Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Henkilö, jolla on jokaisesta asiasta aivan eri näkemys ja mielipide kuin muilla?

Vierailija
01.02.2021 |

Voiko joku oikeasti elää täysin eri maailmassa kuin muut? Vai valitseeko tietoisesti aina "väärän" puolen? Ei ole väliä, että onko kyseessä pieni henkilöiden välinen vai isompi koko maapalloa koskettava asia, niin hän aina on eri mieltä kuin muut. Ja ilman, että olisi kuullut muiden kantaa asiaan. Jos jokin asia on muiden mielestää hienoa, niin hän näkee sen huonona ja päin vastoin. Hän osaa aina perustella näkemyksensä, mutta se usein tulee jonkin sivuseikan tai turhan yksityiskohdan kautta.

Onko tämmöinen henkilö tahallaan hankala vai tullut toiselta planeetalta?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteellinen vastarannan kiiski ja inttäjä

😆

Vierailija
2/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla joko sellainen että haluaa tarkoituksella aina olla eri mieltä (koska esim. nauttii väittelyistä ja konflikteista), tai muuten vaan hyvin eri tavoin ajatteleva. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on älykäs mutta ei osaa pitää suutaan kiinni.

Pohjimmiltaan suurin osa kaikesta on pelkkää kusetusta. Porukkaa joka tämän ymmärtää on ehkä joku promille mutta suurin osa heistä pitää asian omana tietonaan

Politiikka on farssia, talousjärjestelmä mielisairas, ihmiset arkisia tylsimyksiä, työt joutavia puuhasteluja, uskonnot valhetta....

Vierailija
4/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinin hallitus on täynnä näitä. Eivät kuuntele kansan mielipidettä.

Vierailija
5/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjimmiltaan suurin osa kaikesta on pelkkää kusetusta. Porukkaa joka tämän ymmärtää on ehkä joku promille mutta suurin osa heistä pitää asian omana tietonaan

Politiikka on farssia, talousjärjestelmä mielisairas, ihmiset arkisia tylsimyksiä, työt joutavia puuhasteluja, uskonnot valhetta....

Kyllä. Suurin osa todellisuudestamme ja siitä, mihin uskomme, on syötetty meille ulkoapäin.

Vierailija
6/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Suurin osa todellisuudestamme ja siitä, mihin uskomme, on syötetty meille ulkoapäin.

Onko parempi siis rakentaa oma todellisuus sisältäpäin?

Vierailija
7/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä tulee epäonnisessa tilanteessa askeetikkoja,, epäonnistuneita neroja tai väärinymmärrettyjä taiteilijoita tai parhaassa tapauksessa guruja, suunnannäyttäjiä ja oikeita taiteilijoita.

Vierailija
8/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massa on se läjä ihmisistä noin 90% joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan ja on ihan massapsykoosin pauloissa. Näkee jo lapsista hyvin ikävä kyllä. Sitten on ne "oudot" jotka on älykkäitä eikä edes viihdy tuon massan seurassa kun eivät yksinkertaisesti löydä mitään puhuttavaa heidän kanssaan.

Vierailija
9/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä :,D

Lapsesta asti oon kuullut olevani vaan periaatteesta eri mieltä ja vastarannankiiski.

Ja uskoin tähän hetken itsekin ennen kun tajusin, ettei kyse ole koskaan ollut periaatteesta olla erimieltä.

En kuitenkaan enää sano ihan kaikkea ääneen.

Vierailija
10/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen. En kuitenkaan koko ajan toitota näitä ajatuksia ääneen. Ei mua oikeen kukaan ymmärrä. Mutta ei se pidä paikkaansa että meidänlaiset oltaisiin kaikesta aina eri mieltä. Joskus saatetaan tykätä esim. suosituimmasta artistista tai elokuvasta. 

Oon aina ollut utelias ja selvitellyt asioita itse, en sijaan että olisin uskonut sen valmiiksipureskellun selityksen. Mitä syvemmälle tähän kaninkoloon olen pudonnut, sitä enemmän olen ymmärtänyt kuinka vähän maailmasta ymmärrän, mutta huomannut sen että muut ymmärtävät kyllä keskimäärin vielä vähemmän. Koko meidän yhteiskunta ja elämäntyyli perustuu valheille. Ihmiset tykkäävät laittaa asiat helppoihin laatikoihin. Tällainen elämä missä kyseenalaistaa koko ajan kaikkea on aika rankkaa. Olisi paljon helpompaa olla tyhmempi ja elää vaan laput silmillä.

