Ärsyttää. 15v tulee joka päivä koulusta kotiin ja marisee nälkää. Ei kuitenkaan tee asialle mitään..
Ei halua välipalaa vaan ruoan pitäisi olla sillä sekunnilla valmis kun tulee kotiin. Mulla on etätyö eikä se ole mahdollista. Hermo menee
Kommentit (31)
Ethän sinäkään saa sanottua kakarallesi että "tee ite", vaan tulet tänne ventovieraille vonkumaan kyvyttömyyttäsi kasvattajana. Ei näköjään omena ole puusta kauas pudonnut taaskaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tein tuon ikäisenä koko perheelle ruuat, kun vanhemmat olivat töissä.
Mietin ihan samaa. Osasin 15-vuotiaana käydä kaupassa, ostaa ruokatarvikkeet, ja tehdä ruuan koko perheelle.
Aloittaja, ehkä olisi aika opettaa lapselle ruuanlaiton perusteet? :D
Kun luin tätä ketjua niin aloin jo epäillä muistiani. Mielestäni köksän tunnit alkoi 13-vuotiaana ja osasin jo sinne mennessäni kokata ja leipoa. Eikä siitä nyt ole kuin reilu 20 vuotta. Ja täällä neuvotaan laittamaan ruoka valmiiksi 15-vuotiaan nenän alle. Tai äärimmäisessä hädässä tämä 3 vuoden päästä aikuisten kirjoissa oleva teini voi lämmittää papuja. Näinkö se nykyään on?
Mitä ko. 15-vuotias on tehnyt koulun kotitaloustunneilla, jos hän ei osaa vielä laittaa ruokaa?
Ole onnellinen että on kunnon ruuan eikä minkään välipalojen perään. Nirso sisarenpoikani täyttäisi itsensä mielummin leivällä ja jugurtilla eikä oikea ruoka meinaa kelvata.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ko. 15-vuotias on tehnyt koulun kotitaloustunneilla, jos hän ei osaa vielä laittaa ruokaa?
Vai onko kyse siitä että tämäkään ratkasu ei mielytä äitiä/isää kumpi ap onkaan. Meillä ei ainekaan ollut mitään asiaa keittiöön "sotkemaan" niin kauan kun asuttiin lapsuudenkodissa. Ihan näppäriksi ruuanlaittajiksi silti opittiin kaikki.
Minun nuorimmaiseni on sellaista ihmistyyppiä, jolla mieliala vaihtuu nopeasti, kun verensokeri tippuu. Onneksi olen itse samanlainen, niin riittää ymmärrystä.
Teen usein ison satsin smoothieta, jota laitan valmiiksi sellaisiin lasisiin pulloihin, joita teini on mmenyt ostamaan. (Tuleepahan käyttöön.) Sellaisen kun juo, niin jaksaa jo keskittyä laittamaan itselleen jotakin muutakin syötävää. Sopii myös etätyöläisen välipalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Opeta se tekemään ruokaa. Kyllä tuon ikäisen kuuluu jo osata
Tuon ikäinen on suorittanut peruskoulussa pakollisen köksän. Siinä vaiheessa pitää osata jo vaikka paistaa munakas itse eikä vaivata vanhempia. Ilmeisesti teini on poika jolla on asennevamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opeta se tekemään ruokaa. Kyllä tuon ikäisen kuuluu jo osata
Tuon ikäinen on suorittanut peruskoulussa pakollisen köksän. Siinä vaiheessa pitää osata jo vaikka paistaa munakas itse eikä vaivata vanhempia. Ilmeisesti teini on poika jolla on asennevamma.
Kyllä sitä on niin laiskoja likanlärttejäkin etten lähtis sukupuolta arvailemaan.
En näe järkeä laittaa tuohon aikaan lämmintä ruokaa, jos se on kuitenkin ehkä parin tunnin päästä. Sen taas ymmärrän oikein hyvin, että tuon ikäisellä voi olla kiljuva nälkä koulupäivän jälkeen. Ihan varmasti saa nälän lähtemään vaikka leivällä (päälle vaikka keitettyä kananmunaa, leikkeleitä, juustoa jos on kova nälkä), rahkalla jne. Sen verran pitää tuon ikäisen itse osata, että kasaa muutaman voileivän, jos tarvikkeet on valmiina jääkaapissa. Tietenkään äiti ei keskeytä etätyötä tuon takia. Tuossa iässä nälkä on yleensä niin suuri, että tuhdinkin välipalan jälkeen parin tunnin päästä uppoaa lämminkin ruoka.