Kenen kaikkien "auktoriteettien" puhutteluun olet joutunut?
Rehtori, poliisi, komppanianpäällikkö ja lähiesimies mulla. Rehtorin juttusille koska pelleilin joulukirkossa ja ääntelin papin puheen päälle, poliisin koska alaikäisenä kannoin kaljakassia , komppanianpäällikön koska tulin voimakkaasti juopuneena iltalomalta ja käyttäydyin aliupseerin edessä "epäsotilaallisesti", lähiesimiehen, koska poissaoloja oli laskennallisesti tullut yksi päivä liikaa suhteessa työpaikan puolivuotiseen tavoitteeseen ja sitten piti keskustella että johtuuko tämä töistä vai jostakin muusta. Kaikista selvittiin! Mites muilla?
Kommentit (19)
En ole tuollaisiin puhutteluihin joutunut, enkä keksi mitään vastaavaakaan. Olen ollut ilmeisen tapettiin sulautuva yksilö.
Vierailija kirjoitti:
En usko auktoriteetteihin. Ihmisyydessä ei sellaisia ole.
Oliko lukion filosofiassa ysi? Oot fiksu.
Kerran duunissa meidän värkit levisi kaupungin puolelle kesäaikaan. Siihen tuli kaupungin puutarhuri tai joku räyhäämään.
Meni myönneltiin kovasti vaan että hän on ihan oikeassa ja putsattiin paikat. Jäljestä päin meitä sitten nauratti kuinka tämä häpesi räyhäämistään ja selitteli käytöstään ja meillä oli kiva kuunnella niitä selityksiä:)
Vierailija kirjoitti:
En ole tuollaisiin puhutteluihin joutunut, enkä keksi mitään vastaavaakaan. Olen ollut ilmeisen tapettiin sulautuva yksilö.
Itse olen ekstrovertti ja vähän viinaan taipuvainen, niin että tälleen on sitten päässy käymään! Mutta en minä pahalla ja sydänkin puhdasta kultaa, kuten äitivainaa aina tuumaili.
ap
En tunnusta muita auktoriteettejä kuin vanhempani, poliisin ja niiden kanssa olen pärjännyt. Muiden itsestään auktoriteetinkaltaisia kuvitelmia uneksivien löpinät ovat arotuulennussiman vinkuintiaanin ulisemisen yhdentekevää
Vierailija kirjoitti:
En tunnusta muita auktoriteettejä kuin vanhempani, poliisin ja niiden kanssa olen pärjännyt. Muiden itsestään auktoriteetinkaltaisia kuvitelmia uneksivien löpinät ovat arotuulennussiman vinkuintiaanin ulisemisen yhdentekevää
Sinähän vihainen olet. Älä ole, täällä on kivaa kun hyväksyy että näillä korteilla mennään!
Minun auktoriteettini on Kristus, ja hänkin on kanssani yhtä. Muille haistan suoraan elimen joka muuta yrittää.
Rehtorin ja esimiehen. Rehtorin, koska istuin koulun aulan lattialla. Esimiehen, koska meillä oli liian hyvä yhteishenki työkavereiden kesken. Kyllä oli hyödyllisiä molemmat.
Rehtorin, en muista enää miksi. Kaupassa vartijan koska kaveri sai päähänsä syödä irtonamuja suoraan sieltä laarista. Molemmille piti tiukan puhuttelun vaikka itse olin syytön tilanteeseen.
Viimeksi työpaikan turvallisuuspäällikön 😬
Kouluissa kun vielä nuorena kävin, tietenkin joutui puhutteluun millon mistäkin vaikka kiltin ja hiljaisen tytön mainehan minulla on aina ollut. Yksi kerta oli kun olin kuulemma katsonut opettajaa vihaisesti liian monta kertaa :D pääsin sitten oikein oppilashuollon ja vanhempieni kanssa yhteiseen "huippukokoukseen". Oli kuraattoria, terkkaria, erityisopettajaa ja luokanvalvojaa, tarjosivat paskaa kahvia ja hymisteltiin että kyllä se siitä.
No kerran hirveän kauan sitten yhden opettajan puhutteluun, kun olin lintsannut tunnilta. Sain siitä jälki-istuntoakin. Se oli outoa, kun olin sellainen huomaamaton piipittäjä. Mitähän nämä nykynuoret sanoisivat tuollaisesta? Toisella kerran jouduin poliisin puhutteluun, kun ajoin ylinopeutta ja sakotkin napsahti. Sekin oli outoa, koska en ole montakaan kertaa ylinopeutta ajanut, tuo oli silkka vahinko, kun oli juuri vaihtunut kesänopeudet talvinopeuksiksi. Oli kuiva ja aurinkoinen keli, ei vielä tietoakaan talvesta. Siinäpä ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän vihainen olet. Älä ole, täällä on kivaa kun hyväksyy että näillä korteilla mennään!
joka taistelee voi hävitä. Joka ei taistele on jo hävinnyt
Puhuttelu/nuhtelu
Opettaja
Kuulusteluissa tapahtuneesta
Rehtori
Poliisi
Pistän paremmaksi, olin pataljoonankomentajan puhuttelussa, tai oikeastaan kuulustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Pistän paremmaksi, olin pataljoonankomentajan puhuttelussa, tai oikeastaan kuulustelussa.
Mitäs törttöilit?
Vielä 1990-luvulla armeijassa rangaistukseksi saattoi saada arestia. :D Siinähän sitten sopi miettiä auktoriteettivastaisuuttaan.
En usko auktoriteetteihin. Ihmisyydessä ei sellaisia ole.