Lähes kaikki asiat mitä media, erilaiset koululaitokset, tai ihan vaan ystävät ja sukulaiset meille syöttää on täyttä potaskaa. Siis melkein kaikki. 

Olen siis lähes jokaisesta asiasta eri mieltä kuin valtavirta. Mutta ei tämä elämä kyllä herkkua ole. 

Vierailija
11/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta asti oon kuullut olevani vaan periaatteesta eri mieltä ja vastarannankiiski.

Ja uskoin tähän hetken itsekin ennen kun tajusin, ettei kyse ole koskaan ollut periaatteesta olla erimieltä.

Eikö olekkin kivaa olla seurueessa, kun joku ottaa esille jonkin ajankohtaisen aiheen ja hetken päästä kaikki muut haukkuu sua tyhmäksi, koska olet aivan eri kannalla? Minä poistun paikalta heti, kun kyseessä on historia tai politiikka.

Vierailija
12/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluissa ei ole tarkoitus miettiä miten asiat on. Niiden tarkoitus on varmistaa, että kaikki ovat asiasta samaa mieltä.

Vierailija
13/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai niitä mielipiteitä enemmän kuin kaksi, sinun ja kaikkien muiden?

Vierailija
14/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan osaa vastata. Helpompaa se voi olla yksilölle itselleen, jos pystyy sopeutumaan vallitsevaan todellisuuteen. Asioiden näkeminen toisin on aika raskasta ja turhauttavaa.

Vierailija
15/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä Politikkaa....

Vierailija
16/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kai niitä mielipiteitä enemmän kuin kaksi, sinun ja kaikkien muiden?

En tiedä kenelle tämä oli osoitettu, mutta olen huomannut että kantoja on yleensä kaksi. Ja yleensä en ole samaa mieltä kummastakaan tai jos olen, niin usein vain pääpiirteittäin erisyystä kuin muut.

17/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänen mielipiteensä ja näkemyksensä muodostavat keskenään koherentin kokonaisuuden, kyse voi olla vain hyvin erilaisesta maailmankatsomuksesta.

Jos taas hänen mielipiteensä ja näkemyksensä ovat keskenään irrallisia ja ristiriitaisia, kyse on vastarannankiiskiasenteesta. Motiivina siihen voi olla pikkumaisuus ja konflikteista nauttiminen tai pyrkimys haastaa keskustelijat perustelemaan omat näkemyksensä paremmin.

Vierailija
18/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekkin kivaa olla seurueessa, kun joku ottaa esille jonkin ajankohtaisen aiheen ja hetken päästä kaikki muut haukkuu sua tyhmäksi, koska olet aivan eri kannalla? Minä poistun paikalta heti, kun kyseessä on historia tai politiikka.

Aikuisiällä en ole niin paljoa enää törmännyt tyhmäksi haukkumiseen, ellei lukuun oteta sitä että monet vertaavat itseäni itseensä. Esim. Minäkin osaisin asian x tms. Eli olen jonkinlainen alin arvo mittarissa.

Enemmän nykyään vain ohitetaan, toisaalta saan myös positiivisia, yksittäisiä palautteita siitä et sanon ääneen asioita, joita joku muu ei uskalla.

Vanhemmiten olen myös kehittänyt tavan pehmentää palautetta eli tavallaan puhun "puolitotuuksia" siten, että pehmennän puheen sisältöä myöntämällä jonkin yleisen totuuden osaksi sitä. Olen kyllä yrittänyt harjoitella pois tästä tavasta, ihan jo siksi että en pidä alentuvuudestani ja haluan kohdella muita tasavertaisesti. En itsekkään siedä muilta vastaavaa aliarviointia.

Vierailija
19/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yleensä en ole samaa mieltä kummastakaan tai jos olen, niin usein vain pääpiirteittäin erisyystä kuin muut.

Wait, that's wrong. :o

Vierailija
20/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta. Siihen todellisuuteen liittyy sitten myös se usko omaan ylivertaiseen älykkyyteenkin.