. Eli se piristää, rauhoittaa ja selkiyttää ajatuksia.

Voin kertoa, ettei kyllä yhtään mikään noista väitteistä pidä paikkaansa.

Olin tupakoivana aivan jatkuvasti väsynyt. Olin todella levoton kuitenkin ja olo oli jatkuvasti odottavainen ja hermostunut. Luultavasti nikotiinin vuoksi juurikin.

Poltin askin päivässä ja luulin nauttivani tupakasta. En pysty keskittymään, sillä tupakka tiedostamattakin valtasi ajatukseni enkä voinut esimerkiksi aloittaa tai päättää jotain, ennen kun saan tupakan.

Sitten voin jatkaa tai saatika aloittaa yhtään mitään.

Nyt kun en ole tupakoitsija niin olen onnellisempi selvästi, siis mielialani on parempi. Jaksan keskittyä enkä tunne levottomuutta.

Tuntuu, etten siihen liittyi niin paljon syyllisyyttä, häpeää ja epätoivoa kun poltin, että en pystynyt nauttimaan elämästäni ja silti tupakka oli ainoa millä luulin selviäväni.

Lakkasin onneksi pelkäämästä, sillä totuus on, etten tarvitse tupakkaa.

Ap

Vierailija
15/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Kerro lisää kokemuksistasi jos jaksat, tosi kiva lukea

Vierailija
16/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap! Kerro lisää kokemuksistasi jos jaksat, tosi kiva lukea

Hmm.. no yksinkertaisesti tajusin kirjan ansiosta koko tupakoinnin jujun, sen koukuttavan luonteen.

Ymmärsin aivopesun täydellisesti, joka vie ihmisiä harhaan käyttäen aseenaan pelkoa ja epävarmuutta.

Aivan kun tupakka olisi joku suurikin asia, jotenkin aivan ylivoimainen ihmisen elämässä kun riippuvuus on syntynyt.

Tästä kertoo jo sekin kuinka mainostetaan, että tupakoinnin lopettaminen on vv*tun vaikeaa. Aivan kirjaimellisesti(jos joku nähnyt kyseisen melko tuoreen mainoksen) ja korvaushoitoa suositellaan jos tahtoo YRITTÄÄ lopettaa. Siis nikotiiniriippuvuuden lopettamiseen suositellaan nikotiinituotteita.

Sitten selitetään, että lopettaminen on vaikeaa.

Kerrotaan vieroitusoireista jne.

Täydellistä aivopesua ja huijaamista. Sekä tiedostamatonta, että täysin tietoisia asioita esitetään faktoina.

Totuus kuitenkin on, että nämä ovat korvien välissä.

Tupakointi on silkkaa typeryyttä ja nikotiiniriippuvuutta. Ei ole olemassa yhtä tupakkaa, joten nikotiininnälkä kannattaa kukistaa kokonaan, olemalla polttamatta.

Se ei ole uhraus. Vankilasta pääsee pois eikä vierotusoireita ole.

Hymyilen välillä aivan pienelle tupakanhimolle joka saattaa tulla, ei se himoa ehkä ole mutta joku muistutus vanhoista elintavoista.

Kirja täytyy lukea alusta loppuun, siihen sisältyy paljon muutakin.

Ap

Vierailija
17/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin sen myös. En lopettanut. Ainoat kerrat kun olen ollut täysin ilman nikotiinia on raskauksien aikana. Pitäisi varmaan olla jatkuvasti raskaana.

Vierailija
19/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
20/34 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatko-osa taitaa olla Korkki kiinni, jota juuri aloin kuunnella. Vaikuttaa samalta metodilta kuin Selvin päin kirjassa esiteltiin, jopa samaa lihansyöjäkasvi vertausta käytettiin. Vei vähän kiinnostusta, mutta aion jatkaa vielä ainakin jonkin matkaa.