Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia töitä saa amk -tutkinnolla?

Vierailija
01.02.2021 |

Korkeakoulututkinto kuitenkin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Se on taas jankkaaja linjoilla. Voiskohan nyt kuitenkin olla jotenkin mahdollsita, että ne työt saattaisi riippua vaikkapa siitä mitä siellä amk:ssa on opiskellut. Ihaan oikeestiko kyselet, millaisia töitä vaikkapa sairaanhoitajan tutkinnolla voi saada? No en ole ihan varma, mutta tuskin ainakan lentokapteenin. 

Vierailija
2/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän alasta. Sosionomin tutkinnolla erilaisia kuin sairaanhoitajan tai tradenomin tai insinöörin tutkinnolla jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempia kuin ammattitutkinnolla. Huonompia kun yliopistotutkinnolla, jos kilpailette samalla kentällä. Monella alalla oikein hyviä töitä, jos kilpailevaa tutkintoa ei ole yliopistosta

Vierailija
4/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä esim. sosionomin tutkinnolla saa?

Vierailija
5/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, itse olen tradenomi 02 ja yamk tradenomi ( englanninkielinen tutkinto ) 2016. Työkokemus varmaan määrittelee pitkälti millaista työtä ”saat”... omat kollegat on kauppatieteen maistereita, dippainssejä ja tradenomeja pääasiassa. Jokunen insinööri myös. Samaa työtä tehdään.

Vierailija
6/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK=roskaa. Ei kannata käydä.

T.Insinööri (AMK) joka tekee samoja hommia vaan ammattikoulun käyneiden kanssa.

Vierailija
7/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ammattilainen hakemaan sosiaalitukia.

Vierailija
8/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, minkä alan tutkinto on.

Sairaanhoitajat saavat erittäin hyvin töitä, samoin muu terveydenhuollon alat.

Insööreillekin löytyy hyvin töitä, tietyiltä aloilta.

Kaupallisen alan amk- koulutettuja on runsaasti työttöminä, kaikille ei työtä riitä.

Ja sinänsä amk ei ole mikään puhtaasti korkeakoulututkinto ns. akateemisessa mielessä.

Eikä sen ole tarkoitus ollakaan.

Se nimenomaan antaa erittäin hyvän koulutuksen erilaisiin käytännön osaamista vaativiin tehtäviin.

Sellaista puhtaasti tieteellistä koulutusta sieltä ei saa, eikä pelkät amk:n käyneet jää eivätkä pääse tutkijoiksi yms.

Mutta erittäin hyvä koulutus, omalla alallaan.  Tuli opistojen tilalle, kun yhteiskunta alkoi vaatia yhä enemmän ja enemmän koulutusta ja osaamista myös keskitason koulutuksessa.

Vierailija
9/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton vastata. Sillä saa vaikka minkälaisia töitä ja toisaalta jotkut näyttävät jäävät kokonaan ilman töitä siitä huolimatta.

Vierailija
10/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole roskaa.

On ihmisestä itsestäänkin kiinni, mihin hän pääsee töihin ja  millaisiin tehtäviin.

Työnantaja on se, joka päättää palkata tietyn ihmisen, et sinä itse.

Tiedän monia amk insinöörejä, jotka ovat päässeett haluaamiinsa töihin ja saavat sellaista palkkaa, johon ovat tyytyväisiä.

Vierailija
11/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin monipuolinen ala työllistyä.

Tutki missä itse, millaisia mahdollisuuksia.

Ja hae työpaikkoja kun niitä on auki.   Hyvä olisi ensin saada vaikka sijaisuuksia, niillä pääsee työelämn alkuun.

Kuntien sosiaalitoimessa toimii sosionomeja: Aikuissosilaalityössä, nuorten- ja lasten puolella myös.

On nuorisokoteja ja alkoholista toipuvien ja muita hoitolaitoksia joihin voi työllistyä.

Vierailija
12/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt äkkiä vetäisen esimerkit omasta lähipiiristä niin amk-tutkinnon suorittaneita on seuraavissa tehtävissä: sairaanhoitaja, päätoimittaja, web-designer, tiiminvetäjä (moottoritehdas), yrittäjä x 2 (toinen johtaa kotipalveluyritystä ja toinen omistaa kirjanpitoa ja palkanlaskentaa tekevän yrityksen), työttömänä on tällä hetkellä ainakin yksi. Tuolla työttömällä on muuten akateeminenkin loppututkinto mutta eri alalta kuin amk-tutkinto ja hänen kohdallaan työttömyyden syyt on kyllä ikävä kyllä ihan muut kuin tutkinnot.

Vierailija
13/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole roskaa.

On ihmisestä itsestäänkin kiinni, mihin hän pääsee töihin ja  millaisiin tehtäviin.

Työnantaja on se, joka päättää palkata tietyn ihmisen, et sinä itse.

Tiedän monia amk insinöörejä, jotka ovat päässeett haluaamiinsa töihin ja saavat sellaista palkkaa, johon ovat tyytyväisiä.

Jos ois malttanu käyä koulut kunnolla ja lukea diplomi-insinööriks, ois päässy kunnon hommiin. Diplomi-insinöörejä ei enää laiteta jakoavaimen varteen. Nyt oon jo liian vanha.

Mut syyllinen on Suomen opetushallitus joka pitää tämmöstä typerää koulutussysteemiä ku ammattikorkeakoulu elossa.

t.samainen insinööri (AMK)

Vierailija
14/14 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös firmoja, usein start-uppeja, joissa omistaja-yrittäjä itse ei ole akateeminen ja siksi hän preferoi amkkilaisia. Juuri itse akateemisena hain tällaiseen firmaan töihin, oli todella outoa meno haastattelussa. Todettiin että ”amkkilainen tekisi työt halvemmalla”, ”mitä jos olet liian akateeminen” ja myös oletus että ”akateemiset pian suunnittelevat vaan”.

Koko firma oli täynnä amkkilaisia johtoporrasta myöten. Ei harmittanut että en sitten jatkanut prosessia (totesin itse että tämä ei taida olla sopiva yritys omalle taustalleni).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan